Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota: 2013 spalio 1d. 21:05

NASA erdvėlaivis Saturno palydovo Titano ore aptiko plastmasės sudedamosios dalies

Saturno palydovas Titanas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr. / Saturno palydovas Titanas
Saturno palydovo Titano atmosferoje JAV Nacionalinės aeronautikos ir kosmoso administracijos (NASA) kosminis zondas „Cassini“ aptiko propileno, kuris Žemėje naudojamas plastiko indų gamyboje, pranešė NASA.

„Plastmasės sudedamosios dalies randama pirmą kartą mėnulyje ar planetoje už Žemės ribų“, – sakoma NASA pranešime.

Nedidelis propileno kiekis buvos nustatytas Titano atmosferos žemutiniame sluoksnyje zondo „Cassini“ infraraudonųjų spindulių spektrometru, kuris matuoja šilumos spinduliuotę, nurodoma NASA pranešime, paskelbtame pirmadienį pasirodžiusiame žurnalo „Astrophysical Journal Letters“ numeryje.

Pasak NASA, išskyrę tą patį signalą keliuose žemutinės atmosferos sluoksniuose, mokslininkai labai patikimai apibūdino unikalų šios cheminės medžiagos „atspaudą“.

„Ši cheminė medžiaga yra visur kasdienėje mūsų aplinkoje; sujungta į ilgą grandinę ji formuoja plastmasę, vadinamą polipropilenu“, – aiškino vienas pagrindinių autorių, NASA centre Grinbelte, Merilando valstijoje, dirbantis mokslininkas Conoras Nixonas.

„Plastiko indas parduotuvėje, pažymėtas 5 kodu 5 ant dugno, yra būtent polipropilenas“, – pridūrė jis.

Ši cheminė medžiaga naudojama ir automobilių buferių ir kitų plataus vartojimo prekių gamyboje.

Naujasis atradimas padės mokslininkams suprasti „cheminį mišinį“, sudarantį ūkanotą rusvą Titano atmosferą, sakė vienas „Cassini“ projekto mokslininkų Scottas Edgingtonas, dirbantis NASA reaktyvinių variklių laboratorijoje Pasadenoje, Kalifornijoje.

„Cassini-Huygenso“ (Kasinio-Huigenso) misija yra bendras NASA, Europos kosmoso agentūros ESA) ir Italijos kosmoso agentūros projektas.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok