Dabar populiaru
Publikuota: 2018 kovo 17d. 08:59

Ar didelis keleivinis lėktuvas nelaimės atveju galėtų nusileisti ant greitkelio?

Kelionėje vien maldos nepadės
123rf.com nuotr. / Kelionėje vien maldos nepadės

Siekiant išsigelbėti bet kokie variantai yra svarstomi. Įsivaizduokime lėktuvą, kuris patyrė gedimą ir negali toliau tęsti kelionės. Ar jam pavyktų nusileisti ant greitkelio? Ar tai būtų apskritai svarstoma galimybė?

Taigi įsivaizduokime, kad situacija skrydžio metu staiga pasisuka blogiausia linkme. Lėktuvą ištinka gedimas, priverčiantis iš karto ieškoti geriausios vietos nusileidimui. Priklausomai nuo aukščio, pilotai dar turi galimybę nuskristi ar nusklęsti kelias dešimtis kilometrų.

Jie susisiektų su skrydžių valdymo centru, praneštų apie padėtį ir paparašytų artimiausios vietos nusileidimui. Jiems iš karto būtų pasiūlyti keli artimiausi variantai ir pilotams teliktų pasirinkti tą, kuris jų lėktuvo padėtį tenkina geriausiai. Minėtame aerodrome ar oro uoste takas dar gali būti paruošiamas, jei tik yra laiko. O kas jei laiko nėra? Ar tiesi greitkelio atkarpa tiktų lėktuvui nusileisti?

AFP/„Scanpix“ nuotr./„Boeing 737“ Niujorko oro uoste
AFP/„Scanpix“ nuotr./„Boeing 737“ Niujorko oro uoste

Jei kalbame apie didelius keleivinius lėktuvus, tenka pasakyti, kad netiktų. „Boeing 737“ sparnų mojis gali siekti ir beveik 36 metrus. Sunku tikėtis, kad tokiame plotyje nepasitaikytų jokia kliūtis – taip paprasčiausiai nebūna. Taip pat reikėtų įvertinti ir tai, kad reikalinga labai tiesi ir pakankamai ilga atkarpa – kiek greitkeliuose yra tiesių, lygių atkarpų, kurių ilgis siektų bent porą kilometrų? Šalia greitkelių visada stovi ir kelio ženklai, atitvarai, barjerai, dažnai pasitaiko pastatų, viadukų ar geležinkelio tiltų.

Taip pat reikėtų įvertinti ir asfalto kokybę. „Boeing 737“ nusileidimo metu gali sverti ir 80 tonų – gerokai daugiau nei daugelis sunkvežimių. Ar tokį svorį atlaikytų greitkelio struktūra? Žinoma, jei tik nusileidimas būtų įmanomas, niekas negalvotų apie pasekmes – greitkelį vėliau galima ir remontuoti.

Tačiau negalima sakyti, kad bandymų nebuvo. „Southern Airways“ skrydis 242 yra garsus keleivinio lėktuvo avarinio nusileidimo ant kelio atvejis. Šiems laikams nedidelis DC-9-31 reaktyvinis lėktuvas maždaug 4,3 km aukštyje susidūrė su stipria kruša. Ledo gabalai išdaužė priekinį stiklą ir galiausiai įveikė abu variklius.

facebook.com/oleg.lungul.96 nuotr./Kruša suniokojo visą lėktuvo nosį.
facebook.com/oleg.lungul.96 nuotr./Kruša suniokojo visą lėktuvo nosį.

Lėktuvas sklendė, o pilotai prašė skrydžių centro surasti geriausią vietą avariniam nusileidimui. Vienas pasiūlytas takas buvo per toli, o kitas – už lėktuvo. Galimybės apsisukti tiesiog nebebuvo.

Pilotai priėmė sunkų sprendimą leistis ant tiesaus kelio ruožo. Lėktuvo sparnas atsitrenkė į degalinę, kitas – į kitus pastatus ir medžius. 63 lėktuve buvę žmonės, tarp kurių ir abu pilotai, bei 9 ant žemės buvę žmonės žuvo, tačiau 22 keleiviai ir skrydžio palydovai išgyveno.

Visgi reikėtų paminėti ir tai, kad kai kurie greitkeliai yra pritaikyti nusileidimui lėktuvu. Šaltojo karo metu buvo planuojama, kad karinės oro bazės taps pirminiu taikiniu, todėl keliose šalyse į naujus greitkelius buvo įterpiami ir slapti pakilimo-tūpimo takai.

Storesnis asfaltas, jokių barjerų ar viadukų, tiesus, lygus paviršius – viskas buvo kuriama taip, kad vietovę būtų galima greitai pritaikyti nusileidimui. Tiesa, šiokio tokio pritaikymo vis tiek reikėjo – leistis vos sugalvojus ten tikrai nepavyktų. Dabar ten taip pat stovi gausybė kelio ženklų ir atitvarų. Tokių takų daug buvo Švedijoje, Vokietijoje, Lenkijoje, o vėliau – ir Korėjos pusiasalyje.

