Dabar populiaru
Publikuota: 2020 sausio 10d. 17:42

Informatikos pamokas keičiantys mokytojai paaiškino, kaip geriausiai sudominti vaikus

Kompiuteriukų ralis
Kompiuteriukų paramos fondo nuotr. / Kompiuteriukų ralis

Vaikų išsilavinimas informacinių technologijų srityje tampa labai svarbus jų ateičiai, tad laikas pasirūpinti jo kokybe. „Kompiuteriukų fondas“ ėmėsi šios iniciatyvos ir jau trečius metus verčiasi per galvą stengdamasis, kad vaikai matytų prasmę ir kūrybinę terpę IT pamokose. O penktadienį, sausio 10 dieną startuoja naujas „Kompiuteriukų ralio“ sezonas – projekto autoriai pranešime spaudai tvirtina, kad jis vaikams bus be galo įdomus.

Kas tas „Kompiuteriukų ralis“?

Prieš trejus metus viskas prasidėjo nuo „Kompiuteriukai vaikams“ iniciatyvos, kurios metu savanoriai išdalino 20,6 tūkst. „micro:bit“ kompiuteriukų Lietuvos penktokams. O taip pat „micro:bit“ kompiuteriukų paaukojo ir Lietuvos gyventojai. Šie kompiuteriukai, dar kitaip vadinami mikro valdikliais, suteikia galimybę vaikams mokytis lengvai programuoti kuriant realius projektus, kurie veikia. Vaikai gali suprogramuoti, kad žaislai, ar sukonstruoti projektai šviestų, judėtų, ar reaguotų į aplinką. Taip jie gali pažinti technologiją iš arčiau, pamatyti kaip viskas veikia.

Pamatę, kad išdalinus kompiuteriukus vaikams pagrindinis dalykas, kurio trūksta, yra motyvacija ir žinios kaip jais naudotis, „Kompiuteriukų fondo“ nariai pradėjo ieškoti būdų, kaip pasiekti vaikus iš arčiau. Taip gimė „Kompiuteriukų ralio“ idėja ir jau antrais fondo metais vykęs renginys įtraukė 40-ties mokyklų mokytojus bei vaikus. Tiek mokytojai, tiek vaikai pradėjo kurti įvairius projektus su „micro:bit“ kompiuteriukais. Mokytojai pradėjo domėtis bei gilinti IT žinias, organizuoti pamokas, kuriose vaikams įdomu ir naudinga. Gale metų vykęs „Kompiuteriukų ralio“ finišo renginys vainikavo visas pastangas ir įrodė, kad programuoti gali visi.

Ką sako mokytojai?

IT mokytojas ir Kompiuteriukų komandos narys Marius Narvilas, paklaustas kaip, jo manymu, mokosi šiuolaikiniai vaikai, atsako: „dinamiškai ir atsitiktinai“. Dar priduria, jog vaikai „mokosi kas patinka (dažniausiai jei patinka mokytojas) arba jeigu supranta kam ir ką reikia mokytis. Mokiniams, svarbiausias – prasmės klausimas. Kodėl reikia mokytis vienokių ar kitokių dalykų? Kodėl kas dieną reikia eiti į mokyklą? Gyvename informaciniame ir technologijų amžiuje, kuris keičia mūsų gyvensenos įpročius ir patį mąstymo būdą. Daugelis procesų tampa virtualūs, persikelia į internetinę erdvę. Kai galime pasiekti visą mus dominančią informaciją keliais klavišų paspaudimais – natūraliai kyla klausimai apie mokymąsi ir mokyklą.“

Paprašytas pasidalinti kas vaikams yra įdomu bei įtraukia į pamokas, M.Narvilas sako, kad tai vienareikšmiškai – visos praktinės veiklos, kur galima kurti ir eksperimentuoti. Kur yra asmeniškai prasminga, reikšminga veikla. Viskas labai susiję su asmeniniais polinkiais ir pomėgiais, asmenine saviraiška. Svarbus aspektas – patirtos sėkmės, pastebimo progreso klausimas. Jei vaikui pavyksta įveikti tenkančius iššūkius, supranta ką ir kaip daro, tai jis ir patiria motyvaciją gilintis bei sužinoti daugiau. Mokytis darant (angl. learning by doing) turėtų būti vienu kertiniu visos edukacinės sistemos pagrindu. Kūrimas kažko, pvz. dangoraižio maketo, roboto ar išmanaus šiltnamio sistemos, jungia ir integruoja daug įvairių tarpdalykinių žinių, skatina realių, gyvenimiškų situacijų tyrinėjimą.

Kaip jaučiasi vaikai?

Viena ryškiausių „Kompiuteriukų ralio“ mokytojų, Vilniaus „Sietuvos“ progimnazijos IT mokytoja Snieguolė Bagočienė, su džiaugsmu dalinasi patirtimi kaip vaikai reaguoja į pamokas su „micro:bit“ kompiuteriukais: „vaikai su dideliu susidomėjimu laukia pamokų kuriose dirbame su „micro:bit“ kompiuteriuku, jie juos gavo ir nežinojo kaip tai veikia. Aš leidausi su jais į šią pažinimo kelionę. Pradėjus mokytis, beveik visi vaikai su dideliu susidomėjimu dirba pamokoje. Jiems labai rūpi rezultatas, kurį ir gauna pamokos pabaigoje. Kai kuriems vaikams suprasti programavimo pamokas sekasi lengviau, kai kuriems tenka ilgiau padirbėti, kad gautų rezultatą. Tačiau bet kokiu atveju jie tą rezultatą gauna, praktiškai jį mato ir tuo labai džiaugiasi. Jaučiasi motyvuoti“.

Anot S.Bagočienės, pagrindinė pamokų su „micro:bit“ nauda yra tai, kad vaikai mokosi nuoseklaus mąstymo, kurį tikrai pritaikys visose gyvenimo situacijose. Taip pat mokosi kūrybiškai spęsti užduotis, lavina kantrybę ir susikaupimą. Ji pasakoja, kad vaikai tikrai labai atsakingai ruošiasi „Kompiuteriukų raliui“, dirba papildomai būrelių metu ar net laisvu laiku, per atostogas. Taip pat, S.Bagočienė džiaugiasi, kad „Kompiuteriukų ralis“ naudingas ne tik vaikams, bet ir jų mokytojams „Atradau naujų draugų ir bendraminčių, su kuriais keičiame IT pamokas. Mokymąsi ir daug planų į priekį. Galimybę dirbti kitaip nei anksčiau. Ir tas mane žavi“, – dalinasi mokytoja.

Kas toliau?

Šiais metais „Kompiuteriukų ralyje“ dalyvaus beveik 200 mokytojų iš įvairių Lietuvos kampelių. „Kompiuteriukų fondas“ siekia, kad IT švietimas būtų gerinamas ne tik didžiuosiuose miestuose, bet visoje Lietuvoje. Šiuolaikinis verslas, suprantantis IT edukacijos svarbą prisideda prie iniciatyvos paremdami fondą, už ką šios programos vykdytojai yra labai dėkingi. Fondas yra kuriamas žmonių dėka, todėl investuoti į vaikų ateitį gali tiek įmonės, tiek pavieniai asmenys. Tam, kad kiekvienas Lietuvos moksleivis norėtų ir galėtų mokytis programuoti, kurti technologijas ir tuo pačiu savo ateitį. Vaikai gaus reikiamą įrangą, jų mokytojai – medžiagą kuri padės perteikti šias žinias vaikams, bei motyvaciją ir palaikymą iš kitų mokyklų mokytojų. Lietuvos mokytojams šis bendruomenės pojūtis labai svarbus, nes tai iš tiesų motyvuoja stengtis, gilinti žinias, ir perduoti jas mūsų vaikams.

Jau šiandien startuoja „Kompiuteriukų ralis“. Bus žiauriai įdomu!

Komentarai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Ypatingos

Praktiški patarimai

Skanumėlis
Skanumėlis

Sergu atsakingai

Sergu atsakingai

Video

01:02
23:03
01:29

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie Mokslas.IT