Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Praeities knyga“ – technologinis sprendimas, aplenkęs ateitį

Savo mintis ir fotografijas išbarstome per skirtingus virtualybės kanalus, todėl jei ateityje norėsime ką nors parodyti savo vaikams, bus sudėtinga iš interneto vandenyno po gabalėlį surinkti savo praeitį. Tam sprendimą rado Stefano Cutelo – pasiūlė pasauliui prisiminimų knygą, kurią galėsite vartyti su bet kuriuo mobiliuoju įrenginiu arba atsisiųsti tikrą „PastBook“ albumą.
Prisiminimus ir gražiausias gyvenimo akimirkas į vieną vietą surinks „PastBook“.
Prisiminimus ir gražiausias gyvenimo akimirkas į vieną vietą surinks „PastBook“. / „PastBook“ nuotr.

Silicio slėnyje projektą pristatęs S.Cutelo atvyksta į Lietuvą padėti inovatyvių idėjų turintiems žmonėms. Kitą savaitę jis skaitys pranešimą VšĮ „Versli Lietuva“ organizuojamoje „Silicon Valley comes to the Baltics“ konferencijoje. Po jos prasidės „Startup weekend Lithuania“ renginys, kuriame užsiregistravusieji galės pristatyti savo idėjas ir rasti bendraminčių, o gal ir investuotojų. Todėl gali būti, kad jau po savaitės ir Lietuvoje atsiras idėjų, kurios pralenks ateitį.

O kol kas su S.Cutelo kalbamės apie stebuklingą virtualybės knygą.

– „PastBook“ skamba paslaptingai. Gal galėtumėte paaiškinti kas tai ir kaip tai veikia?

– „PastBook“ leidžia iš naujo atrasti prisiminimus vienoje vietoje, kai esate prisijungęs prie interneto, ir kai nesate.

Asm. archyvo nuotr./PastBook idėjos autorius Stefano Cutelo.
Asm. archyvo nuotr./„PastBook“ idėjos autorius Stefano Cutelo.

Mes renkame visą turinį, kurį vartotojas išmėto per skirtingus socialinius tinklus ir leidžiame jam kaupti viską saugioje vietoje, kurioje turinys visada yra pasiekiamas. Jį galite pasiekti per planšetinius kompiuterius, išmaniuosius telefonus, parsisiųsti „pdf“ formato failą arba atspausdintą knygą.

Kai vartotojas prisijungia prie mūsų puslapio, automatiškai visas socialinių tinklų turinys yra nukopijuojamas į mūsų patirčių knygą.

Šiuo metu „PastBook“ bandomoji versija jau veikia su „Instagram“ aplikacija, o šią savaitę ji pradės veikti ir su „Facebook“.

– Kokia buvo jūsų darbo pradžia? Kaip kilo tokia idėja?

– Pirmąją savo internetinių puslapių agentūrą įkūriau Italijoje, kai man buvo 18 metų. Technologijos ir puslapių programavimas visuomet buvo pirmoji mano aistra, ją jaučiau dar prieš tam tampant mano darbu.

Prieš kelerius metus pradėjau dirbti „eBay“ Italijoje. Kai atsirado laisvo laiko, nusprendžiau jį skirti naujam projektui, kad turėčiau kuo užsiimti.

„PastBook“ idėja kilo tuomet, kai tėtis man parodė savo dienoraščius ir fotografijų albumus iš savo jaunystės. Tuomet aš pagalvojau – ar kada nors galėsiu parodyti ką nors panašaus savo sūnui? Atsakymas, žinoma, buvo neigiamas. Juk visas mano gyvenimas virtualus, išbarstytas per skirtingus tinklalapius ir socialinius tinklus. Būtent todėl gimė „praeities knygos“ idėja. Ji skirta žmonėms išsaugoti, atrasti ir dalintis prisiminimais.

Mąstyk apie didelius dalykus, būk susikoncentravęs ir veik greitai.

Projektą pradėjome Italijoje ir tuomet persikėlėme į Amsterdamą bei prisijungėme prie „RockStart“ akseleratoriaus programos.

– Kiek kainuoja „PastBook“?

– Knyga iki šimto puslapių kainuoja 39 eurus. Į šią kainą įtraukti mokesčiai ir atsiuntimas į bet kurį pasaulio kampelį. Vėliau bus galima įsigyti mažesnio ar didesnio formato knygas iki 500 puslapių.

– Kiek knygų užsisakoma per mėnesį?

– Atsiprašau, bet šių duomenų atskleisti negaliu. Galiu pasakyti, kad projektas susilaukia susidomėjimo ir mes dirbame, kad nukreiptume puslapio lankytojus teisinga linkme. Mūsų pagrindinė užduotis dabar yra pritraukti kuo daugiau užsiregistravusių vartotojų, o knygų pardavimas nėra mūsų svarbiausia užduotis, bent kol kas. Bet mes laimingi matydami, kad žmonės jas perka.

– Ar galėtumėte paaiškinti technologinį „PastBook“ sprendimą? Kiek žmonių dirba šiame projekte?

– Šiame projekte viskas sukasi aplink paslaugos pristatymą ir nuostabią galimybę. Dizainas ir vartotojų patirtys yra mūsų raktas į sėkmę.  Esame „Agile“ metodologija dirbanti septynių žmonių komanda ir kartu sprendžiame visus projekto reikalus. Mums svarbu, kad komanda ir darbo procesas būtų labai arti vienas kito, todėl samdome tik talentingus.

– Kiek pinigų prireikė pradėti verslui?

– Pradinė investicija buvo 250 tūkst. dolerių. Tie pinigai leido mus sukurti produktą ir įgyvendinti savo viziją.

– Kokius rinkodaros ir reklamos metodus naudojate?

– Daugiausiai koncentruojamės į socialinės žiniasklaidos kanalus ir klientų konsultavimą. Mums svarbu gauti atsiliepimus iš klientų ir formuoti bendruomenę. Kol kas neužsiimame jokia reklama.

– Jūsų nuomone, kas svarbiausia norint pradėti verslą?

– Mąstyk apie didelius dalykus, būk susikoncentravęs ir veik greitai.

VšĮ „Versli Lietuva“ organizuojamas renginys „Silicon Valley Comes to the Baltics“ finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

 

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Užsisakykite 15min naujienlaiškius