Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Prenumeruoti

Lietuvos žaidimų kūrėjai per šiuos metus padarė milžinišką šuolį

Tarptautiniame mobiliųjų programėlių verslo akceleratoriuje „AppCampus“ Lietuvos žaidimų kūrėjų rezultatai – geriausi Baltijos šalyse. Nuo „AppCampus“ starto finansavimą tolimesnei veiklai gavo net dešimt projektų iš Lietuvos, palyginti Estijoje tokių buvo du, o Latvijoje – nė vieno. Rinkos dalyviai pastebi, kad pastaruoju metu žaidimų kūrimo sektorius šalyje itin sustiprėjo ir žada jam optimistišką ateitį.
Kompiuteriniai žaidimai
Kompiuteriniai žaidimai / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Suomijos Aalto universiteto, „Nokia“ ir „Microsoft“ bendrai įkurtas verslo akceleratorius „AppCampus“ veikia nuo 2012 metų ir labai džiugu, kad net 10 Lietuvos žaidimų kūrėjų idėjų įtikino komisiją, gavo finansavimą ir pagalbą tolimesniam žaidimų vystymui. Jiems teko konkuruoti su 4,3 tūkst. idėjų iš daugiau nei 100 šalių – būtent tiek paraiškų „AppCampus“ sulaukė nuo 2012 metų“, – sako Kristijonas Kaikaris, „Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius.

„AppCampus“ komisiją sudomino įvairūs lietuvių projektai „Windows“ platformai: pradedant avių vaikymu „Pocket Sheep“, virtualiu šefu „Happy Chef 2“ , strategija „Hadron Wars“, „Pepi Bath 2“ ir baigiant išplėstinės realybės kovomis su monstrais „Monster Buster“ ar nuotykiais po apokalipsės „Never Future“.

Žaidimų kūrėjai pradėjo aktyviau bendrauti

Labai džiugu, kad net 10 Lietuvos žaidimų kūrėjų idėjų įtikino komisiją, gavo finansavimą ir pagalbą tolimesniam žaidimų vystymui.

„Šiemet Lietuvoje žaidimų kūrėjai pradėjo kur kas daugiau bendrauti tarpusavyje. Rinkoje atsirado gana daug naujų veidų, pasipildė kompanijų skaičius – komunikacija tikrai gerėja. Tą matome ir iš „AppCampus“ rezultatų – nemaža dalis gavusių finansavimą ryžosi akceleratoriuje dalyvauti, kai išgirdo kolegų įspūdžius ir patarimus, kaip geriau pasiruošti“, – sako Žilvinas Ledas, Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos valdybos narys.

Pasak jo, aktyvesnis bendravimas ne tik populiarina žaidimų kūrimą šalies viduje, bet ir tarptautines bendroves paskatina atkreipti dėmesį į Lietuvą. Šiemet jų buvo kaip niekad daug: į šalį pagrindinį biurą nusprendė perkelti pasaulinė mobiliųjų žaidimų lyderė „Game Insight“, o viena iš trijų įtakingiausių Japonijos žaidimų industrijos tyrimų ir analizės agentūrų „Media Create“ Lietuvą įvardino karščiausiu tašku žaidimų kūrėjams Centrinėje ir Rytų Europoje.

Ateitį vertina optimistiškai

Vienos seniausių Lietuvoje žaidimų kūrimo ir leidimo studijos „Nordcurrent“ vadovas Sergejus Trofimovas sektoriaus ateitį taip pat vertina optimistiškai: „Neseniai atidarėme antrąjį biurą, ieškome daug naujų žmonių, bandome sparčiai plėstis ir turime ateityje numatę daug naujų projektų“.

Bendrovė su „Happy Chef 2“ žaidimu, kuriame reikia ruošti maistą alkaniems ir nekantriems lankytojams, taip pat dalyvavo „AppCampus“ akceleratoriuje. „Tai buvo pirmasis mūsų žaidimas sukurtas „Windows Phone“ platformai. Nors jį žaidėjams pristatėme tik spalio mėnesį, jau sulaukėme apie 200 tūkst. parsisiuntimų, papuolėme į „Microsoft“ rekomenduojamų žaidimų sąrašą bei sulaukėme žinomų tarptautinių portalų dėmesio“, – sako S. Trofimovas.

Nuo noro išbandyti jėgas iki nestandartinių idėjų paieškos

„Monster Buster: World Invasion“ – vienintelis pasaulyje mobilusis žaidimas, kuris priverčia išeiti į lauką ir ieškoti virtualių monstrų, su kuriais galėtum susikauti.

Ž. Ledas kartu su broliu Šarūnu ir dar keturiais „Tag of Joy“ komandos nariais su „AppCampus“ pagalba rudenį išleido galutinę išplėstinės realybės žaidimo „Monster Buster: World Invasion“ versiją, skirtą „Windows Phone“ platformai. Tai, kaip sako kūrėjai, vienintelis pasaulyje mobilusis žaidimas, kuris priverčia išeiti į lauką ir ieškoti virtualių monstrų, su kuriais galėtum susikauti.

„Žaidimo idėja gimė prieš vieną iš daugelių hackatonų – norėjome sukurti kažką su naujomis technologijomis, išplėstine realybe. Tuo metu visi kūrė programėles, tik parodančias išplėstinės realybės naudą, o mes siekėme tai išnaudoti veikiančiame žaidime ir priversti žaidėjus išeiti į lauką. Tam pasitelkėme ir debesų kompiuteriją – žaidėjui nematoma žaidimo pusė veikia „Azure“ platformoje. „AppCampus“ pagelbėjo ne tik finansavimu, bet ir mokymais ir itin didele pagalba rinkodaros srityje“, – sako Ž. Ledas, „Tag of Joy“ einantis techninio vadovo pareigas.

Tuo tarpu Danielius Davidianas kartu su broliu bei grafikos dizaineriu savąjį „The Machine“ pradėjo kurti todėl, kad norėjo išleisti kuo paprastesnį žaidimą pasibandymui.

„Paaiškėjo, kad ne taip jau ir paprasta viskas, užtrukome kelerius metus. Buvome atsidūrę tokioje padėtyje, kad nežinojome ar užbaigsime, tačiau „AppCampus“ padėjo susigrąžinti motyvaciją ir šiemet išleidome galutinę versiją „Windows Phone“ platformai“, – sako jis. „The Machine“ sulaukė didelio dėmesio dėl savo išskirtinio dizaino ir idėjos – žaidime reikia valdyti rašalo tašką ir sėkmingai įveikti kliūtis, slypinčias įvairių įrenginių brėžiniuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pranešimas apie prašymų dėl triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo išlaidų kompensavimo priėmimą
Reklama
Atėjo metas apsitverti sklypą: specialistų patarimai
Reklama
Steikų diena: kaip paruošti sultingą ir burnoje tirpstantį steiką?
Reklama
„CFMOTO“ tapo naujos motociklų vairavimo akademijos Lietuvoje partneriais
Užsisakykite 15min naujienlaiškius