TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

Virtualios realybės akinių apžvalga: 120 eurų už persikėlimą į Marsą

Samsung Gear VR
Irmanto Gelūno / 15min nuotr. / Samsung Gear VR
Šaltinis: Remiamas turinys
Turinio kontrolė – redakcijos rankose, projekto partneris tik inicijuoja ar palaiko temos viešinimą
11
A A

Visi turbūt esate matę keistą įtaisą ant nosies užsisodinusius žmones, lyg paukščiai kraipančius galvomis, maskatuojančius rankomis ir bandančius pagauti ore nematomus dalykus. Jų veiduose sustingusi priekvailė šypsena, o tylą kartais perrėžia džiaugsmo ir panikos klyksmas. Taip, jie tuo momentu patiria virtualios realybės (VR) džiaugsmus ir negandas.

Virtuali realybė per kelis metus tapo ryškiausiu technologijų mados

klyksmu. Prieš kelis metus nuo vieno garažinio „geeko“ entuziasto Palmer Luckey prasidėjusi revoliucija, šiandien įgauna nesustabdomos sniego lavinos vaizdą. Jau dabar galima įsigyti kelis skirtingus VR akinius – „Facebook“ glėbin priimtas P.Luckey sukūrė „Oculus Rift“, tuo tarpu legendinė „Counter Strike“ žaidimo gimdytoja „Valve“ kartu su HTC pristatė „Vive“ VR akinius.

Deja, abu šie „portalai“ į kitus pasaulius gali į kitą pasaulį iškeldinti kelių mėnesių biudžetą – „Oculus Rift“ kainuoja apie 600 eurų, o „Vive“ – beveik tūkstantį. O kur dar galingas kompiuteris, kuris yra būtinas, kad šiuose akiniuose įsižiebtų tie virtualūs pasauliai?.. Alternatyva, nors ir ne tobula, egzistuoja ir šioje realybėje – tai „Samsung Gear VR“ virtualios realybės įtaisas, kainuojantis apie 120 eurų. Žurnalistas išbandė jį ir šioje apžvalgoje pateikia savo verdiktą.

Kas yra VR akiniai?

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Samsung Gear VR
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Samsung Gear VR

Vieną minutę esi savo kambaryje, o kitą – dairaisi po raudonas Marso dykumas, kartu su delfinais nardai mėlynoje vandenyno gelmėje arba visai nejuokingu greičiu leki lenktyniniame bolide. Virtualios realybės akiniai sukuria įspūdį, tarsi būtum visiškai kitoje vietoje ar laike, mat kur bepasuktum galvą ir bepažvelgtum, visur matai vaizdą. „Samsung Gear VR“ naudoja giroskopą, akselerometrą ir dar visą krūvą jutiklių, kad „suprastų“, kur tuo metu žiūri ir nupieštų atitinkamą vaizdą. Viskas vyksta taip greitai, kad akys ir smegenys yra apgaunamos, o jei dar ausyse įstatytos ausinės, tai žmogui, dėvinčiam VR akinius susidaro labai realus ir stiprus įspūdis, kad jis yra visai KITUR.

Santūrios baltos spalvos „Samsung Gear VR“ akiniai patogiai „sėdi ant nosies“. Specialūs paminkštinimai apie akis puikiai blokuoja šviesą, tad virtualios realybės pramogų netrikdo realaus pasaulio detalės. Du elastingi, reguliuojamo ilgio dirželiai užtikrina, kad šis VR šalmas nekrenta nuo galvos ir neslankioja į šonus. Pats „Samsung Gear VR“ įtaisas pagamintas iš lengvo, bet tvirto plastiko ir yra pakankamai lengvas (kiek daugiau nei 300 gramų), todėl nenuspaudžia nosies ir nevargina sprando. Du lęšiai išdėstyti pakankamai giliai, kad šalmą galima būtų dėvėti ir su įprastais akiniais. Visgi geriau juos nusiimti, nes „Gear VR“ viršuje esančiu ratuku galima nusireguliuoti, kad vaizdas būtų ryškus trumparegiams ir toliaregiams. Dešinėje korpuso pusėje yra garso reguliavimo mygtukai, keturių krypčių liečiamoji aikštelė bei gyvybiškai svarbus „BACK“ mygtukas, gelbėjantis, kai netyčia tave užklumpa ne visai ta virtuali realybė, kurios norėjosi.

