Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Atrasta seniausia planeta, kurioje gali egzistuoti gyvybė

Puerto Riko universiteto nuotr. / Meniniko akimis vaizduojama egzoplaneta Kapteino B yra seniausia iki šiol atrasta potencialiai gyvenama egzoplaneta
Šaltinis: 15min
0
A A

Tarptautinė mokslininkų komanda pranešė atradusi dvi naujas planetas, kurios skrieja apie seną ir netoli Saulės esančią Kapteino žvaigždę. Viena iš dviejų neseniai atrastų planetų – Kapteino B, gali būti gyvenama, nes ji yra tinkamo dydžio ir nuo savo žvaigždės yra nutolusi tokiu atstumu, kad joje gali būti vandens.

Šis atradimas įdomus tuo, jog žvaigždė yra labai sena – dvigubai senesnė nei Žemė. Ji yra seniausia potencialiai gyvenama egzoplaneta „Gyvenamų egzoplanetų kataloge“.

Naujai atrasta planeta aplink savo žvaigždę apskrieja per 48 dienas ir sveria bent penkis kartus daugiau nei Žemė. Antroji atrasta planeta, Kapteino C, yra gerokai didesnė „superžemė“ ir aplink savo žvaigždę apskrieja per 121 dieną. Planeta yra per daug šalta, kad joje galėtų egzistuoti vanduo.

Kol kas yra žinomi tik keli planetų parametrai – atstumas iki savo žvaigždės, orbitos laikas ir minimali masė. Ateityje su naujaisiais tyrimų instrumentais matuodami planetos atmosferą mokslininkai mėgins nustatyti, ar Kapteino B egzoplanetoje egzistuoja gyvybė.

Jeigu planetoje būtų tinkamos sąlygos gyvybei, 11, 5 mlrd. metų periodas būtų daugiau nei pakankamas išvystyti gyvybę.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą