Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ar Steve‘o Jobso mirtis turės įtakos „Apple“?

Ko gero, nėra pasaulyje kompanijos, kuri būtų taip glaudžiai siejama su vienu asmeniu, kaip „Apple“ su jos įkūrėju Steve‘u Jobsu. Kokią įtaką jo mirtis turės „Apple“? Rinkos apžvalgininkai mano, kad artimiausiu metu didelių pokyčių nebus.
Gerbėjai gedi mirusio „Apple“ įkūrėjo Steve'o Jobso.
Gerbėjai gedi mirusio „Apple“ įkūrėjo Steve'o Jobso. / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Kompiuterių „Mac“, telefonų „iPhone“, planšetinių kompiuterių „iPad“, muzikos grotuvų „iPod“ ir kitų produktų kūrėjas S.Jobsas mirė trečiadienį, būdamas 56 metų.

„Apple“ be S.Jobso yra lyg „Disney“ be Walto. Abu vyrai yra ryškūs kompanijų veidai“, – teigia technologijų analitikas Robas Enderle.

Rinkodaros genijus, iš aplinkinių ir savęs reikalavęs tobulybės, paliko ryškų pėdsaką ne tik savo įkurtoje kompanijoje, bet ir visoje technologijų rinkoje. Jam vadovaujant „Apple“ kompanijos sukurti produktai pakeitė žmonių požiūrį į kompiuterius, telefonus, muziką, planšetinius kompiuterius, reklamą, produktų pristatymus ir net filmus.

S.Jobsas buvo viena iš priežasčių, kodėl susijaudinę žmonės rikiuodavosi eilėse prie parduotuvių laukdami naujų produktų.

Tik maža dalis korporacijų vadovų buvo taip susiję su savo kompanijos filosofija ir stiliumi, kaip S.Jobsas.

Juodas megztinis, išblukę džinsai ir sportbačiai tapo ne tik S.Jobso, bet ir visos „Apple“ vizitine kortele. Užlipęs ant scenos pristatyti naujų produktų jis buvo lyg technologijų pasaulio roko žvaigždė.

Netekusi savo įkūrėjo kompanija „Apple“ prarado dalelę savęs. Tačiau rinkos analitikai mano, kad bent artimiausiu metu įmonei seksis puikiai, kadangi S.Jobsas nubrėžė aiškią liniją ir surinko puikią komandą, kuri su tokiu pat užsidegimu „galvoja kitaip“ („Apple“ šūkis yra „Think different“, liet. galvok kitaip – aut. past.) ir siekia kompanijos tikslų.

„Artimiausius pora metų jiems seksis puikiai. Vėliau viskas priklausys nuo to, ar jiems pavyks sugalvoti „sekantį svarbų dalyką“ (angl. next big thing)“, – teigia kompanijos „Piper Jaffray“ analitikas Gene Munsteris.

„Gartner“ atstovas Michaelis Gartenbergas pastebi, kad „Apple“ buvo nuolat besikeičianti kompanija. „Ar tai yra eros pabaiga? Žinoma“, – sako M.Gartenbergas.

S.Jobsas – nepakeičiamas?

Tačiau ar naujasis „Apple“ generalinis direktorius Timas Cookas sugebės perimti S.Jobso pareigas, lieka atviras klausimas. Ši užduotis išties nelengva.

Antradienį vykęs „iPhone 4S“ pristatymas parodė, kad T.Cookui dar trūksta charizmos ir pasitikėjimo savimi. Jei S.Jobsas garsėjo tuo, kad svarbiausius produktus pristatė pats, tai T.Cookas naujojo telefono modelio pristatymą perleido savo kolegai, kompanijos rinkodaros vadovui Philipui Schilleriui.

„Timas nėra Steve‘as. Jis nėra toks ryškus, jis gerokai labiau atsipalaidavęs“, – teigia „Gartner“ analitikas Vanas Bakeris.

„Timo Cooko pirmasis pristatymas būnant „Apple“ generaliniu direktoriumi buvo nuviliantis daugeliu aspektų“, – teigia „Brigantine Advisors“ atstovas Kevinas Dede.

„YCMNET Advisors“ įkūrėjas Michaelis Yoshikamis mano, kad dalis „Apple“ gerbėjų šios kompanijos produktus pirko būtent dėl S.Jobso. „Nemanau, kad būtų perdėta sakyti, jog daug žmonių pirko „Apple“ produktus, nes tikėjo S.Jobsu ir jo vizija. Kai vizijų kūrėjas pasitraukia, kompanija vertinama griežčiau. Tai tiesiog neišvengiama“, – sakė jis.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Steve'o Jobso gyvenimo akimirka
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Steve'o Jobso gyvenimo akimirka

„Jis buvo viena iš priežasčių, kodėl susijaudinę žmonės rikiuodavosi eilėse prie parduotuvių laukdami naujų produktų“, – pritarė R.Enderle.

Kiti mano, jog vertinti T.Cooką dar anksti. „Nemanau, kad S.Jobsas pasirinko Timą be priežasties“, – teigė „Sterne Agee“ analitikas Shaw Wu.

„Jei „Apple“ produktai, kultūra ir vizija išliks nuoseklūs, tuomet kompanija toliau sėkmingai gyvuos ir kops į dar didesnes kūrybiškumo ir inovacijų aukštumas“, – sakė prekių ženklų specialistas Mike‘as Amouras.

Spėliojimų, kokia galėtų būti sekanti „Apple“ naujovė, yra nemažai. Manoma, kad tai gali būti susiję su televizija.

„Piper Jaffray“ analitikas Gene‘as Munsteris teigia, kad S.Jobso mirtis nepakeitė jo požiūrio į kompaniją, tačiau jis buvo labai svarbi „Apple“ kultūros dalis. „Tai nepasikeis per vieną naktį. Aš manau, kad didelė dalis investuotojų jaučia tą patį – Steve‘as yra nepakeičiamas“, – teigė jis.

Parengta pagal Cnbc.com, „USA Today“, „ABC News“ inf.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius