Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Skaitmeninis kodas: „Google“ plečia karo zoną

„Google“ tęsia internetinės erdvės užkariavimo epopėją. Praėjusią savaitę interneto gigantė įžengė į naują kovos lauką – socialinius tinklus – pristatydama naują paslaugą „Google Buzz“.
„Google Buzz“
„Google Buzz“ / „Google“ nuotr.

Kalbant apie socialinius tinklus ir „Google“ verta priminti, jog praėjusių metų pabaigoje kompanija pristatė kitą bendrauti kviečiantį įrankį – „Google Wave“. Galimybių jis turi labai daug – bendravimas, komentarai, dokumentų (taip pat ir el. laiškų) kūrimas ir redagavimas, apklausos, žaidimai... Visko ir neišvardysi. Ir – svarbiausia – visa tai vyksta realiu laiku ir su kiek nori bendraminčių.

Tačiau, matyt, viso to buvo per daug ir dauguma pakvietimus į „Wave“ gavusių vartotojų užsukę pagūžčiojo pečiais ir išėjo, nesupratę, kaip su visu tuo gėriu elgtis. Čia kaip duoti kompiuterį urviniam žmogui – paims, pakramtys, padaužys ir išmes.

Panašiai ir aš – užsukau, bet neradęs bendraminčių palikau „Wave“ sąskaitą užmaršty. Matyt, teks palaukti dar pora metų, kol „sukramtysime“, kas tas „Wave“ ir su kuo jis valgomas.

O iki tol „Google“ siūlo išbandyti kitą realaus laiko įrankį – „Buzz“. Tiesa, šįkart nieko naujo kompanija nepristatė, tik nukopijavo pagrindines „Facebook“ (FB) funkcijas: skelbti pranešimus, kelti nuotraukas, vaizdo įrašus, visa tai komentuoti ir mėgautis (t.y. spausti „patinka“).

„Buzz“ automatiškai siūlo „draugus“, kuriems pastaruoju metu siuntėte laiškus, su kuriais bendraujate „Twitter“ ar „Gtalk“ programoje. Tai tuo pačiu ir privalumas, ir trūkumas – tarkim, aš „Gmail“ paštu siunčiu laiškus ne tik draugams, bet ir nepažįstamiems. Tačiau skelbiant kiekvieną įrašą galėsite pasirinkti, kam jis bus matomas – visiems ar tam tikrai grupei. Be to, priimti visų „draugauti“ nebūtina.

Bene didžiausias „Buzz“ privalumas – čia (bent kol kas) nėra bereikalingo srauto.Skelbiami įrašai automatiškai rikiuojami pagal „populiarumą“, t.y. daugiausia komentarų ir „patinka“ paspaudimų surinkę keliami į viršų. Įrašus taip pat galima rekomenduoti savo draugams ar pažįstamiems, kurių galbūt nėra jį paskelbusiojo sąraše. Taigi, kitaip nei FB, prieš skelbiant įrašus teks geriau pagalvoti, ką rašote.

Bene didžiausias „Buzz“ privalumas – čia (bent kol kas) nėra bereikalingo srauto. Pavyzdžiui, didžiąją dalį FB pranešimų sudaro visokie „kažkas su kažkuo pradėjo draugauti“, „kažkas kažką laimėjo žaidime“, „kažką burtai išrinko dienos meile“ ir pan. Bent mane tai išties erzina, o paskutinis FB atnaujinimas panaikino bet kokias galimybes šį srautą ignoruoti. Kelias dienas neprisijungęs tokių žinių randu kelis šimtus, o visame tame pranyksta man svarbios žinutės. Kol kapstausi po visą šį „mėšlą“, FB džiaugiasi mano praleidžiamu laiku jų svetainėje.

Tačiau iš kitos pusės, didelė dalis FB vartotojų jį mėgsta vien dėl to, kad čia galima „stumti laiką“ – žaisti, kalbėti apie nieką, kurti grupes (nuo „Drąsius Kedys“ iki „Nekenčiu Manto Petruškevičiaus“), skaityti, sekti, pažindintis... „Buzz“ bent kol kas viso to neturi. O gal tik nespėjo nukopijuoti?

Kiti „Buzz“ privalumai – neribojamas įrašo ilgis (taigi tai gali būti ir jūsų internetinis dienoraštis), galimybė rašyti iš mobiliojo telefono, minimalistinė aplinka, integruota į paštą – vis tiek „Gmail“ dauguma laiko įjungtą nuolat (įdomu, ką apie tai pasakytų darbdaviai?).

Prognozuoti „Buzz“ ateitį dar ankstoka, tačiau bet kokiu atveju jis pasmerktas tapti populiariu, jau vien dėl to, kad kuriamas milijonus vartotojų turinčioje „Gmail“ sistemoje. Visgi aš įtariu, kad tai tėra įrankis pritraukti vartotojus ir pamažu pratinti juos prie „Wave“ galimybių. Toks įspūdis susidaro todėl, kad „Buzz“ buvo paleistas padoriai jo neišbandžius.

Bet kokiu atveju, metas tvarkyti „Buzz“ anketą ir laukti, kol pakils iš FB į „Buzz“ bėgančiųjų banga. Kaip kadaise iš One.lt visi puolė į FB. Nebent FB laiku susizgribs optimizuoti informacijos srautą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Reklama
Kam ir kada reikalingi saulės akiniai ir dirbtinis akių drėkinimas
Reklama
Šiaulių banko grupės valdomi pensijų fondai į daugiabučių renovaciją investuoja dar 7,5 mln. eurų
Užsisakykite 15min naujienlaiškius