Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Milijonines investicijas pritraukę lietuvių socialiniai tinklai: nuo JAV iki Afrikos

Berniukas
Fotolia nuotr. / Berniukas
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Pasaulyje veikia bent trys lietuvių sukurti socialiniai tinklai, kurių registruotų vartotojų skaičius viršija kelis milijonus. Du iš jų – „Vinted“ ir „Mobofree“ – per pastarąsias keletą savaičių pritraukė stambias investicijas, leisiančias ir toliau sėkmingai plėstis JAV, Afrikoje, Azijoje ir Europoje.

60 milijonų merginų

7,6 mlrd. dolerių kapitalą valdantis fondas „Insight Venture Partners“ praėjusią savaitę į drabužių mainų socialinį tinklą vinted.com, kurio atitikmuo Lietuvoje yra manodrabuziai.lt, investavo 20 mln. eurų. Tai – viena didžiausių investicijų į interneto bendrovę Baltijos šalyse.

Savo rinkose vinted.com jau turi 60 mln. vartotojų moterų. Didžiausios rinkos yra JAV, Vokietija, Lenkija.

Pasak „Vinted“ investuotojo ir vykdančiojo direktoriaus Manto Mikucko, šie pinigai bus skirti plėtrai didžiosiose „Vinted“ rinkose.

„Daugiausiai ketiname plėstis į JAV, o greitu metu planuojame startuoti ir Anglijoje. Kitas labai svarbus prioritetas – tobulinti produktą, užtikrinti, jog jis funkcionalumu, patogumu, išvaizda būtų geriausias produktas pasaulyje savo kategorijoje“, – pasakojo M.Mikuckas.

Nors pirminė vinted.com funkcija yra sudaryti vartotojams galimybes keistis daiktais, ji toli gražu nėra vienintelė. M.Mikuckas aiškina, kad vinted.com taip pat yra ir erdvė bendrauti, susirasti naujų stiliaus draugų, ieškoti įkvėpimo stiliui, madai, todėl tai yra socialinis tinklas. Kad vinted.com yra socialinis tinklas, byloja ir ilgesnis čia vartotojų praleidžiamas laikas.

„Vinted“ pranašumas yra unikalus produktas, kuris, skirtingai nei tik apsipirkimams skirti produktai, turi labai stiprią socialinę erdvę, leidžiančią vartotojams laisvai bendrauti, dalintis stiliumi, – sako M.Mikuckas. – „Vinted“ matome kaip globalų produktą ir kompaniją. Todėl mus domina visos didžiausios rinkos pasaulyje ir planuojame aktyvią plėtrą.“

Pasak jo, savo rinkose vinted.com jau turi 60 mln. vartotojų moterų. Didžiausios rinkos yra JAV, Vokietija, Lenkija.

Plėsis Afrikoje

Kitam lietuvių sukurtam užsienyje veikiančiam socialiniame tinklui „Mobofree“ šią savaitę taip pat pavyko pritraukti investiciją. Kol kas derinamas komunikacijos planas ir nei investuotojas, nei pinigų suma neatskleidžiami.

„Mobofree“ vadovė Neringa Kudarauskienė pasakoja, kad „Mobofree“ šią savaitę ne tik pritraukė „solidžią investiciją“, bet ir pasiekė 3 mln. registruotų vartotojų ribą.

„Ieškojome vadinamųjų smart money, t.y. tokio investuotojo, kuris kartu su pinigais atsineštų ir kontaktų bei žinių, kaip vystyti verslą Afrikoje. Džiaugiamės, kad pavyko pritraukti būtent tokią investuotojų grupę“, – kalbėjo N. Kudarauskienė.

Pritrauktas lėšas lietuvių socialinis tinklas ketina panaudoti pozicijų stiprinimui Nigerijoje, Ganoje, Kenijoje ir plėtrai į kitas Afrikos šalis.

Pritrauktas lėšas lietuvių socialinis tinklas ketina panaudoti pozicijų stiprinimui Nigerijoje, Ganoje, Kenijoje ir plėtrai į kitas Afrikos šalis, o taip pat vienoje Afrikos valstybių įsteigti ir vietinį padalinį.

„Pokyčiai Afrikos interneto projektų rinkoje vyksta žaibiškai. Vakar konkurencinė aplinka kažkurioje šalyje atrodė labai palanki, o šiandien čia gali būti paleisti penki analogiški projektai“, – sako N.Kudarauskienė.

„Mobofree“ nėra skirtas tik bendravimui – jis taip pat suteikia galimybę mainytis daiktais. Pasak „Mobofree“ atstovų, Afrikoje, kur daugelis gyvena vos už dolerį per dieną, ši paslauga itin aktuali.

Vis daugiau žinomų prekių ženklų plečia veiklą Afrikoje ir jų išlaidos reklamai didėja, todėl socialiniam tinklui lengviau uždirbti iš reklamos. „Mobofree“ taip pat siekia ketina gauti pajamų imdami tarpininkavimo mokestį iš daiktus dideliais kiekiais per tinklalapį parduosiančių verslininkų.

Investicijų nebereikia

Sėkmingai užsienyje veikia ir lietuvių socialinis tinklas „Eskimi“, kuris turi 15 mln. vartotojų, daugiausiai – Afrikoje. Pasak „Eskimi“ vadovo Vytauto Paukščio, dabar socialiniam tinklui investicijos jau nereikalingos.

„Kai buvo laikas investuoti, niekas netikėjo, kad iš mūsų veiklos galima uždirbti. O šiandien mums investicijų nelabai ir reikia“, – sako V.Paukštys.

„Kai buvo laikas investuoti, niekas netikėjo, kad iš mūsų veiklos galima uždirbti. O šiandien mums investicijų nelabai ir reikia. Viską pavyko padaryti savo lėšomis, – sako V.Paukštys. – Kelias be išorinių investicijų nebuvo lengvas, viskas vyko lėčiau ir biurą užsienio rinkose atidarėme gerokai vėliau nei būtume galėję su išorinėmis investicijomis.“

Daugiausiai vartotojų „Eskimi“ turi Nigerijoje – maždaug 8 milijonus. Pasak V.Paukščio, čia rinka jau beveik nusistovėjusi ir augimas nėra didelis. Artimiausiu metu ketinama plėstis į kitas Afrikos rinkas – Ganą, Tanzaniją, Keniją ar Pietų Afrikos Respubliką (PAR).

„Afrikoje rinkos yra lėtesnės ir plėtra vyksta lėčiau dėl kelių priežasčių. Kenija ir PAR išsivysčiusios ir jose konkurencija gerokai didesnė. O Gana ir Tanzanija yra labiau atsilikusios ir lėčiau besivystančios. Skirtingos problemos skirtingose rinkose“, – aiškina V.Paukštys.

Ne per seniausiai „Eskimi“ atidarė biurą Lagose (Nigerijoje), bendrovė taip pat turi žmogų ir Indijoje, kuris prižiūri Indijos ir Pietryčių Azijos rinkas.

Socialiniai tinklai iškyla kitų sąskaita

Kas lemia, kad lietuvių verslininkai sėkmingai kuria socialinius tinklus, pritraukia investicijas ir įsitvirtina tolimose užsienio rinkose?

Verslo inkubatoriaus „Startup Highway“ įkūrėjas ir vadovas Rokas Tamošiūnas mano, kad sėkmę lemia unikalus lietuvių sugebėjimas patobulinti jau egzistuojančias idėjas ar produktus.

„Jie ne tik patobulina, bet ir sukuria ką nors naujo, kas pritraukia žmones. Vienas svarbiausių lietuvių sėkmės faktorių – sugebėjimas sukurti socialinius tinklus mažais ar net labai mažais ištekliais“ – priduria R.Tamošiūnas.

Sėkmę lemia unikalus lietuvių sugebėjimas patobulinti jau egzistuojančias idėjas ar produktus.

Paklaustas, kokiu keliu turėtų eiti lietuviški socialiniai tinklai „Mobofree“ ir “„Eskimi“, kad plėstųsi ir toliau veiktų sėkmingai, pašnekovas svarstė apie būtinybę ieškoti savo nišos, nes vien kaip pažinčių svetainė ar socialinis tinklas jie neišgyvens.

„Socialinių tinklų rinka įdomi tuo, kad nėra tiek jau daug susijungimų, dažniau vyksta tiesiog vieno socialinio tinklo iškilimas kito sąskaita. Tą mes jau prieš dešimt metų stebėjome ir Lietuvoje, dabar tai vyksta Azijoje ir Afrikoje, – sako R.Tamošiūnas. – Tikriausiai čia užduotis visiems, kurie sugeba surinkti milijonus vartotojų, nes ateina diena, kai reikia tiksliai įsivardinti, kur esi stipriausias ir kur sugebi uždirbti pinigus, kad galėtum ten koncentruotis.“

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Mokslas.IT