Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Prenumeruoti

Prancūzija pasiryžo išgelbėti savo branduolinį laivą nuo nurašymo – kodėl „Rubis“ klasės laivas toks svarbus?

Prancūzija paskelbė apie didžiulės apimties remonto darbus. Net 100 000 valandų sunaudota būsimos operacijos planavimui, dar 250 000 valandų prireiks pramoninio darbo įvykdymui. Matant kiek daug valandų skirta nesunku suprasti, kad darbas tikrai ne eilinis. Prancūzijos laivynas pasiryžo išgelbėti stipriai pažeistą atominį povandeninį laivą „Perle“.
Pažeisto laivo išgabenimas
Pažeisto laivo išgabenimas / meretmarine.com nuotr.

„Perle“ užsidegė atliekant taisymo darbus 2020 metais. Net 14 valandų trukęs itin aukštos temperatūros gaisras stipriai pažeidė priekinės dalies metalo karkasą. Niekas nebuvo sužeistas, bet po tokio įvykio buvo nebesaugu nerti. Įprastomis aplinkybėmis laivas be vargo neria iki 300 metrų po vandeniu gylį. Teko išmontuoti ir branduolinį reaktorių.

Praėjusių metų gruodžio mėnesį stipriai sugadintą povandeninį laivą teko pergabenti iš Tulono uosto prie Viduržemio jūros į Naval Group povandeninių laivų statyklą šiaurinėje šalies dalyje, netoli Lamanšo sąsiaurio. Šiam darbui buvo pasamdytas milžiniškas krovininis laivas „Rolldock Storm“ galėjęs sutalpinti daugiau nei 73 metrų ilgio ir 2600 tonų svorio karinį krovinį.

Laivų statykloje laukė kitas Rubis klasės povandeninis laivas „Sapphire“. Pastarasis nurašytas dar 2019 metais. Abu greta pastatytus laivus reikėjo perpjauti pratiškai perpus, kad būtų galima atskirti priekinę „Sapphire“ laivo dalį ir ją perkėlus sujungti su sveikąja „Perle“ galine dalimi.

Sujungtas naujasis laivas pailgėjo 1 metru, pasunkėjo net 68 tonomis. Jį valdysianti 70 žmonių įgula galės džiaugtis papildomai atsiradusiomis dvejomis patalpomis.

Naval Group paviešino vaizdus kaip kovo pabaigoje - balandžio pirmoje pusėje vykę didelės apimties darbai buvo atliekami. Iki pilno suremontavimo liko daug darbų. Reikės sujungti daugybę vamzdžių, laidų, grąžinti pašalintą įrangą į vietas. Visa tai ketinama pabaigti iki 2023 metų ir tik tada laivas vėl plauks. Tiesa tik iki 2030 metų kuomet ketinama pakeisti modernesniu, naujos klasės povandeniniu laivu.

Rubis klasės laivai palyginti nauji, pirmasis laivas „Rubis“ į vandenį nuleistas 1979 metais. Šie laivai nėra Prancūzijos strateginės ginkluotės dalis. Negali gabenti branduolinių ginklų. Ginkluoti iki 14 torpedų F17 arba tiek pat Exocet tipo priešlaivinėmis raketomis. Gabena neįvardintą kiekį jūrinių minų.

Tai itin kompaktiški ir vieni mažiausių pasaulyje povandeninių laivų turinčių branduolinį reaktorių, tačiau vos pastatyti tapo nusivylimu. Buvo per daug triukšmingi. Tik 1995 metais įvykdžius didelius atnaujinimo darbus pavadintus Amethyste, kurių metu buvo suformuota nauja priekinė dalis, laivas pailgėjo, gavo naują sonarą ir elektroniką, pagaliau tapo pavojingais.

1998 ir 2015 metais pratybose šios klasės povandeniniai laivai vykdydami agresoriaus vaidmenį sugebėjo „nuskandinti“ amerikiečių lėktuvnešius „USS Dwight D. Eisenhower“ ir „USS Theodore Rooswelt“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Vasarinių padangų sezonas: kur rasti geriausią kainos ir kokybės santykį?
Reklama
Pranešimas apie prašymų dėl triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo išlaidų kompensavimo priėmimą
Reklama
Atėjo metas apsitverti sklypą: specialistų patarimai
Reklama
„CFMOTO“ tapo naujos motociklų vairavimo akademijos Lietuvoje partneriais
Užsisakykite 15min naujienlaiškius