Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kokia kryptimi juda žiniatinklis?

Technologijos
123rf nuotr. / Technologijos
Šaltinis: Verslas.in
0
A A

Žiniatinklio rinka darosi vis įdomesnė. Per ateinančius keletą metų technologijos patobulins mūsų kasdienį gyvenime taip, kaip negalėjome įsivaizduoti.

Norėdami sužinoti, kur keliaujame, turime žinoti, kur jau buvome, o dar svarbiau, kokia varomoji jėga mus „stūmė“ pereiti nuo vienos fazės prie kitos.

Kompiuterinės įrangos ekspertai visus pokyčius grindžia technikos (angl. hardware) inovacijomis (Mūro dėsnis, Metkalfo dėsnis ir kt.). Šie principai apibūdina infrastruktūrą, kuri tėra pirmoji technologijų iškilimo fazė.

Vėliau technologijų banga perėjo į platformų ir galiausiai aplikacijų fazes. Būtent dėl pastarųjų be didesnio kapitalo praturtėjo daugybė verslininkų, įskaitant Billą Gatesą bei Marką Zuckerbergą.

Platformos ir turinys

Kaip kompanijos pakeitė vartotojų elgseną ir dėl to pasiekė įspūdingą augimą? Tikiu, kad internete veikiančioms kompanijoms galioja panašūs dėsniai, kuriuos Gordonas Moore‘as aprašė kompiuterinę įrangą gaminančioms bendrovėms.

Vartotojų procentas, kurie kuria turinį, yra svarbus. Galime sakyti, kad kuo lengviau sukurti turinį, tuo daugiau jo bus sukurta. Tačiau kodėl mums turėtų rūpėti būtent turinys? Nes tik turinys nulėmė bendruomenių ir tokių socialinių tinklų, kaip „Facebook“, „Twitter“, „Pinterest“, „LinkedIn“ atsiradimą bei sėkmę. Platformos sukuria vartotojams erdvę, kurioje šie gali kurti ir dalintis turiniu.

Trys žiniatinklio fazės

Mokslininkų iš „Xerox PARC“ sukurta bei bendrovių „Apple“ ir „Microsoft“ išpopuliarinta grafinė vartotojo sąsaja sukėlė asmeninių kompiuterių revoliuciją. Anksčiau vartotojams buvo sunku suprasti DOS terminalą, tad perversmą sukėlė patogumas.

Pirmosios interneto naršyklės (didžiausias indėlis atitenka „Netscape“) pasinaudojo sukurta infrastruktūra ir sukūrė pirmąją voratinklio versiją (angl. web 1.0). Galiausiai, socialinis tinklas „Facebook“ panaudojo tokias technologijas, kaip BBS (Bulletin Board System) bei RSS (RDF Site Summary), kad sukurtų patogų įrankį, perduodantį vartotojui naujausią informaciją.

Gudrūs šių dienų verslininkai adaptavo naujausias technologijas tokiu pat būdu, kaip ir „Microsoft“ bei „Apple“ adaptavo „Xerox PARC“ sukurtą grafinę vartotojo sąsają, – tiesiog padarė jas patogesnėmis. Dėl šių inovacijų bendrovės inicijavo naujas fazes.

Jei norite suprasti, kokia kryptimi juda žiniatinklis, privalote žvelgti į tai, kaip keičiasi vartotojo sąsaja.

Kaip pastebėjote, naujausia jo fazė – „kuruojamas žiniatinklis“ (angl. curated web), kuria paremta „karščiausių“ kompanijų – „Pinterest“, „Tumblr“, „Twitter“ – sėkmė.

Kuruojamas žiniatinklis suteikia visiškai kitokią vertę vartotojams, nei socialinis žiniatinklis. Pastarasis skirtas informacijos dalijimuisi tarpusavyje, o kuruojamas žiniatinklis daug labiau individualizuotas, galima sekti panašų skonį turinčius vartotojus ir „kolekcionuoti“ jų informaciją.

Kuruojamas žiniatinklis išsprendžia ankstesnės fazės problemą, t.y. per didelį, ne itin paklausų informacijos kiekį vienoje vietoje. Galima sakyti, kad „Google+“ turi daugiau kuruojamo žiniatinklio bruožų, nei „Facebook“, nes sėkmingai išsprendė draugų grupavimo klausimą.

Progresas nestovi vietoje ir vis daugiau kompanijų tampa ne tik socialiomis, bet ir kuruojančiomis. Kadangi turinio kūrimas tampa visuotiniu, tikėtina, kad ateityje išvysime naują vartotojo sąsają, kur bus galima dar patogiau gauti bei rūšiuoti informaciją. Ateitis parodys.

Šaltinis: Internetinio tinklaraščio „Nir and Far“ įrašas „Kuria kryptimi juda žiniatinklis?“ (angl. „Where is the web going?“).

Verslas.in
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Mokslas.IT