Naujausios žinios iš Hjustono: nukelta lietuviškųjų palydovų pakilimo data

Penktadienį pranešta, kad keičiasi dviejų lietuviškųjų palydovų – Kauno technologijos universitete (KTU) sukurto „LitSat-1“ ir Vilniaus universiteto (VU) komandos pagaminto „Lituanica SAT-1“ – pakilimo data. Palydovai į Tarptautinę kosminė stotį (TKS) kils ne gruodžio 8-ąją, o savaite vėliau, gruodžio 15 dieną.
Erdvėlaivis „Cygnus“, kurį su palydovais į TKS pakels raketa nešėja.
Erdvėlaivis „Cygnus“, kurį su palydovais į TKS pakels raketa nešėja. / „Orbital Sciences“ iliustr.
Temos: 1 Palydovas

Apie tai, kad erdvėlaivis, pakelsiantis palydovus į kosmosą, kils savaite vėliau, Hjustone šiuo metu besilankančius „LitSat-1“ komandos narius susitikime informavo „Orbital sciences“  viceprezidentas Frankas DeMauro.

„Mūsų kompanijai ši misija itin svarbi, atsargas į Tarptautinę kosminę stotį pagal NASA užsakymą gabensime pirmą kartą“, – sakė F.DeMauro.

„Orbital Sciences“ nuotr./Mažųjų palydovų paleidimo įrenginio modelis

Norėdama sumažinti pervežimo kaštus ir sukurti alternatyvią kosmoso transporto sistemą, NASA patikėjo krovinių gabenimą į TKS dviem privačioms Amerikos kompanijoms. Viena jų – „Orbital Sciences“, kuri šiemet sėkmingai įgyvendino jau du demonstracinius skrydžius ir gruodį kartu su lietuviškaisiais palydovais į TKS nugabens beveik pusantros tonos krovinių.

„Pademonstravome NASA, kad galime greitai vykdyti užsakymus ir saugiai nugabenti astronautams gyvybiškai svarbias atsargas bei mokslinę įrangą. O tokius edukacinius projektus, kaip lietuviškasis „LitSat-1“, savo erdvėlaivyje mums itin malonu matyti“, – sakė „Orbital Sciences“ viceprezidentas.

Šiuo metu erdvėlaivis „Cygnus“ yra Valopso kosmodrome, į jį jau pakrauti du trečdaliai visų gruodžio misijai numatytų krovinių. Penktadienį erdvėlaivio krovinių modulį planuojama prijungti prie kosminio transporterio, o vėliau – prie raketos nešėjos, kuri iškels erdvėlaivį į kosminę orbitą.

„Nors starto data numatyta gruodžio 15-ą, tikimybė, kad ji keisis, vis dar išlieka – pavyzdžiui, jei ilgiau nei planuojame užtruktų erdvėlaivio surinkimas. Paleidimo laiką papildomai gali koreguoti ir oro sąlygos“, – sakė F.DeMauro.

Pasak „Orbital Sciences“ atstovo, tiksli data bus žinoma likus dviem savaitėms iki raketos paleidimo. Jis patikino, kad KTU sukurtas pirmasis lietuviškas palydovas „LitSat-1“ Tarptautinę kosminę stotį pasieks dar šiemet.

„LitSat-1“ yra sukurtas KTU, padedant Lietuvos kosmoso asociacijai bei Kosmoso mokslų ir technologijų institutui. Kai „LitSat-1“ pakils į kosmosą ir su juo bus užmegztas ryšys, palydovu pirmą kartą iš kosmoso bus ištransliuoti trys tautos išrinkti lietuviški žodžiai. Kokie jie bus, nuspręs Lietuvos žmonės, jau dabar siūlantys brangiausius sau ir Lietuvai žodžius projekto svetainėje adresu Lituanica80.15min.lt.