Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Reklaminės programinės įrangos kūrėjai įsigudrino perpirkti „Google Chrome“ plėtinius ir juos „atnaujinti“ reklama

„Google“ iš savo parduotuvės pašalino du „Chrome“ versijos papildymus. „Chrome“ plėtiniai „Add to Feedly“ ir „Tweet This Page“ praėjus kuriam laikui nuo jų sukūrimo ėmė rodyti iššokančius interneto reklamos skyrelius (angl. pop ups) ir nepageidautinas reklamas. Taip nutiko todėl, kad jas perpirko kenkėjiškų reklaminių programinių įrangų kūrėjai, praneša „The Verge“.
Interneto naršyklės „Google Chrome“ logotipas
Interneto naršyklės „Google Chrome“ logotipas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Vienas nuostabiausių dalykų kalbant apie „Google Chrome“ naršyklę yra tas, kad ji nuolatos atsinaujina automatiškai ir vartotojai be jokių pastangų gauna naujausias naršyklės versijas.

Manoma, kad reklaminės programinės įrangos kūrėjai reguliariai perka populiarius naršyklės papildymus ir juos paverčia reklamas palaikančia programine įranga.

Į atnaujinimo procesą taip pat patenka ir tie „Chrome“ plėtiniai, kuriuos atnaujina jų kūrėjai. Pats naudotojas nusprendžia, ar papildymo tiekėjas yra patikimas, ar ne.

Papildymai gali būti parduoti trečiajai šaliai, o apie pokyčius vartotojai paprastai nesužino. Tuo pasinaudojo kenkėjiškų programinių įrangų kūrėjai: po „Add to Feedly“ savininkų pasikeitimo 30 tūkst. plėtinio naudotojų ėmė matyti įkyrias reklamas.

Tinklaraščio komentare „Add to Feedly“ kūrėjas Amitas Agarwalis aiškino, kad parduoti versiją susigundė el. paštu gavęs pasiūlymą – „siūlyta keturženklė suma už tai, ką sukurti tetruko tik valandą“.

A.Agarwalis nusprendė lengvai užsidirbti pinigų ir maždaug po mėnesio pastebėjo, kad naujieji savininkai iš atnaujinimo nusprendė uždirbti.

Manoma, kad kai kurie reklaminės programinės įrangos kūrėjai reguliariai perka populiarius naršyklės papildymus ir juos paverčia reklamas palaikančia programine įranga ( angl. adware). Šiuos spėjimus taip pat patvirtina ir populiaraus plėtinio „Honey“, kurio autoriai prasitarė sulaukę pasiūlymų pasiūlymu įsigyti papildymą.

„Google“ pakeitė politiką plėtinių atžvilgiu. Bendrovės politika nuo šiol draudžia sudėtingus svetainių plėtinių papildymus. Nors politikos pakitimai nebus vykdomi anksčiau nei šių metų birželį, „Google“ aiškiai parodė, kad tokio piktnaudžiavimo netoleruos.

A. Agarwalis taip pat pripažįsta, kad sprendimas parduoti „Add to Feedly“ buvo bloga idėja ir už tai atsiprašo vartotojų, kuriuos paveikė reklama.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Užsisakykite 15min naujienlaiškius