Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl jachtos ir kruiziniai laivai dažniausiai būna balti, kariniai laivai pilki, o krovininiai – spalvoti?

Konteineriniai krovininiai laivai ir tanklaiviai būna žali, mėlyni, juodi, pilki ir taip toliau. Atrodo, kad spalvos jiems parenkamos visiškai atsitiktinai ir tai yra logiška – juk dažai yra skirti apsaugoti metalą, o grožis yra skonio reikalas. Tačiau kodėl tuomet kruiziniai laivai ir jachtos dažniausiai būna balti? Pasirodo, priežasčių yra daugiau nei viena.
Į Klaipėdą atplaukė prabangus laivas „Europa 2“
Į Klaipėdą atplaukė prabangus laivas „Europa 2“ / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Tikriausiai vieną iš priežasčių galite įvardyti labai greitai – taip sutaupoma oro kondicionavimui skiriama energija. Kruiziniai laivai ir jachtos dažniausiai plaukioja ten, kur šilta. Dauguma kruizinių laivų keleivių būna pagyvenę žmonės, kuriems tiesiog norisi pamatyti šiltus kraštus, palmes ir saulėtus paplūdimius. Balta spalva atspindi saulės šviesą, todėl korpusas ir kajutės taip stipriai neįkaista. Krovininiams laivams tai nėra taip svarbu, nes jais keliaujantys žmonės dirba, o nesiilsi ir jų tiesiog yra mažiau.

Tačiau negalima atmesti ir psichologinės reikšmės. Balta spalva labiau traukia akį ir atrodo įspūdingai. Šie laivai visada atrodo nepriekaištingai švarūs ir išsiskiria iš mėlyno jūros bei dangaus fono. Jie kelia šventinę nuotaiką ir padeda keleiviams pajusti atostogų dvasią. Krovininiai laivai dirba kitokį darbą ir jiems išvaizda toli gražu nėra tokia svarbi. Balti dažai yra brangesni, todėl jie tiesiog nėra verti investicijos, o ir švara krovininiai laivai nepasižymi.

Uosto direkcijos nuotr./Į Klaipėdos uostą penktadienį įplaukė rekordinio dydžio laivas.
Uosto direkcijos nuotr./Į Klaipėdos uostą penktadienį įplaukė rekordinio dydžio laivas.

Tačiau jachtos turi ir kitų priežasčių būti baltomis. Daugelis jų yra gaminamos iš stiklo pluošto. Į specialią formą pirmiausia liejamas gelinis epoksidinės dervos sluoksnis. Spalva jau yra įmaišoma į jį ir šis sluoksnis tampa išoriniu korpuso paviršiumi.

S.Gudeliausko nuotr./Jachtų prieplaukos yra daugumoje Tenerifės miestelių.
S.Gudeliausko nuotr./Jachtų prieplaukos yra daugumoje Tenerifės miestelių.

Žinoma, į dervą būtų galima įmaišyti ir kitokios spalvos pigmento. Tačiau tai jau būtų specifinis užsakymas ir kainuotų daugiau. Formos paruošimas ir taip užtrunka, tačiau jei skirtingos dalys būtų skirtingų spalvų, formas reikėtų ruošti dar ilgiau. Taigi, pagaminamos baltos jachtų ir katerių dalys, kurias paskui galima dažyti. Tačiau dažai niekada nebūna tokie tvirti kaip tas baltas epoksidinės dervos sluoksnis.

Kai kurie automobiliai taip pat yra gaminami iš stiklo pluošto. Tačiau jis yra gruntuojamas ir dažomas jau po išėmimo iš formos. Toks procesas laivams nėra labai tinkamas, nes sūrus vanduo tokius dažus greitai nugraužtų. Kartu balta spalva maskuoja paviršiaus nelygumus ir smulkius trūkumus.

Tačiau nereikėtų sakyti, kad visi kruiziniai laivai ir jachtos yra balti. Yra daugybė ir kitų spalvų laivų. Nors balta spalva yra praktiška, savininkui panorėjus laivas gali būti ir juodas ar mėlynas. Dažnai laivininkystės kompanijos turi tradicines spalvas, o kartais jos tiesiog nori, kad skirtingi laivai turėtų skirtingas spalvas.

Na, o karinių laivų spalva yra kamufliažinė – pilkai melsva. Taip ji susilieja su dangaus fonu, o laivas yra sunkiau pastebimas tiek iš kitų laivų, tiek iš oro. Pagrindinė tokio kamufliažo užduotis iš tiesų yra užmaskuoti laivo siluetą ir neleisti atpažinti laivo tipo, apsunkinti atstumo skaičiavimą iki jo.

J. Andriejauskaitės / 15min nuotr./Į Klaipėdą atplaukė Danijos fregata
J. Andriejauskaitės / 15min nuotr./Į Klaipėdą atplaukė Danijos fregata

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius