„Microsoft“ Indijos padalinio tyrimų laboratorija nusprendė padėti išspręsti šią problemą, kaip sprendimo būdą pasiūliusi šiuolaikines technologijas. Programuotojai sukūrė vairuotojo kontrolės mobiliąją programą.
Išmanusis telefonas su įdiegta HAMS programėle pritvirtinamas priešais vairuotoją ir prijungiamas prie automobilyje integruoto OBD-II skenerio. Pastarasis atlieka diagnostiką, identifikuoja klaidas ir nukrypimus nuo įprasto transporto priemonės darbo. Išmanusis telefonas patalpinamas taip, kad priekinė kamera filmuoja vairuotoją, o pagrindinė – visa tai, kas yra automobilio priekyje. Programėlė taip pat renka duomenis iš GPS modulio ir išmaniojo telefono jutiklių. Visi duomenys gauti iš telefono ir OBD-II skaitytuvo siunčiami į debesų paslaugą kur jie susisteminami, analizuojami ir vizualizuojami.
Surinktų duomenų analizė leidžia „Microsoft“ sužinoti, kada vairuotojas nedėmesingai vairuoja, yra pavargęs, nesilaiko reikiamo atstumo iki kito automobilio, nenaudoja saugos diržo ir pan. Galiausiai kūrėjai norėtų, kad dirbtinis intelektas arba žmonės stebėtų vairuotoją.
„Microsoft“ pasiūlymas nuolat stebėti vairuotojus tikriausiai daug kam nepatiks, bet jis gali tapti veiksmingu būdu išsaugoti šimtus tūkstančių žmonių gyvybių.