TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

Palydovas „Lituanica SAT-1“ iš kosmoso siųs linkėjimus lietuviams visame pasaulyje

VU nuotr. / Prezidentė Dalia Grybauskaitė, paėmusi raciją į rankas ir pasinaudodama „LituanicaSAT-1“ retransliatoriaus funkcija, ištarė: „Linkėjimai visiems lietuviams visame pasaulyje.“
Šaltinis: 15min
0
A A

Į palydovo „Lituanica SAT-1“ skaitmeninę atminties kortelę įrašyta frazė, kuri bus transliuojama iš kosmoso. Prezidentė Dalia Grybauskaitė, paėmusi raciją į rankas ir pasinaudodama „LituanicaSAT-1“ retransliatoriaus funkcija, ištarė: „Linkėjimai visiems lietuviams visame pasaulyje.“

Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakulteto prodekanas Linas Bukauskas teigia, kad „LituanicaSAT-1“ palydovo sukūrimo ir paleidimo į Žemės orbitą projektas yra vienas iš puikių mokslo, studijų ir verslo bendradarbiavimo kuriant naujas technologijas pavyzdžių. „Neabejoju, kad šis projektas paskatins naujas Vilniaus universiteto ir kitų Lietuvos aukštųjų mokyklų studijų kryptis, mokslo tiriamųjų darbų temas, bus kuriamos naujos IT ir elektronikos platformos, kurios paveiks Lietuvos kosmoso technologijų ateitį“, – sako L.Bukauskas.

„LituanicaSAT-1“ iniciatoriai Vytenis Buzas ir Laurynas Mačiulis teigia, kad aiškūs, paprasti prezidentės žodžiai vienija ir buria lietuvius visame pasaulyje. Praėjusį savaitgalį ši atminties kortelė, pritaikyta dirbti itin sudėtingomis sąlygomis kosmose, integruota į palydovą „LituanicaSAT-1“.

„Radijo mėgėjų bendruomenės nariai pradėdami ryšį prisistato ir pasisveikina. Prezidentės žodžius, nuskambėsiančius iš kosmoso, galės išgirsti kiekvienas lietuvis, nesvarbu, kur jis būtų: Lietuvoje, JAV, Australijoje ar Šiaurės ašigalyje“, – sako projekto iniciatoriai.

„LituanicaSAT-1“ technikos vadovas L.Mačiulis teigia, kad lietuviški žodžiai iš kosmoso nuskambės ne iš karto, kai palydovas bus paleistas iš Tarptautinės kosminės stoties: pirmąjį pusvalandį palydovas pagal NASA saugumo reikalavimus tiesiog skries orbita. Vėliau įsijungs pirmosios gyvybinės funkcijos: aktyvuosis radijo švyturėlis – Morzės abėcėle bus atsiųstas signalas, kad palydovas sėkmingai skrieja orbita. Dar vėliau įsijungs visos kitos funkcijos ir tuomet, palydovo kompiuteriui įsitikinus, kad pakanka sukauptos energijos, bus atsiųstas prezidentės sveikinimas.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą