Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujas „Firefox“ įskiepis parodys, kas seka naršyklės naudotojus

„Mozilla Foundation“ generalinis direktorius Gary Kovacsas kasmetinėje konferencijoje TED Kalifornijoje pristatė įskiepį „Firefox“ naršyklei „Collusion“, kuris realiuoju laiku rodys, kaip reklamos užsakovai seka vartotojo veiksmus internete.
„Firefox“
„Firefox“ / AFP/„Scanpix“ nuotr.

„Collusion“ pateikia duomenis voratinklio pavidalu, kuris auga, lankantis naujuose tinklalapiuose. Kai įskiepis aptinka sekimą, jis pažymi reklamos užsakovus raudona spalva. Šnipinėjimo kodas gali būti patalpintas iškart keliuose tinklalapiuose ir būti surištas vienas su kitu.

Įskiepio bandomojoje versijoje kaip tokių ryšių pavyzdys pateikiami naujienų portalai „The New York Times“ ir „The Huffington Post“, filmų duomenų bazė „IMDb“, žaidimų interneto svetainė „GameSport“ ir internetinis žinynas „Reference.com“.

Reklamų kompanijų renkami duomenys leidžia joms pritaikyti reklaminius skelbimus tam tikrai auditorijai, remiantis paieškos užklausų istorija, aplankytais tinklalapiais, informacija apie interneto parduotuvėse įsigytas prekes. Paprastai tokie duomenis yra anonimiški.

„Collusion“ kol kas tik parodo, tačiau neužkerta kelio sekimui. Norėdami neleisti rinkti duomenų apie savo naršymą internete galite savo naršyklėje „Firefox“ arba „Internet Explorer“ įdiegti programą „TrackerBlock“ arba jai analogiškas priemones. Tiesa, prieš tai nepamirškite įsitikinti, jog jos jūsų taip pat neseka!
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius