Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Prenumeruoti

Daiktų interneto pasaulyje verslininkai turės nepamiršti vartotojų

Keičiantis mūsų santykiui su technologijomis, sprendimų kūrėjams šiemet teks vis labiau galvoti ne apie konkretų įrenginį, bet apie kontekstą, kuriame jų produktas veiks. Pasak JAV ir Lietuvoje biurus turinčios programavimo paslaugų bendrovės „Devbridge Group“ atstovų, ši tendencija bus šiemet ryški kaip niekad, nes kontekstas tampa itin platus: reikia galvoti ne tik apie kompiuterius, telefonus, bet ir apie išmaniuosius laikrodžius, kitus dėvimus įrenginius, automobilius ir likusius daiktų interneto narius.
Skaitiniai
Kompiuteris / 123rf.com nuotr.

„Iki šiol vis dar buvo mėgstama griežtai skirstyti, kad štai mano programėlė ar kitas produktas bus pritaikytas išimtinai mobiliesiems įrenginiams arba įprastiems kompiuteriams. Palengva visi mūsų įrenginiai susivienija į vieną ekosistemą: jau nepastebime, kaip biure pakilę nuo stalo, darbus nejučiomis pratęsiame išmaniajame kompiuteryje. Jau turime išmaniuosius laikrodžius, kitus dėvimus įrenginius ir net automobilius – visi jie papildo mūsų naudojamų įrenginių ratą. Todėl, ką nors kurdami, privalome orientuotis ne kaip dirba vienas įrenginys, bet kaip jis sąveikauja dar su eile kitų ekosistemos narių“, – sako Ethanas Smithas, „Devbridge Group“ vartotojų patirties (angl. user experience – UX) ir dizaino direktorius.

Verslas pradeda įvertinti gero dizaino naudą

Pasak jo, didesnės bendrovės jau pradeda suprasti, kokią naudą joms atneša puikiai, laikantis geriausių vartotojų patirties ir sąsajos dizaino (angl. user interface design – UID) praktikų sukurti produktai arba programėlės: „Įvairūs tyrimai rodo, kad vartotojai kur kas greičiau pradeda ir išmoksta naudotis tokiais produktais bei daro mažiau klaidų. Todėl tinkamai suprojektuota programėlė ar produktas atrodys ne tik gražiai, bet ir teiks tiesioginę naudą bendrovei: ar tai būtų sumažėję sąnaudos ar didesnės pajamos dėl išaugusio darbuotojų produktyvumo.“

Tiesa, bandant pritaikyti savo kūrinį kuo platesnei ekosistemai, neišvengiamai susiduriama su problema, kad visiems įrenginiams jo iškart nepritaikysi. „Įsivaizduokite situaciją, kai kurdami produktą turite galvoti ne apie dvylika, o apie tūkstantį skirtingų ekranų ir įrenginių tipų. Todėl dar pradinėje stadijoje reikia pasirinkti vieną iš pagrindinių platformų, pavyzdžiui, planšetinius kompiuterius, ir pirmiausia pradėti nuo jų bei vėliau plėstis į kitus mobilius įrenginius ar įprastus kompiuterius. Tokiu būdu daug lengviau suvaldyti kylančias rizikas“, – sako E. Smithas.

Dėl verslo interesų dažnai pamiršta galutinį vartotoją

Bendrovės, kurdamos produktus, į pirmą vietą iškelia savo interesus, bet pamiršta arba ignoruoja galutinio vartotojo poreikius.

Kaip pastebi „Devbridge Group“ vartotojų patirties ir dizaino direktorius, šių dienų rinkoje viena pagrindinių klaidų – bendrovės, kurdamos produktus, į pirmą vietą iškelia savo interesus, bet pamiršta arba ignoruoja galutinio vartotojo poreikius.

„Bendrovės poreikių ir tikslų jokiu būdu negalima pamiršti, tačiau galutinio vartotojo ignoravimas ir neįvertinimas ko jis nori iš jūsų produkto – bene tiesiausias kelias į nesėkmę. Vienas geriausias to pavyzdys – optimizacija paieškos sistemoms (SEO). Tai labai svarbus procesas bendrovėms, tačiau praktika, kai į portalą prirašomo daug nereikalingo teksto, padeda tik paieškos sistemų robotams, o ne vartotojams. Nesvarbu, kad puslapis bus randamas šiek tiek lengviau, tačiau jame esantis turinys lankytojus tik erzins. Tiesa, paieškos sistemos tobulėja ir tokios priemonės tampa vis mažiau veiksmingos“, – teigia jis.

Anot E. Smitho, pagrindinis patarimas, kuriant bet kokį produktą, – į pirmą vietą iškelti galutinį vartotoją. Be to, geriau daryti kelis dalykus labai gerai nei didelį kiekį vidutiniškai, nes produkto pildymas vis naujomis funkcijomis retai tampa keliu į jo sėkmę.

Būtina įvertinti ir tikslinės rinkos kultūrą

Galvojant apie vartotojų patirtį, būdus, kaip jie sąveikauja su programėlėmis ir savo įrenginiais, būtina įvertinti ir regiono, kuriame gyvena tikslinė vartotojų grupė, specifiką.

„Žvelgiant iš dizaino perspektyvos, kiekvienas regionas turi vienokių ar kitokių skirtumų. Išmokome, kad jei kuriame produktą tam tikrai rinkai, jo dizainą būtina patikėti komandai, užaugusiai ar ilgą laiką gyvenusiai tame pačiame regione. Pastebėjome, kad yra daug mažų ir sunkiai suprantamų dizaino ypatybių, kurias gali pajausti tik vienoje ar kitoje kultūroje užaugę profesionalai. Tiesa, tos pačios problemos, kalbant apie programavimą, nematome – programuotojai iš mūsų biurų Lietuvoje sėkmingai rašo kodą JAV rinkoms, tačiau dizainas ir vartotojų patirtis – visai kita istorija“, – sako Viktoras Gurgždys, „Devbridge Group“ viceprezidentas ir Lietuvos padalinio vadovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Vasarinių padangų sezonas: kur rasti geriausią kainos ir kokybės santykį?
Reklama
Pranešimas apie prašymų dėl triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo išlaidų kompensavimo priėmimą
Reklama
Atėjo metas apsitverti sklypą: specialistų patarimai
Reklama
„CFMOTO“ tapo naujos motociklų vairavimo akademijos Lietuvoje partneriais
Užsisakykite 15min naujienlaiškius