-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.

Lietuvišką palydovą „LitSat-1” į kosmosą trečiadienį kels iš naujo perrinkta raketa

Pirmasis lietuviškas palydovas „LitSat-1” NASA skrydžių bazėje jau parengtas kilimui į kosmosą. Šiuo metu yra numatyta, kad į kosmosą jį raketa nešėja turėtų kelti jau šį trečiadienį, sausio 8 d. Jei raketos paleidimo laikas nesikeis, žiūrimiausia TV3 televizija 20.25 val. Lietuvos laiku tiesiogiai transliuos šios unikalios kelionės startą.
Palydovą „LitSat-1” nešančią raketą ekspertai stebės iš Wallops skrydžių centro
Palydovą „LitSat-1” nešančią raketą ekspertai stebės iš Wallops skrydžių centro / TV3 nuotr.

Skrydis į kosmosą yra sudėtinga procedūra, kuriai ruošiamasi itin kruopščiai. Duoti startą raketos paleidimui ar jį atidėti visuomet sprendžiama vertinant daugybę faktorių (orą, situaciją tarptautinėje stotyje ir pan.). Jei yra bent menkiausias nesklandumas – misijos starto laikas koreguojamas iki visos sąlygos bus tinkamos.

Įdomu tai, kad paroje yra vos kelios minutės, tinkamos raketai į kosmosą paleisti. Tas „langas“ priklauso nuo Tarptautinės kosminės stoties padėties orbitos atžvilgiu. Laikas labai tiksliai apskaičiuojamas siekiant užtikrinti, kad raketa iki kosminės stoties nuskristų tiesiausiu keliu, sunaudojant kuo mažiau degalų. Nuo paleidimo žemėje, kosminę stotį raketa pasieks maždaug po dviejų dienų. Čia iš erdvėlaivio palydovas „LitSat-1” bus perkeltas į Tarptautinę kosmoso stotį, o iš jos į atvirą kosmosą paleistas maždaug vasario mėnesį. Orbitoje jis suksis apie 6 mėn.

Raketos paleidimo startą TV3 televizija planuoja žiūrovams transliuoti šį trečiadienį 20.25 val. Lietuvos laiku. NASA skrydžių bazėje raketos paleidimo metu dirbs specialus TV3 Žinių korespondentas Vytautas Dovydaitis. Žurnalistas jau buvo nuvykęs už Atlanto anksčiau, kuomet kosmoso misijos startas buvo planuojamas dar prieš Naujuosius metus, ir dabar jau su nekantrumu laukia raketos paleidimo momento.

Paroje yra vos kelios minutės, tinkamos raketai į kosmosą paleisti.

„Visa kosmoso industrija, susipažinus iš arčiau, palieka iš tiesų didelį įspūdį. NASA skrydžių bazėje apstu naujausių technologijų ir viskas čia daroma itin kruopščiai bei atsakingai. Gruodžio mėnesį misijos startas atidėtas dėl gedimų kosmoso stotyje. Tiesa, kadangi  nauja skrydžio data buvo numatyta po keleto savaičių, saugumui užtikrinti visa gigantiško dydžio raketa „Antares”, kuri kels erdvėlaivį „Cygnus” su mūsų palydovu, taip pat buvo perrinkta iš naujo, patikrinant kiekvieną jos detalę, – sako vos per rankos atstumą prie raketos pabuvojęs TV3 Žinių žurnalistas V. Dovydaitis. – Tikiuosi, kad jau nebeiškils jokių netikėtų kliūčių raketai pakilti ir visi kartu turėsime puikią galimybę stebėti mūsų pirmojo lietuviško palydovo „LitSat-1” skrydį į kosmosą”.

Lietuvoje, TV3 televizijos studijoje raketos pakilimo lauks ir kitas laidų vedėjas

NASA nuotr./„TV3 Žinių“ korespondentas raketų bazėje
NASA nuotr./„TV3 Žinių“ korespondentas V.Dovydaitis raketų bazėje

Mindaugas Rainys, kuris lydėjo palydovą „LitSat-1” kelionėse per visą Lietuvą. Stebint šią kosmoso misiją, jis kartu su studijos svečiais žiūrovams papasakos daugybę įdomybių tiek apie patį palydovą, tiek apie jo skrydžio į kosmosą organizacinius bei techninius niuansus.

Raketos kilimą į kosmosą taip pat bus galima stebėti televizijoje internete TV3 Play.

Pirmasis Kauno technologijos universiteto palydovas „LitSat-1” sukonstruotas padedant Lietuvos kosmoso asociacijai ir Kosmoso mokslų ir technologijų institutui. Šio palydovo pagalba pirmą kartą iš kosmoso bus ištransliuoti trys tautos išrinkti lietuviški žodžiai. Kokie jie bus, sprendžia patys Lietuvos žmonės, siūlydami brangiausius sau ir šaliai žodžius svetainėje www.tryszodziai.lt.

„LitSat-1” skrydžio į kosmosą tiesioginė transliacija – jau šį trečiadienį, 20.25 val. per TV3 ir portale 15min.lt!