Dabar populiaru
Publikuota: 2019 spalio 14d. 13:07

Naujasis Nobelio premijos laureatas: egzoplanetų niekada nekolonizuosime

TRAPPIST-1 žvaigždės sistema
NASA iliustr. / TRAPPIST-1 žvaigždės sistema

Astrofizikui Micheliui Mayorui praėjusi savaitė buvo kupina įvykių. Antradienį buvo paskelbta, kad jis laimėjo Nobelio premiją už tai, kad atrado pirmąją egzoplanetą. O trečiadienį, pasinaudodamas išaugusiu dėmesiu, jis sudaužė visas kosmoso užkariavimo idėjos šalininkų viltis, rašo „Science Alert“.

„Jeigu kalbėtume apie egzoplanetas, tai turėtų būti labai aišku: mes niekada į jas nenumigruosime“, – naujienų agentūrai AFP sakė M.Mayoras.

Pagrindinė kliūtis tokiam žmonijos išsiplėtimui, anot mokslininko, yra neįveikiamas atstumas.

„Netgi labai optimistiniu atveju, kad gyvenimui tinkama planeta yra nelabai toli – tarkime, už kelių dešimtmečių šviesmečių – laikas, kurį reikėtų iki ten skristi, būtų labai svarbus. Kalba eitų apie šimtus milijonų dienų jeigu naudotume priemones, kurios yra prieinamos šiandien“, – sakė prestižinės premijos laureatas.

Astrofiziko žodžiai turėtų tarsi adata smigti žmonėms, manantiems, kad žmonija, į kampą spraudžiama globalinio atšilimo, turi planą B. „Norėčiau paneigti visus pareiškimus, kuomet sakoma „Gerai, jeigu vieną dieną gyvybė Žemėje taps nebeįmanoma, persikelsime į kitą gyvenamą planetą“. Tokia idėja yra visiškai beprotiška“, – sakė jis.

„Privalome pasirūpinti savo planeta. Ji yra nuostabi ir vis dar absoliučiai tinkama gyvenimui“, – teigė M.Mayoras.

Kviečiame anties