Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Neeilinis įvykis: mokslininkai paskelbė pirmuosius tiesioginius Didžiojo sprogimo įrodymus

Kosminių mikrobangų radiacija, užfiksuota Planko teleskopu
Harvardo-Smitsono astrofizikos centro nuotr. / Kosminių mikrobangų radiacija, užfiksuota Planko teleskopu
Šaltinis: 15min
0
A A

Pirmadienį Harvardo-Smitsono astrofizikos centro (JAV) mokslininkai pranešė radę pirmuosius tiesioginius įrodymus kad Visata nepaprastai greitai – per kelias mikrosekundes – milijardus kartų išsiplėtė po Didžiojo sprogimo.

Amerikiečių mokslininkai paskelbė apie aptiktas gravitacines bangas – nepaprastai mažus, visatos tyrais energiją nešančius erdvės ribulius. Gravitacinių bangų egzistavimą bendrojoje reliatyvumo teorijoje numatė ir Albertas Einsteinas. Kaip teigia „The Guardian“, gravitacinės bangos yra paskutinis nepatikrintas A.Einsteino bendrosios reliatyvumo teorijos elementas. Jos turėtų būti beveik prieš 14 mlrd. metų įvykusio Didžiojo sprogimo aido bangos.

Pirmadienį paskelbta naujiena yra neįtikėtinos svarbos – įrodymai yra tokie patikimi, kad paneigia daug iki šiol turėtų teorijų ir galbūt net pagrindžia pamatus naujoms fizikos teorijoms

Tai labai svarbaus teorijos punkto patvirtinimas, kuris leis sužinoti, kas vyko Visatoje, kai ji buvo 10–34 sekundės (33 nuliai po kablelio) amžiaus. Tą akimirkos dalelę įvyko Didysis sprogimas ir prasidėjo Visatos plėtimasis.

Mokslininkų teigimu, iš šių naujų gravitacinių bangų gauta informacija leis įsivaizduoti, kaip atrodė Visata jai vos atsiradus. „Scientific American“ rašo, kad pirmadienį paskelbta naujiena yra neįtikėtinos svarbos – įrodymai yra tokie patikimi, kad paneigia daug iki šiol turėtų teorijų ir galbūt net pagrindžia pamatus naujoms fizikos teorijoms.

Nors aptikti gravitacinių bangų signalai yra labai stiprūs ir šis atradimas sukėlė visuotinį džiaugsmą mokslininkų bendruomenėje, amerikiečių rezultatus dar turės patvirtinti kiti mokslininkai ir ekspertai.

Visgi jau dabar prognozuojama, kad mokslininkai už šį atradimą turėtų gauti Nobelio premiją.

VIDEO: Mokslininkai švenčia