-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

Astronomai teigia, kad mūsų galaktika yra bent perpus didesnė, nei manyta iki šiol

Paukščių Tako galaktika yra bent 50 proc. didesnė nei iki šiol manyta, rodo nauji mokslininkų tyrimai. Įdėmiau peržiūrėję anksčiau darytus duomenis tyrėjai nustatė, kad mūsų galaktikos diską sudaro dar keletas iki šiol nematytų koncentrinių ratilų, rašo phys.org.
Paukščių Tako galaktikos schema. Mūsų galaktika gali būti bent perpus didesnė, nei manyta iki šiol / Rensselaer politechnikos instituto nuotr.

Tyrimo metu, kurį atliko tarptautinė mokslininkų komanda, vadovaujama profesorės Heidi Jo Newberg iš Rensselaer politechnikos instituto, buvo peržiūrimi astronominiai duomenys iš dar 2002 m. daryto „Sloan Digital Sky“ tyrimo, kurio metu nustatytas išsipūtęs žvaigždžių žiedas už žinomos Paukščių Tako plokštumos.

Žinomas Paukščių Tako galaktikos plotas išsiplės nuo 100 tūkst. iki 150 tūkstančių šviesmečių.

„Mes atradome, kad Paukščių Tako diskas nėra žvaigždžių diskas plokštumoje – jis yra susiraukšlėjęs“, – sakė fizikos, taikomosios fizikos ir astronomijos profesorė H.Newberg iš Rensselaer mokslų mokyklos. – Kai diskas spinduliuoja į išorę nuo Saulės, mes matome bent keturis ratilus Paukščių Tako diske. Kadangi remdamiesi šiais duomenimis galime matyti tik dalį mūsų galaktikos, mes manome, kad šį šabloną rasime visame diske.

Svarbu tai, kad bruožai, kurie iki šiol buvo identifikuojami kaip žiedai, yra galaktinio disko dalis, taigi žinomas Paukščių Tako galaktikos plotas išsiplės nuo 100 tūkst. iki 150 tūkstančių šviesmečių, sako Yanas Xu'as iš Nacionalinės Kinijos astronomijos observatorijos, kuris vadovavo tyrimui.

„Astronomai nustatė, kad Paukščių Tako žvaigždės ima drastiškai mažėti maždaug 50 tūkst. šviesmečių nuo centro, o maždaug 60 tūkst. šviesmečių nuo centro atsiranda žvaigždžių diskas, – pasakojo Y.Xu. – Dabar mes matome, kad šis tariamas žiedas iš tiesų yra pulsacijos diske. Ir gali būti, kad toliau yra daugiau raibulių, kurių mes iki šiol nematėme.“

Tyrimas išspausdintas žurnale „Astrophysical Journal“.