Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kompiuterinių žaidimų pasaulis iš vidaus: iš kur pučia nauji vėjai?

„GameOn“ konferencija
"GameOn" organizatorių nuotr. / „GameOn“ konferencija
Šaltinis: 15min
0
A A

Ar kada nors susimąstėte apie žaidimų teikiamą naudą, arba kodėl gi žaidimai taip traukia šiuolaikinį jaunimą? Galbūt visada svajojote sukurti savo kompiuterinį žaidimą, tačiau nežinojote, nuo ko pradėti ir į ką svarbu atkreipti dėmesį?

Dviejų dalių konferencija „GameOn“ padės susipažinti su žaidimų kultūra iš arčiau, išsklaidyti su žaidimais susijusius baubus, o naujuosius kompiuterinių žaidimų kūrėjus pakvies susipažinti su žaidimų industrijos žvaigždėmis ir jų darbo subtilybėmis, rašoma konferencijos organizatorių pranešime spaudai.

Praėjusiais metais „GameOn“ konferencija atliko svarbų vaidmenį sklaidant mitus apie kompiuterinių žaidimų pasaulį – buvo nagrinėtos edukacijos, virtualios realybės ir ateities žaidimų temos. Po tokio sėkmingo debiuto šiemet buvo nuspręstą konferencijos programą padalinti į dvi dalis, dar labiau išplėsti ir ant konferencijos scenos sutalpinti dar daugiau įdomių asmenybių ir istorijų.

Pramoginė konferencija, šiemet simboliškai pavadinta „Žaidžia visi“, kaip ir pernai, bus orientuota į svarbių klausimų apie žaidimų kultūrą gvildenimą. Dviejų dienų programoje galėsime išgirsti gerai žinomų žmonių pranešimus apie pavojus ir džiaugsmus virtualiuose pasauliuose bei išsamiau susipažinti su žaidimų perteikiamomis idėjomis.

Ko trūksta, kad Lietuvoje būtų kuriami ne tik komerciškai sėkmingi, bet ir mūsų identitetą, kultūrą atspindintys žaidimai?

„TEDxVilnius“ organizatorė Justė Stašelytė, šiemet dirbanti su „Žaidžia visi“ konferencija, pasakojo, kad viena aktualiausių šių metų temų yra žaidimai ir edukacija. „Spartėjantis technologinis progresas neišvengiamai paveikia vis daugiau namų ūkių, mokyklų ir universitetų. „GameOn“ konferencijos pranešėjai ir ekspertų diskusijos padės suprasti žaidimų rolę mokymosi procese, išsiaiškinti kurios žaidimų savybės teikia daugiausiai naudos. O šiemet mintimis apie žaidimus ir edukaciją ant mūsų scenos dalinsis Kauno technologijos universiteto ekspertai ir garsūs Lietuvos psichologai.“ – pasakojo J. Stašelytė.

Savo kasdieniais rūpesčiais ir išgyvenimais konferencijoje dalinsis ir Lietuvos žaidėjų auditorijai gerai žinomi „Youtube“ ir „Twitch“ transliuotojai. Diskusijų metu bus aptartos jų populiarumo priežastys, aiškinamasi, ar „Youtube“ iš tiesų gali suduoti rimtą smūgį televizijai, nes su žaidimais susijęs turinys nuolat fiksuoja naujus „Youtube“ rekordus, o populiariausi pasaulio filmukų kūrėjai yra žaidėjai.

„GameOn“ konferencijos metu įvyks unikali diskusija, kurioje dalyvaus Lietuvos „Youtube“ žvaigždė Rapolas „MrRapolas“ Čepys ir Petteris Henrikssonas iš „Landfall Games“. Šioje studijoje kuriamas žaidimas, „Youtube“ žvaigždžių dėka surinko net 120 milijonų peržiūrų per nepilnus du mėnesius, tad natūraliai kyla klausimai, kaip savo santykius vertina vaizdo filmukų ir žaidimų kūrėjai. Žvelgiant iš šalies, abi pusės gyvena tobuloje simbiozėje, tačiau ar ji iš tiesų vienodai naudinga abiem pusėms? O viską vainikuos klausimų-atsakymų sesija su tokiais puikiai visiems žinomais žaidėjais, kaip Gediminas „Vėjavaikis“ Gabalis, Aldona „Paikutė“ Balčikonytė, Greta „Gretasweet“ Ambrazevičiūtė bei daugeliu kitų žinomų Lietuvos „Youtube“ ir „Twitch“ transliuotojų.

