Senoviniai tekstai rodo, kad majai Veneros judėjimą danguje apskaičiavo dar prieš tūkstantį metų

Dresdeno Kodekse – seniausioje istorijoje žinomoje Amerikose parašytoje majų knygoje, skelbiama, kad ankstyvieji majų mokslininkai daugiau nei prieš tūkstantmetį padarė svarbų astronominį atradimą.
Veneros tranzitas
Veneros tranzitas (asociatyvi nuotr.) / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Naujame tyrime mokslininkai teigia, kad astronominiai duomenys, parašyti dalyje teksto, vadinamo Veneros lentele (Venus Table), buvo paremti numerologija, kaip manyta iki šiol, o pagrįsti moksliškai, praneša sciencealert.com.

Antropologas Gerardo Aldana‘as atliko Veneros lentelės tyrimą, kuriame inkorporavo epigrafiją, archeologiją ir astronomiją. Tyrimas leidžia daryti prielaidą, kad senovės matematikų korekcijos tekste, susijusios su Veneros judėjimu, gali būti darytos Chich'en Itzos mieste 800–1000 metais.

Ši „matematinė subtilybė“, kurią mokslininkai ilgą laiką laikė numerologine keistenybe, iš tiesų yra Veneros nereguliaraus ciklo, kuris tęsiasi 583,92 dienos, korekcija – visai kaip mūsų kalendoriuje inkorporuojami keliamieji metai.

Manoma, kad majai duomenis naudojo ne astronomijai, o savo apeigoms.