„Prekyba internetu sparčiai auga, todėl sukčiai užčiuopė naują galimybę pasipelnyti ir nusprendė pasinaudoti vartotojų patiklumu, nes internetinė prekyba Lietuvoje dar neturi tvirtų tradicijų ir ne visi šalies pirkėjai moka skirti patikimą internetinę parduotuvę nuo bandymų pasipelnyti“, – pranešime spaudai cituojamas elektroninės parduotuvės Pigu.lt direktorius Dainius Liulys.
Pasak D.Liulio, internetu apsiperkantys vartotojai atpažins sukčius, jei atkreips dėmesį į tris esminius dalykus.
Pirmiausiai Pigu.lt vadovas ragina vartotojus nepasitikėti elektroninėmis parduotuvėmis, kurios visas prekes siūlo įsigyti gerokai žemesnėmis nei rinkoje įprastomis kainomis.
„Neverta tikėti stebuklais – nei tiesioginis prekių tiekimas iš Didžiosios Britanijos, nei parduotuvės atidarymo akcija negali pateisinti itin didelių nuolaidų elektronikos prekėms. Todėl visada verta kritiškai įvertinti tokią parduotuvę“, – atkreipia dėmesį D.Liulys.
Neverta tikėti stebuklais – nei tiesioginis prekių tiekimas iš Didžiosios Britanijos, nei parduotuvės atidarymo akcija negali pateisinti itin didelių nuolaidų elektronikos prekėms, – sakė D.Liulys.Jo teigimu, elektroninės parduotuvės patikimumą padeda įvertinti ir galimybė už prekes atsiskaityti jų pristatymo metu. Kai kurios internetinėje erdvėje veikiančios parduotuvės suteikia tokią galimybę. Todėl jei pirkėjai negali sumokėti kurjeriui grynaisiais, jau apžiūrėję prekes, tai yra priežastis įtarti elektronines parduotuves sukčiaujant.
Bendrovės patikimumui įvertinti Pigu.lt vadovas siūlo išnaudoti interneto paieškos sistemos „Google“ teikiamas galimybes ir išsamiau pasidomėti įmone, iš kurios planuojama pirkti. Taip pat verta patikrinti socialinio tinklo „Facebook“ puslapius. Didelės socialinio tinklo bendruomenės sukčiai greitai surinkti nesugebėtų.
„Kuo seniau veikia parduotuvė, tuo daugiau informacijos apie ją galima rasti naujienų portaluose, vartotojų forumuose ir komentaruose. Tai rodo, kad parduotuvė nėra vienadienis sukčių projektas ir ja galima labiau pasitikėti“, – patarė D.Liulys.
Pasak jo, visada pravartu dėl apsipirkimo vienoje ar kitoje elektroninėje parduotuvėje pasikonsultuoti su draugais bei artimaisiais.
Patikimumą galima pasitikrinti internete
El. parduotuvių katalogo Eshops.lt vadovas Saulius Dackys atkreipia dėmesį, kad tinkamai pasidomėjus el. parduotuvės patikimumu, rizika būti apgautiems sumažėja iki minimumo.
„Praeitą savaitę plačiai nuskambėjęs fiktyvios el. parduotuvės Beribu.lt sukčiavimo atvejis, deja, nėra pirmas ir paskutinis. Tokių bandymų pasitaiko, todėl mes dedame visas pastangas, kad Lietuvoje nebūtų sugriautas pasitikėjimas pačia el.prekybos, kaip apsipirkimo įrankio, sistema“, – pranešime spaudai cituojamas S.Dackys.
Pasak Eshops.lt vadovo, pagrindiniai kriterijai, pagal kuriuos katalogai vertina el. parduotuvės patikimumą, yra šie: realūs įmonės rekvizitai ir kontaktai, apmokėjimas už prekes per finansinį tarpininką, grynųjų pinigų operacijos.
„Prieš įtraukdami el. parduotuves į katalogą, visada susisiekiame su jos atstovais, įsitikiname, kad įmonė turi biurą, įvertiname jos ligtolinę veiklą ir klientų atsiliepimus. Renkantis el. parduotuvę iš specialaus katalogo rizika sumažėja iki minimumo“, – aiškino S.Dackys.
Vertinant patikimumą taip pat labai svarbu, kad el. parduotuvės būtų sudariusios sutartis dėl apmokėjimo už parduodamas prekes per finansinį tarpininką – banką ar kitą mokėjimo sistemą. O populiarėjant atsiskaitymams grynaisiais už prekes jas pristatančiam kurjeriui, rizikos visai nebelieka, nes pirkėjas pats gali įvertinti pristatytą prekę, ją patikrinti ir nuspręsti, ar ji tokia, kokią buvo užsisakęs.
Kad būtų paprasčiau ir greičiau pirkėjams internetu įvertinti riziką dėl konkrečios el. parduotuvės, Eshops.lt periodiškai tikrina visas kataloge užsiregistravusias el. parduotuves, o jų patikimumą vertina auksine, sidabrine ar paprastąja narystėmis.
„Narystė kataloge nesunkiai išgrynina patikimiausias el. parduotuves Lietuvoje ir yra naudinga pirkėjams bei sąžiningiems verslininkams“, – pabrėžė S.Dackys.