Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

RRT įvertino, kurio mobiliojo ryšio operatoriaus paslaugos kokybiškiausios

Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) apibendrino praėjusiais metais atliktų mobiliojo ryšio paslaugų kokybės patikrinimų rezultatus. Peržvelgus ataskaitą galima spręsti, kad balso telefonijos ir SMS siuntimo srityje dauguma aspektų pirmavo „Omnitel“, o atsiliko „Tele2“. Mobiliojo interneto srityje didžiausią spartą demonstravo „Mezon“. Visgi kokybiniai skirtumai tampa vis mažesni.
Mergina naudojasi išmaniuoju telefonu.
Mergina naudojasi išmaniuoju telefonu. / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.

RRT ataskaitoje įvertinta balso telefonijos, SMS bei mobiliojo interneto paslaugų kokybė.

Balso telefonijos ir SMS siuntimo matavimai buvo atliekami visoje Lietuvoje – nuo didmiesčių, miestelių iki magistralinių kelių.

Verta pastebėti, kad matavimams įtakos turėjo tai, prie kokio tinklo įrenginys buvo prisijungęs. Kokybiškesnį duomenų perdavimą užtikrinantis 3G ryšys dažniausiai veikė atliekant matavimus „Omnitel“ tinkle (91,3 proc.), „Bitė Lietuva“ – 51 proc., o „Tele2“ – 41 proc.

Balso telefonija

Vertinant balso telefonijos kokybę visuose tinkluose buvo atlikta virš 800 skambučių. Kokybė vertinta atsižvelgiant į nepavykusius skambučius, sujungimo trukmę ir balso perdavimo kokybę (nutrūkusių skambučių nei viename tinkle neužregistruota).

Tyrimai dar kartą įrodė, kad „Omnitel“ 3G tinklo aprėptis yra daug didesnė nei kitų operatorių, – sakė Antanas Zabulis.

Nesėkmingų kvietimų dalis didžiausia buvo „Tele2“ tinkle (2,36 proc.), kiek mažiau – „Bitė Lietuva“ (1,73 proc.) ir „Omnitel“ (1,28 proc.).

Ilgiausia vidutinė skambučio sujungimo trukmė taip pat buvo „Tele2“ tinkle (8,72 s), greičiau prisiskambinti galėjo „Omnitel“ (5,94 s) ir „Bitė Lietuva“ abonentai (5,17 s).

Balso perdavimo kokybė, nustatyta naudojant specialią programinę įrangą, visuose tinkluose buvo panaši, nors „Omnitel“ abonentai vieni kitus girdi šiek tiek aiškiau. Vertinant „MOS-LQO“ balais, „Omnitel“ vidutinis rodiklis buvo 3,42, „Bitė Lietuva“ – 3,25, o „Tele2“ – 3,21.

SMS pristatymas

SMS paslaugų kokybė vertinta pagal nesėkmingus siuntimus į SMS centrą, siuntimo į SMS centrą trukmę, nepristatytas žinutes ir pranešimų pristatymo trukmę. Kiekviename tinkle išsiųsta virš 700 SMS žinučių.

SMS centro nepasiekė dvi žinutės iš „Omnitel“ tinklo, kituose tinkluose visos žinutės buvo išsiųstos.

Į SMS centrą ilgiausiai keliavo „Tele2“ žinutės (3,68 s), kiek trumpiau „Bitė Lietuva“ (2,94 s) ir „Omnitel“ (2,14 s). Taip pat operatoriai rikiuojasi ir pagal bendrą pranešimų pristatymo trukmę: ilgiausiai SMS laukia „Tele2“ abonentai (8,42 s), kiek trumpiau „Bitė Lietuva“ (6,95 s), o greičiausiai jos atskrieja „Omnitel“ klientams (5,7 s).

Nepristatytos žinutės visur skaičiuotos ant rankų pirštų: „Tele2“ – septynios, „Bitė Lietuva“ – aštuonios, „Omnitel“ – dešimt (visais atvejais apie 1 proc.).

Mobilusis internetas

Mobiliojo interneto spartos matavimai atlikti tik miestuose, atsižvelgiant į gyventojų skaičių: daugiau gyventojų turinčiuose miestuose buvo atliekama proporcingai daugiau bandymų. Mobiliojo ryšio operatorių tinkluose atlikta 13–14 tūkst. bandymų, dauguma atvejų buvo prisijungta prie 3G tinklo („Bitė Lietuva“ – 92,8 proc., „Omnitel“ – 96,7 proc., „Tele2“ – 89,9 proc.). Taip pat atlikta per 12 tūkst. bandymų naudojant „Mezon“ mobilųjį internetą (tiekėjas – „Lietuvos radijo ir televizijos centras“).

Vartotojai didesnį dėmesį dabar kreipia į paslaugas, patirtį jomis naudojantis, aptarnavimą. „Bitėje“ savo veiklą orientuojame būtent į šiuos dalykus, – sakė Chrisas Robbinsas.

Pagrindiniai trys matavimų kriterijai buvo tinklalapių atvertimo greitis (naršymas), failo gavimo ir failo siuntimo greitis, naudojant tarnybinę stotį.

Dažniausiai nepavyko prisiregistruoti „Mezon“ (7,95 proc.), rečiau „Bitė Lietuva“ (5,95 proc.), „Tele2“ (5,78 proc.) ir rečiausiai „Omnitel“ tinkle (0,84 proc.). Prisijungti prie interneto taip pat ilgiausiai užtrukdavo „Mezon“ (9,43 s), trumpiau – „Bitė Lietuva“ (4,92 s), „Tele2“ (4,61 s) ir „Omnitel“ (4,03 s) tinkle.

Didžiausias vidutinis naršymo greitis užfiksuotas „Mezon“ (309 kbps) ir „Bitė Lietuva“ (296 kbps) tinkluose, lėčiau tinklalapius krovė „Omnitel“ (208 kbps) ir „Tele2“ (173 kbps) mobilusis internetas.

Failus greičiausiai siunčiasi „Mezon“ (6075 kbps), „Bitė Lietuva“ (4228 kbps) ir „Omnitel“ (3813 kbps) klientai, kiek lėčiau veikė „Tele2“ tinklas (2520 kbps).

Pagal failų išsiuntimo greitį geriausiai pasirodė „Mezon“ (1048 kbps) ir „Omnitel“ (838 kbps), šiek tiek prasčiau – „Bitė Lietuva“ (659 kbps) ir „Tele2“ (650 kbps).

Su išsamiomis ataskaitomis galite susipažinti čia.

Rezultatai džiugina visus

Visi trys didieji Lietuvos mobiliojo ryšio operatoriai ataskaitoje įžvelgia teigiamų aspektų.

„Omnitel“ prezidentas Antanas Zabulis teigia, kad RRT duomenys dar kartą patvirtino aukštą „Omnitel“ ryšio kokybę – tai iliustruoja ir aukščiausia balso perdavimo kokybė bei žymiai mažesnė nesėkmingų kvietimų dalis.

„Svarbu pažymėti, kad šie tyrimai dar kartą įrodė, jog „Omnitel“ 3G tinklo, kuris yra reikalingas naudojantis mobiliuoju internetu išmaniuosiuose įrenginiuose ir nešiojamuose kompiuteriuose, aprėptis yra daug didesnė nei kitų operatorių. Atliekant bandymus, net 91,3 proc. visų „Omnitel“ tinkle atliktų bandymų buvo 3G tinkle, tuo tarpu kitų operatorių 3G tinkluose atliktų bandymų dalis buvo beveik perpus mažesnė, – sakė A.Zabulis. – Šių bandymų rezultatai tik dar kartą parodė, kad „Omnitel“ 3G tinklas, dengiantis šalies miestus, priemiesčius, miestelius, kelius ir kitas teritorijas, kuriose žmonės paprastai naudojasi išmaniaisiais įrenginiais, pirmauja pagal aprėptį Lietuvos teritorijoje.“

Esminio kokybinio skirtumo nėra. Akivaizdu, kad klientai tokiais atvejais renkasi pagal kainą, kurią būtent „Tele2“ siūlo geriausią, – tikina Andrius Baranauskas.

„Bitė Lietuva“ generalinis direktorius Chrisas Robbinsas sako, kad ryšio kokybės skirtumai tampa vis mažesni, todėl žmonėms svarbiausia suteikiamos paslaugos ir aptarnavimas.

„Pagal RRT ataskaitą, „Bitė“ užėmė arba dalinasi pirmą vietą pagal tris kokybės rodiklius, likusiuose – antrąsias vietas. Visgi skirtumas tarp operatorių rodiklių yra nedidelis, tai patvirtina situaciją, kurią matome rinkoje – operatorių tinklų kokybė ir pasiekiamumas yra praktiškai vienodas. Vartotojai taip pat tai jaučia ir didesnį dėmesį dabar kreipia į paslaugas, patirtį jomis naudojantis, aptarnavimą. „Bitėje“ savo veiklą orientuojame būtent į šiuos dalykus – rūpinamės, kad „Bitės“ vartotojai turėtų geriausią patirtį rinkoje ir gautų nepriekaištingą tiek ryšio, tiek paslaugų kokybę“, – sakė C.Robbinsas.

„Tele2“ pritaria teiginiui, kad kokybiniai skirtumai tampa vis mažesni. Ši kompanija mano, kad žmonėms svarbiausiu kriterijumi renkantis mobiliojo ryšio paslaugas yra kaina.

„Ataskaita dar kartą parodo, kad jokio esminio skirtumo tarp operatorių kokybės rodiklių nėra. Visi operatoriai turi pozicijų, kuriose pirmauja, kaip ir pozicijų, kuriose atsilieka. Tačiau skirtumai tokie menki, kad vartotojai iš esmės jų nejaučia – nemanau, kad žmogui yra didelis skirtumas, ar jo išsiųsta SMS žinutė ateina per 6,95 sekundės, ar per 8,42 sekundės. Aišku, mes nestovime vietoje – praėjusiais metais buvome daugiausia bazinių stočių, 232, pastatęs operatorius; tai ypač pagerino mobiliojo interneto, kurį siūlome tik nuo 2011 m., kokybę ir aprėptį, tą patį patvirtina ir naujausi, kas savaitę papildomi RRT tyrimai. Be to, jau vykdome neseniai paskelbtą pilną tinklo atnaujinimą“, – tikina „Tele2“ Korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims Andrius Baranauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius