Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Mobilioji aplikacija: „Puzzle Craft“ žemdirbiai ir šachtininkai

Kai prieš daugiau nei penkerius metus „Pop Cap“ sukergė galvosūkių žaidimą su vaidmenimis, hibridas atnešė sėkmę. „Puzzle Quest“ ne tik parodė puikius finansinius rezultatus, bet ir sulaukė keleto ne mažiau sėkmingų tęsinių. Nuo to laiko eksperimentavimas maišant iš pirmo žvilgsnio nesuderinamus žanrus tapo privalomu šiuolaikinio žaidimų dizaino atributu.
Žaidimas „Puzzle Craft“
Žaidimas „Puzzle Craft“ / „GameON“ iliustr.

Išmanizacijos ir socializacijos eroje sėkmingos hibrido formulės atradimas gali atnešti nemažą krūvelę pinigų ir išmaitinti kūrėją dešimties nesėkmingų ateities žaidimų cikle ar bent jau pažymėti kūrėją pasaulinės žaidimų industrijos žemėlapyje. Lenkų studijai „Ars Thanea“ „Puzzle Craft“ tapo tokiu žaidimu.

„Puzzle Craft“ – „Chillingo“ prodiuserių išlaižyta ir išblizginta mobilioji aplikacija, apjungianti galvosūkių žaidimo ir miesto statymo žanrus. Galvosūkių žaidimas pasižymi paprasta, tačiau itin „užkabinančia“ mechanika. Miesto statymo segmentas, apjungtas su gamyba, yra duoklė šiuo metu karaliaujančiam žanrui ir tuo pačiu kontekstas į kurį galvosūkių žaidimas įlietas itin sumaniai. Jo metu žaidėjas, nepakeldamas piršto nuo ekrano, turi į viena grandinę surinkti kuo daugiau vienodų objektų – javų, akmenų, vištų ir kt. Miesto statymo mechanika skirta šiems ištekliams „sudoroti“ ir tuo pačiu skatinti žaidėjo progresą bei galiausiai – žaidimo įveikimą.

„GameON“ iliustr./Žaidimas „Puzzle Craft“
„GameON“ iliustr./Žaidimas „Puzzle Craft“

Žaidimo tikslas – pastatyti kuo didesnę karalystę. Žaidimo pasaulio žemėlapis (vieno ekrano dydžio laukymė) turi ribotą skaičių vietų, kuriose gali stovėti vienos ar kitos paskirties pastatai. Mokomajame režime žaidėjas priverčiamas pastatyti pagrindinius pastatus – javų lauką ir naudingųjų iškasenų kasyklą, nuo kurių ir prasideda visos linksmybės. Šie du pastatai yra vartai į galvosūkių režimą, kurio metu patiriamas didžiausias džiaugsmas ir, kaip jau minėjau, renkami ištekliai tolimesniam žaidimo progresui.

Kiekviena galvosūkių režimo sesija kainuoja tam tikrą išteklių kiekį – norint rinkti objektus javų lauke, reikia sumokėti tam tikrą sumą auksinių monetų. O javų lauke surinkti ištekliai (konkrečiai – valgomi objektai, tokie kaip vištos, kiaulės ar kiaušiniai) yra leidimas kasti kasykloje, nes kasimui reikalingi „raumenys“, kuriuos motyvuoja tik panosėn padėtas kepsnys ar kiaušinienė su šonine.

Kasyklos ir javų lauko žaidimo sesijų laikas nevienodas – darbas javų lauke apribojamas metų ciklu ir visuomet turi vienodą leistinų ėjimų skaičių. Kiek laiko galėsite praleisti kasykloje, ieškodami brangiųjų metalų, priklauso nuo to, kiek maisto pažadėjote šachtininkams; kiekviena papildoma porcija – papildomas ėjimas.

Žaidimo eigoje šiais ribojimais galima manipuliuoti, o čia prasideda gamyba ir laisva darbo rinka.

Galvosūkių žaidimo režime daugiausiai renkami baziniai ištekliai, kurių kiekis žaidimo eigoje verčiamas į antrinius išteklius. Pvz., kuo daugiau medžių surenkama į grandinę, tuo daugiau medžio pliauskų gaunama. Minimalią ribą, kurią pasiekus medis virstą į pliauską, galima keisti (mažinti) samdant specifinius darbininkus – medkirčius. Jų samdymas kainuoja tam tikrą išteklių kiekį. Tačiau net ir turint pakankamai išteklių negalima pasisamdyti neriboto skaičiaus darbininkų, jei nėra vietos kur juos apgyvendinti – reikia statyti namus. Taip pat yra specializuoti pastatai, o dalis jų turi tiesioginę įtaką ėjimų skaičiui galvosūkių režime. Pavyzdžiui, vištidės pastatas garantuoja, kad renkant vištas ėjimai bus neskaičiuojami.

Gamybos procese iš turimų išteklių gaminami specialūs daiktai, kuriuos galima panaudoti galvosūkių režime. Pvz., kirvis vienu ypu surenka visus medžius, dalgis – javus ir pan.

„GameON“ iliustr./Žaidimas „Puzzle Craft“
„GameON“ iliustr./Žaidimas „Puzzle Craft“

Gamyba ypač svarbi kovojant su galvosūkių režime atsirandančiais „kenkėjais“ – pelėmis, vilkais. Su jais nesusidorojus laiku (panaudojant kates ar šautuvus), jie naikina išteklius žaidimo lauke.

Galvosūkių režimas itin paprastas, bet tuo pačiu itin „kabinantis“ bei primena „Bejeweled“. Tikriausiai todėl kūrėjai sudarė galimybę už realius pinigus įsigyti žaidimo valiutos. Monetizacija itin silpna ir visiškai neįkyri, o tuo pačiu visiškai nereikalinga. Poreikis pirkti monetas gali būti tik žaidimo pradžioje, tačiau ilgainiui jis tampa visiškai neaktualus ir žaidimas itin lengvai įveikiamas išleidus tik vieną dolerį – paties žaidimo pirkimui.

Tikriausiai nenustebinsiu pasakęs, kad ir socialinių „Puzzle Craft“ elementų integracija silpnoka. Akivaizdu, kad kūrėjams buvo sudėtinga surasti efektyvų sprendimą, kuris įvestų varžymąsi ir tuo pačiu padidintų pirkimus žaidime. Žaidimas palaiko „Gamecenter“, kuriame fiksuojamas žaidėjo rezultatas taškais, sudaromi geriausių žaidėjų sąrašai. Taškai skaičiuojami pagal tai, kaip efektyviai žaidėjas augino savo karalystę.

Apskritai, žaidimas išbaigtas ir itin kokybiškas. Patrauklus meninis stilius, didelis dėmesys detalėms, intuityvi vartotojo sąsaja. Tiesa, žaidimas nėra pritaikytas „Retina“ ekranams, bet tai didelės įtakos bendram įspūdžiui neturi.

„Puzzle Craft“ – puikus ir pigus perliukas, kokį ne taip paprasta rasti „App Store“ džiunglėse.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Užsisakykite 15min naujienlaiškius