Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pažangiausiame JAV lėktuvnešyje – dažnas ir be proto brangus santechnikų darbas

Lėktuvnešiai – tai didelės karinės bazės ant vandens. Ir naujausias JAV lėktuvnešis „USS Gerald R. Ford“ tikrai yra pažangiausias pasaulyje. Tačiau tai nereiškia, kad jo nekamuoja kasdieniškos problemos. Tualetai šiame laive užsikemša taip, kad juos išvalyti kainuoja daugiau nei 400 tūkstančių dolerių.
Lėktuvnešis „USS Gerald R. Ford“
Lėktuvnešis „USS Gerald R. Ford“ / „Scanpix“/AP nuotr.

„USS Gerald R. Ford“ yra naujos „Ford“ klasės lėktuvnešis, tačiau tos pačios problemos kamuoja ir paskutinį „Nimitz“ klasės lėktuvnešį „USS George H.W. Bush“. Pastarasis laivas tarnauja nuo 2009 metų, tačiau jis irgi gavo naują vakuuminę kanalizacijos sistemą. Ji leidžia sutaupyti vandens, o ir pati sistema yra šiek tiek lankstesnė nei gravitacinė sistema, naudojama senesniuose JAV karo laivuose. Vakuuminė atliekų surinkimo sistema buvo giriama ir dėl galimybių paversti ją šiek tiek ekologiškesne. Tačiau ji jau kelia problemų.

Apie „USS George H.W. Bush“ problemas buvo kalbama nuo pat laivo tarnybos pradžios. Šiame laive suderintos abi atliekų surinkimo sistemos, tačiau, žinoma, vakuuminė sulaukia daugiau dėmesio. Tai – lėktuvų tualetus šiek tiek primenanti sistema, kuri, beje, dar naudoja ir jūros vandenį, kad būtų taupomas gėlas vanduo. Jei gravitacinės sistemos vamzdžiai turi sudaryti pakankamai statų nuolydį, tai vakuuminė sistema yra lankstesnė, lengviau pritaikoma prie laivo konstrukcijos. Kartu ir vamzdžiai gali būti siauresni, nes vandens srove pasikliaujama mažiau.

Bent jau taip viskas turėjo veikti teoriškai. „USS George H.W. Bush“ įgula ne kartą pateko į keblią situaciją, kai visa atliekų surinkimo sistema užsikimšo net kelis kartus. Visi 130 laivo tualetų, kuriuose yra 423 klozetai bei pisuarai, net kelis kartus neveikė. Kartą inžinieriai 35 valandas be poilsio dirbo, kad sugrąžintų sistemai gyvybę. Tačiau greitai tapo aišku – vakuuminė atliekų surinkimo sistema yra linkusi užsikimšti.

„USS Gerald R. Ford“ yra visai naujos klasės lėktuvnešis, plaukiojantis tik nuo 2017 metų, tai pamokos buvo išmoktos, tiesa? Na, ne visai. „USS George H.W. Bush“ tualetai derino gravitacinę ir vakuuminę sistemas, o laive gyvena apie 6000 žmonių. „USS Gerald R. Ford“ yra naujesnė vakuuminė atliekų surinkimo sistema, o ir žmonių laive beveik tūkstančiu mažiau. Bet ar tai padėjo išvengti problemų? Ne.

„USS Gerald R. Ford“ tualetai irgi kemšasi, kaip ir buvo galima tikėtis. Manoma, kad kalti per siauri vamzdžiai. O gal jūreivių maiste nepakanka skaidulų? Taip pat manoma, kad kai kurie jūreiviai, ypač moterys, tualetus naudoja ne pagal paskirtį ir bando nuleisti tai, kas turėtų keliauti į šiukšliadėžę. „USS Gerald R. Ford“ net neturi pisuarų, nes visi patogumai turi tikti ir moterims, ir vyrams. Tačiau galiausiai tenka pripažinti, kad „USS Gerald R. Ford“ atliekų surinkimo sistema yra ydinga ir jos priežiūra kainuos milijonus.

Kada nors per bent 50 metų truksiantį „USS Gerald R. Ford“ gyvenimą kanalizacija gali būti sutaisyta. Bet iki to laiko sistemą kartais teks valyti rūgštimi. Vienas toks valymas (prisiminkite, kad sistema labai didelė ir sujungia šimtus klozetų) kainuoja apie 400 tūkstančių dolerių. Sunku prognozuoti, kas kiek laiko sistemai reikės valymo, bet tikrai dažniau nei kadaise buvo viliamasi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius