Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Facebook“ diegia veidų atpažinimo sistemą ir automatiškai žymės draugus nuotraukose

„Facebook“ tiesiogiai nepranešę vartotojams įdiegė naują veidų atpažinimo funkciją, automatiškai sužyminčią žmones naujose į socialinį tinklą įkeltose nuotraukose. Tyliai pristatyta naujovė internete sukėlė nepasitenkinimo „Facebook“ privatumu bangą.
Taip atrodo naują „Facebook“ profilį pasirinkusio vartotojo anketa.
Taip atrodo naują „Facebook“ profilį pasirinkusio vartotojo anketa. / „Facebook“ nuotr.

Iki šiol „Facebook“ žymų pasiūlymai veikė tik JAV, tačiau vakar „Facebook“ tinklaraštyje pasirodė pranešimas apie paslaugos pristatymą daugelyje šalių, taip pat ir Lietuvoje.

Žymių pasiūlymai – tai veidų atpažinimo sistema, palengvinanti žmonių tapatybių žymėjimą įkėlus naują albumą į „Facebook“. Tam tikri asmenys atpažįstami lyginant daugybės pažymėtų žmonių nuotraukas tarpusavyje ir sukuriant jų skaitmeninę tapatybę.

Naująją paslaugą galima išmėginti įkėlus naujas nuotraukas su draugų veidais. Jei nenorite, jog programa automatiškai pažymėtų jus, galite pasirinkti „privatumo nustatymai“, tuomet „redaguoti nustatymus“ ir puslapio apačioje, skiltyje „dalykai, kuriais dalinasi kiti“, paspausti „keisti nustatymus“ šalia „siūlyti mano nuotraukas draugams“. Iššokusiame dialogo lange reikia išjungti funkciją.

Žymų pasiūlymai – tai veidų atpažinimo sistema, palengvinanti žmonių tapatybių žymėjimą įkėlus naują albumą į „Facebook“.Nepaisant to, jog naująją funkciją gana lengva išjungti, ji susilaukė kritikos iš saugumo ekspertų. Apsaugos internete konsultantų įmonė „Sophones“ iškart po pristatymo neigiamai įvertino „Facebook“ naujovę.

„Rodos, jog „Facebook“ dar kartą pristato privatumo nustatymą tinkle slapčia“, – „Sophones“ tinklaraštyje rašė Grahamas Cluley, kompanijos vyriausias technologijų konsultantas.

Naujienų agentūrai „Reuters“ paprašius „Facebook“ atstovų pakomentuoti tokius pareiškimus, „Facebook“ atsakė, jog jie „turėjo būti atidesni pranešdami žmonėms, kai pasirodė tokia funkcija“, tačiau apie jokius konkrečius darbus nepranešė.

„Facebook“ įsitikinimu, kadangi žymų pasiūlymai veikia tik įkėlus naujas nuotraukas ir tik su jūsų draugais, jie nepažeidžia jokių privatumo problemų bei užtikrina žmonių saugumą internete. Plačiau komentuoti problemos kompanija nesutiko.

Internete veidų atpažinimo sistemos nėra naujiena, jas taiko „Google“ ir „Apple“, visgi šios kompanijos siūlo daugiau privatumo nustatymų. Tuo metu „Facebook“ nepraneša apie naujus nustatymus savo auditorijai, siekiančiai daugiau nei 700 milijonų vartotojų – atsižvelgiant į tokį vartotojų skaičių tai gali tapti opia problema.

Marcas Rotenbergas, ne pelno siekiančios privatumo advokatų grupės „Electronic Priacy Information Center“ prezidentas pastebi, jog minėta „Apple iPhoto“ veidų atpažinimo programa leidžia vartotojams valdyti, kuriuose albumuose bus atpažinti žmonės pasirenkant nuotraukų kolekcijas.

„Facebook“ technologija neklausia kurias nuotraukas galima analizuoti bei tikrina visą galybę „Facebook“ veidų, taip pat mėgina priskirti tapatybes naujoms nuotraukoms.

M.Rotenbergas pastebi, jog kyla klausimas dėl asmeninės informacijos apie vartotojus, kaip elektroninio pašto adresai, kurie tampa susieti su nuotraukomis „Facebook“ duomenų bazėje. Taip pat jis itin kritikuoja „Facebook“ sprendimą įdiegti funkciją tyliai.

„Nesu tikras, ar žmonės norėtų tokios funkcijos. Geriau būtų, jei žmonėms leistų pasirinkti“, – pridūrė jis.

Pernai M.Rotenbergas savo kompanijos vardu užpildė ieškinį dėl „Facebook“ privatumo pažeidimų JAV Valstybinei prekybos komisijai. Ieškinys vis dar laukia svarstymo ir jo teigimu, jis būtinai atsižvelgs į naująją funkciją bylai pasiekus teismą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius