„Dabartinę skambučių garso kokybę galima lyginti su įprasta televizija, o HD balsas kokybės skambučius – su raiškiąja televizija. Tai naujas pasaulinis aukščiausios skambučių kokybės standartas, kuriuo mėgautis gali ir „Bitės“ klientai. Pašnekovo balso intonacijas jie gali girdėti lyg jis stovėti čia pat“, – sako „Bitė Lietuva“ generalinis direktorius Chrisas Robbinsas.
Naująją paslaugą išmėginęs bendrovės „Grafija“ valdybos pirmininkas Mindaugas Mizaras teigė: „Kai pirmą kartą išgirdau HD balsas kokybės garsą, apėmė keistas pojūtis – labai neįprasta gerai girdėti pašnekovą. Pokalbio metu atrodo, kad žmogus yra arčiau, jo balsas yra aiškesnes, o foninio triukšmo beveik nesigirdi. Ši savybė man patiko labiausiai.“
HD balsas skambučių kokybe mėgautis gali naujausių ir nebūtinai brangiausių išmaniųjų telefonų savininkai. Kai kurie telefonai apie priimamą naujojo standarto skambutį vartotojams praneša ir ekrane – matomos raidės HD. Tačiau net jei jos nebus rodomos, vartotojai pajaus akivaizdų garso kokybės skirtumą.
„Bitės“ vadovo teigimu, jei vieno iš pašnekovų operatorius ar telefono modelis nepalaiko šio standarto, pokalbio garso kokybė šiek tiek sumažės. Tačiau „Bitės“ klientams garso kokybė bus žymiai geresnė ir balsas girdimas raiškiau nei kitų operatorių vartotojams – girdės įprastą garsą.
Įprasto skambučio metu perduodami nuo 300 iki 3,4 tūkst. hercų dažnio garsai, o HD balsas skambučių metu šis spektras išplečiamas beveik dvigubai. Pastarasis standartas leidžia perduoti nuo 50 iki 7 tūkst. hercų dažnio garsus, todėl pokalbio metu girdimas balsas yra sodresnis.
Šiuo metu „Bitės“ vartotojai nemokamus HD balsas skambučius gali išmėginti visoje Lietuvoje 3G tinkle.
„Tele2“ HD balso paslaugą šiuo metu dar testuoja, o vartotojams žada pasiūlyti rudenį. „Ji gali būti teikiama tiek 3G, tiek 2G tinkle. Norime įsitikinti, kad vartotojams dėl to nekils nepatogumų, nes HD garsui perduoti reikia didesnio pralaidumo. Jei matysime, kad problemų nekils, paslaugą planuojame pasiūlyti rudenį“, – sakė „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims Andrius Baranauskas.
„Omnitel“ apie tokius planus kol kas nekalba.
„Gerą balso paslaugų kokybę užtikrina ir dabar naudojamos technologijos, todėl didžiausią dėmesį skiriame savo tinklo vystymui – plėtrai bei modernizacijai, kad suteiktume vartotojams geriausią naudojimosi paslaugomis patirtį. Su HD balso technologija esame susipažinę, tačiau apie jos diegimo planus šiuo metu per anksti kalbėti. Prieš siūlant sprendimą rinkai, svarbu įvertinti realų vartotojų poreikį bei galimybes paslauga kokybiškai naudotis su jų turimais įrenginiais visoje Lietuvos teritorijoje“, – teigė „Omnitel“ išorinės komunikacijos vadybininkas Tadas Jackus.
HD balsas jau yra pristatytas JAV, Jungtinėje Karalystėje, Prancūzijoje, Ispanijoje, Suomijoje, Saudo Arabijoje, Kanadoje ir kitose šalyse.