Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Olandijoje testuojama išmanioji gatvių apšvietimo sistema

Olandijos Delfto universiteto mokslininkai sukūrė ir įdiegė išmaniąją gatvių apšvietimo sistemą „Intelligente straatverlichting“.
Olandijoje testuojama išmanioji gatvių apšvietimo sistema, kuri nustato įprastinį apšvietimą, kai gatvėje pasirodo judantys pėstieji, dviratininkai ar automobiliai.
Olandijoje testuojama išmanioji gatvių apšvietimo sistema, kuri nustato įprastinį apšvietimą, kai gatvėje pasirodo judantys pėstieji, dviratininkai ar automobiliai. / Kadras iš „YouTube“

Naująją gatvių apšvietimo sistemą gerokai pigiau prižiūrėti – jai reikia 80 proc. mažiau energijos. Nors projektas tebetestuojamas, autoriai iš savo kūrinio tikisi nemenkos komercinės sėkmės.

Sistemą sudaro šviesos diodų žibintai, judesių jutikliai ir žibintus į vieną tinklą apjungiantis bevielis ryšys, kuriuo sistema stebima iš dispečerinės. Kai žibinto prieigose nėra judančių pėsčiųjų, dviratininkų ar automobilių, apšvietimo sistema žibintų šviesas prislopina 80 proc. Gatvėje pasirodžius praeiviui, aplink jį tuoj pat atstatomas įprastinis šviesos intensyvumas.

Taigi kai judėjimas tamsioje gatvėje neintensyvus, pavienį automobilį ar pėsčiąjį nulydi jį gaubiantis šviesos „kokonas“, o likusi apšvietimo tinklo dalis veikia minimalių energijos sąnaudų režimu.

Panašias idėjas mėginta realizuoti ir anksčiau. Be to, jau senokai pardavinėjamos kiemo ar sodo apšvietimo sistemos su judesių jutikliais – jie žibintą įjungia tuomet, kai kieme kas nors sujuda. Tačiau Delfto universiteto inžinierių išradimas šiek tiek skiriasi.

Visų pirma, „Intelligente straatverlichting“ praeiviui įžiebia ne tik artimiausią, bet ir kaimyninius žibintus – šie komandą įsijungti bevieliu ryšiu gauna iš artimiausio praeiviui žibinto. Be to, visi žibintai nė akimirkai nėra išjungiami visiškai. Tokiu būdu kiekvieną naktinį praeivį supa vadinamoji „saugioji zona“. Pamačius tokią švytinčią zoną, nesunku tolumoje pastebėti kitą praeivį ar artėjantį automobilį. Be to, sistema nuolat stebima dispečerinėje – nuolatinis monitoringas sudaro galimybes operatyviai pakeisti sugedusius apšvietimo tinklo elementus.

Sistemos autoriai šiuo metu derina ir tobulina savo kūrinį, mėgindami jį „išmokyti“ nereaguoti į naktį gatvėmis šmirinėjančias kates, šunis, ežius ir t.t., taip pat į stipresnio vėjo judinamų medžių šakų judesius. Sistemos išradėjas, Delfto universiteto absolventas Chintanas Shahas mano, jog tokia sistema atsipirktų po 3–5 metų nuo įdiegimo.

Siūlome pasižiūrėti vaizdo įrašą:

VIDEO: Intelligente straatverlichting TU Delft

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius