NASA zondas Marse aptiko stiklo, kuris gali padėti rasti atsakymą dėl gyvybės Marse

NASA zondas „Reconnaissance Orbiter“ nuo atvykimo į misijos vietą 2006 m. aplink Marsą apsuko jau 40 tūkst. kartų. Per tą laiką erdvėlaivis užfiksavo visko – nuo griūčių iki dulkių ar palaidotų ledynų. Dabar jis pirmą kartą aptiko stiklo nuosėdų Marso paviršiuje esančiame krateryje. Šie atradimai gali būti labai svarbūs ieškant gyvybės įrodymų Marse, rašo Huffingtonpost.com.
Stiklo nuosėdos Marse, pavaizduotos žaliai
Stiklo nuosėdos Marse, pavaizduotos žaliai / NASA/ „Reconnaissance Orbiter“ nuotr.

„Praeityje ieškodami gyvybės mėgindavome rasti vandens arba nuosėdinių uolienų, kurios susiformavo upių arba ežerų aplinkose, – sakė vienas iš tyrėjų Browno universiteto studentas Kevinas Cannonas. – Dabar yra dar vienas informacijos išsaugojimo mechanizmas, kursi gali būti toks pat perspektyvus.“

„Jeigu mums pavyktų gauti stiklo iš Marso mėginių, ir jie turėtų organinių molekulių pėdsakų, tai žmones motyvuotų rimtai ištirti Marsą ir tam skirti daugiau išteklių, – teigia įmonės „The Planetary Society“ vadovas Billas Nye'as. – Jeigu mes įrodytume, kad Marse buvo ar net yra gyvų objektų, tai pakeistų kiekvieno žmogaus požiūrį apie gyvybę kosmose. Tai būtų prilyginama Galilėjaus ir Koperniko padarytiems atradimams.“

Ankstesni tyrimai mūsų planetoje parodė, kad stikle buvo išsaugota informacija apie Žemės augalus – labai panašiai, kaip iš gintare sustingusių vabzdžių galima gauti informacijos inkliuzus.

„Prieš milijardus metų, kai mikrobų gyvybė galėjo klestėti Raudonojoje planetoje, atsitiktinis meteorų poveikis galėjo šiuos biologinius darinius padengti stikline danga, – sakė vyresnysis astronomas Sethas Shostakas iš nežemiškos gyvybės paieškų instituto – SETI, kuris nedalvyvavo tyrime. – Norint sužinoti apie gyvybę, kuri egzistavo prieš milijardus metų, daug žadantis būdas yra ieškoti aplink.“

Kad išsiaiškintų, kaip rasti Marso stiklo nuosėdų, Cannonas ir tyrimo bendraautorius Jackas Mustardas pirmiausiai atliko eksperimentus savo laboratorijoje.

Jie sumaišė miltelius iš medžiagų, kurias galima rasti Marse ir jas pašildė orkaitėje, kad pagamintų stiklą. Tuomet jie pamatavo, kokį šviesos spektrą atspindi stiklas ir ieškojo panašių ženklų zondo atsiųstuose vaizduose, ir juos atrado.

Tyrėjai mano, kad stiklo nuosėdos Marse yra labai paplitusios. Vienas itin didelį susidomėjimą keliantis krateris, kuriame yra stiklo nuosėdų, yra vadinamas „Hargraves“. Jis yra regione, kur, tikėtina, egzistavo gyvybė. Šiame regione planuojama 2020 m. nuleisti marsaeigį.

Mokslininkų tyrimas išspausdintas žurnale „Geology“