VIDEO: Planes Landing On Autobahn
Technologijos.lt

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Kalinių maištui įsisiūbuojant, teisingumo ministras ramina: „Situacija kontroliuojama“

Aktualu

Karininko papirkimu įtariamas buvęs Šiaulių oro uosto vadovas R.Mikšys

Sportas

Nuteistas E.Petrauskas: „Jei toks Lietuvoje teisingumas, tai kam nešu šiai šaliai medalius?“

Aktualu

Naktį į šeštadienį vairuotojai turėtų būti atsargesni: bus slidu, laukia lietingas savaitgalis

24sek

Joe Arlauckas prabilo istorijomis: su Sabu ir Kurtinaičiu gėrė 15 butelių degtinės

Aktualu

Demaskuota grupuotė, per 5 metus Lietuvos šešėlinėje ekonomikoje panaudojusi 60 mln. eurų

Aktualu

Penktadienį dalį Vilniaus užvaldė eismo chaosas: avarijos, neveikiantys šviesoforai ir spūstys

„Eurolygos diena“: kaip M.Grigonis pagaliau sulaukė Šaro skambučio (3/4)

Vardai

Stanislavas Stavickis-Stano: „Aš sergu vėžiu, bet pasveiksiu“

Aktualu

15min paaiškina: kodėl streikuoja mokytojai ir ko jie reikalauja?

Lapkričio TOP 13: knygų antplūdis artėjant šventėms

Vardai

Po skyrybų dramos Sigitas Martinavičius Balyje vedė Editą Rupeikaitę: nuotaka švenčia ne tik vestuves

Vardai

15min studijoje – Mantas Katleris ir Mantas Stonkus: kaip du komikai surenka pilnas arenas

Gyvi regionai

Merų forumas. Stebėkite tiesiogiai 15min portale

24sek

Trys „Žalgirio“ bosai: kaip jie išsprendė Šaro galvosūkį?

Pasaulis kišenėje

Artimųjų Rytų magija: kelionė į spalvingąjį Omaną

Verslas

Seimas skuba lopyti turtuoliams palankias mokesčių reformos spragas, buhalteriai piktinasi

Mokslas.IT

Nustatyta, kurie metai buvo patys blogiausi žmonijos istorijoje

Aktualu

Lietuvos ambasadoriumi Lenkijoje pradeda dirbti Eduardas Borisovas

Naujienos

Verslas

2019-ųjų kainoraštis: gyventojams elektra brangs 15 proc., dujos – 20 procentų

Sportas

Revoliucija numalšinta? Plaukimo politikai sustabdė čempionus

Aktualu

Kalinių maištui įsisiūbuojant, teisingumo ministras ramina: „Situacija kontroliuojama“

Aktualu

Karininko papirkimu įtariamas buvęs Šiaulių oro uosto vadovas R.Mikšys

Sportas

Nuteistas E.Petrauskas: „Jei toks Lietuvoje teisingumas, tai kam nešu šiai šaliai medalius?“

Aktualu

Naktį į šeštadienį vairuotojai turėtų būti atsargesni: bus slidu, laukia lietingas savaitgalis

24sek

Joe Arlauckas prabilo istorijomis: su Sabu ir Kurtinaičiu gėrė 15 butelių degtinės

„Eurolygos diena“: kaip M.Grigonis pagaliau sulaukė Šaro skambučio (3/4)

Aktualu

Girtas prie vairo moterį pražudęs buvęs Rokiškio rajono gimnazijos direktorius A.Tymukas už grotų nesės

Vardai

Stanislavas Stavickis-Stano: „Aš sergu vėžiu, bet pasveiksiu“

Lapkričio TOP 13: knygų antplūdis artėjant šventėms

Vardai

Po skyrybų dramos Sigitas Martinavičius Balyje vedė Editą Rupeikaitę: nuotaka švenčia ne tik vestuves

Aktualu

Demaskuota grupuotė, per 5 metus Lietuvos šešėlinėje ekonomikoje panaudojusi 60 mln. eurų

Gyvi regionai

Merų forumas. Stebėkite tiesiogiai 15min portale

Aktualu

Penktadienį dalį Vilniaus užvaldė eismo chaosas: avarijos, neveikiantys šviesoforai ir spūstys

Vardai

15min studijoje – Mantas Katleris ir Mantas Stonkus: kaip du komikai surenka pilnas arenas

Pasaulis kišenėje

Artimųjų Rytų magija: kelionė į spalvingąjį Omaną

Aktualu

15min paaiškina: kodėl streikuoja mokytojai ir ko jie reikalauja?

Verslas

Seimas skuba lopyti turtuoliams palankias mokesčių reformos spragas, buhalteriai piktinasi

24sek

Trys „Žalgirio“ bosai: kaip jie išsprendė Šaro galvosūkį?

Vardai

Ypatingos

07:40
07:22

Gera keliauti kartu

Ko reikia šiuolaikiniam pirkėjui?

Sveikata

Mamos prieš meningokoką

Būk nesustabdoma

Parašykite atsiliepimą apie Mokslas.IT