Organizatoriai taip pat džiaugiasi, kad į šių metų renginį pavyko prisikviesti ir neeilinių pranešėjų – Joostas van Dongenas, dirbantis „Ronimo Games“ kompanijoje, skaitys pranešimą žaidimų kūrėjų konferencijoje, tačiau pramoginės konferencijos žiūrovai taip pat galės pasigrožėti asmeniniu J. van Dongeno projektu „Cello Fortress“. Kaip pasakoja pats kūrėjas, šis naujas žaidimas gali būti valdomas violončele, o kaip tai veikia iš tikrųjų galėsite pamatyti „Žaidžia visi“ konferencijos metu.

Muzikinę temą praplės ir Žygimantas „Mesijas“ Kudirka – nedaugelis žino, kad šis žinomas Lietuvos atlikėjas nuo mažens rašė apžvalgas apie kompiuterinius žaidimus ir buvo vienas mėgiamiausių „VA PlayStation“, „PC Klubo“ ir „Game.exe“ autorių. Dar mažiau žmonių žino, kad vienas pirmųjų jo muzikinių kūrinių buvo sukurtas naudojant „PlayStation“ konsolę, o įrašai saugomi šiai konsolei skirtose atminties kortelėse.

Konferencijoje netruks ir netiesiogiai su žaidimais susijusių temų. Vienas „Herolab“ parduotuvės įkūrėjų Tomas Jacevičius papasakos apie savo aistrą kolekcionuoti žaidimų herojų statulėles. Lietuvoje kolekcinių statulėlių mados dar nėra prigijusios – daugeliui jos vis dar atrodo it egzotika. „GameOn“ lankytojai turės unikalią progą ne tik susipažinti su šia subkultūra, bet ir laimėti prizų. Tuo tarpu „Dreamerlink“ komanda iš Vilniaus pristatys savo idėją perkelti avatarus ne tik į virtualią realybę, o dar geriau – į specialiai žaidėjams pritaikytą socialinį VR tinklą.

Vienu sėkmingiausių Lietuvos žaidimų kūrėjų vadinamas Arvydas Žemaitis, kurio sukurtas žaidimas „Shoppe Keep“ yra ypač palankiai vertinamas žaidėjų iš viso pasaulio, „GameOn“ scenoje papasakos apie žaidimo plėtros planus ateičiai. Įdomu tai, kad „Shoppe Keep“ taip pat keliauja į virtualiąją realybę, tad Arvydas kalbės mūvėdamas virtualios realybės įrangą ir tokiu būdu demonstruos išskirtinius savo žaidimo bruožus.

Nepamiršti bus ir tie, kas domisi žaidimų kūrimu ar žaidimų industrijos užkulisiais. Konferencijos metu bus surengta diskusija su pasauline šlovę pelniusiais Lietuvos žaidimų kūrėjais, kurie aptars šio amato subtilybes ir galimybes Lietuvoje. Kokios jos yra šiandien ir kas pasikeitė per pastaruosius 10 metų? Ko trūksta, kad Lietuvoje būtų kuriami ne tik komerciškai sėkmingi, bet ir mūsų identitetą, kultūrą atspindintys žaidimai?

Konferencija sieks aprėpti kaip niekada platų temų spektrą, o jos koordinatorė Justė Stašelytė tikina, kad konferencija „Žaidžia visi“ tinkama kiekvienam amžiui ir pomėgiui. „Tiek žaidėjai, tiek verslininkai, tiek patyrę reklamos vilkai turės unikalią progą susipažinti su modernius įrankius įvaldžiusia žaidimų kūrėjų virtuve, jaunieji kūrėjai semsis įkvėpimo, o su žaidimais nesusipažinę svečiai pamatys žaidimus kiek kitokioje šviesoje. Konferencijos turinio bus tiek daug, kad norintiems gilinti savo žinias į kitas „GameOn“ erdves kišti nosies nebus laiko“ – šypsojosi J. Stašelytė.

Konferencija Vilniaus parodų rūmuose „Litexpo“ vyks spalio 29-30 dienomis.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Mokslas.IT