Skirtingai nei brangesni, prie asmeninių kompiuterių jungiami konkurentai, „Gear VR“ yra „bevielis“, nes jame VR vaizdą generuoja išmanusis telefonas. Štai čia, kaip yla iš maišo, išlenda pagrindinis šio įtaiso trūkumas – jis veikia tik su keliais „Samsung“ telefonais: „Galaxy S6“, „Galaxy S6 Edge“, „Galaxy S6 Edge+“, „Galaxy Note 5“ bei naujausiais flagmanais „Galaxy S7“ ir „Galaxy S7 Edge“. Tad visiems, kas turi vieną šių įrenginių, „Gear VR“ yra pigiausias variantas išbandyti virtualią realybę, tuo tarpu visiems kitiems „Android“ telefonų savininkams kol kas teks tenkintis „Google Cardboard“ iš kartono išsikirptais VR akiniais. Tiesa, sklando gandai, kad paieškos milžinė savo laboratorijose jau kuria universalų „Samsung Gear VR“ akinių atitikmenį.

Realūs užsiėmimai virtualioje realybėje

Įstačius telefoną į specialų lizdą ir užfiksavus jį „Gear VR“ dėkle, automatiškai įsijungia speciali „Oculus“ vartotojo sąsaja. Iš tiesų, užsidėjus akinius, visi trumpam netenka amo, nes akys pamato erdvią salę su baseinu, o prieš akis kabo ekranas su programų ir žaidimų paveiksliukais. Judinant galvą vaizdo centre esantį žymeklį tarsi pelės kursorių galima užvesti ant norimo paveikslėlio ir paspaudus dešinėje ant VR akinių esantį mygtuką, paleisti žaidimą ar programėlę.

Tiesa, po pradinių nuostabos akimirkų į akis krenta (see, what I did here?:) gan grūdėta vaizdo raiška, primenanti lyg žiūrėtum prikišęs nosį prie pat dešimties metų senumo „HD Ready“ televizoriaus ekrano. Nors naujausiuose „Samsung“ telefonų ekranuose įprastai visiškai nesimato atskirų pikselių, įstačius juos į „Gear VR“ ekranas padalinamas pusiau, o lęšiai šias abi dalis dar ir išdidina. Visgi pasileidus pirmą virtualios realybės „patirtį“ – filmuką ar žaidimą – ekrano grūdėtumas nueina į antrą planą. „Vartoti“ virtualią realybę patogiausia ant besisukančios kėdės – taip sumažėja rizika, kad kambaryje bus išvartyti visi dūžtantys ir skysčius talpinantys daiktai.

O „vartoti“ tikrai yra ką! Pirmiausiai žaidimus. „EVE: Gunjack“ perkelia į didžiulės kosminės stoties gynybinį bokštelį, kurį iš visų pusių puola priešų koviniai erdvėlaiviai. Taikomasi sukinėjant galvą į visas puses, o šaudoma pirštu stuksenant dešinėje akinių pusėje esantį mygtuką. Atsargiai, kad nenusisuktum galvos.

„Land's End“ lėtas, atmosferiškas ir neįtikėtinai gražų garso takelį turintis galvosūkis. Tuo tarpu, „Dead Secret“ galvosūkis daug šiurpesnis – jame tapsi detektyvu, narpliojančiu labai neaiškią žmogžudystę.

VRSE programoje patalpinta daugybė trumpų filmų, reportažų, koncertų įrašų – visi jie nufilmuoti specialia VR kamera, filmuojančia vienu metu į visas puses. Pasivažinėjimas linksmaisiais kalneliais, pasiplaukiojimas su delfinais ar U2 vienos dainos koncertas – visada jautiesi tarsi iš tiesų ten dalyvautum, o kai Bono dainuodamas pažiūri tiesiai tau į akis, širdis apsąla.

Dar viena VR patirčių rūšis – filmų ir žaidimų hibridai, kuriuose stebėtojas turi atlikti labai minimalius veiksmus, bet ir to užtenka, kad tai jau nebebūtų tik filmas, o kažkas daugiau. „GONE“ trileryje tyrinėsi mergaitės dingimo atvejį, „Catatonic“ nukelia į siaubo filmo vertus bepročių namus, o „Titans of Space“ aplankysi visas Saulės sistemos planetas ir milžiniškas už tūkstančių šviesmečių liepsnojančias žvaigždes. Dar nepaminėjome VR pornografijos, bet šioje vietoje nereikia tūkstančio žodžių – užtenka vieno žvilgsnio.

Išvados

„Samsung Gear VR“ yra pirmasis žingsnis bet kokiam virtualios realybės fanatui, kurio kišenės šiandien dar neplėšo atliekamas tūkstantis eurų. Nors šiame įrenginyje vaizdą kuriantis telefonas savo galia neprilygsta galingam žaidimų kompiuteriui, VR patirtys tikrai išvers iš koto bet ką. O kai naujumo efektas nuslopsta, visada galima „Gear VR“ galimybes pademonstruoti panoms vakarėlio metu arba pašiurpinti savo senelius kaime.

Patogus, patvarus, lengvas VR įrenginys turi kelis trūkumus. Vienas pagrindinių – jis veikia tik su keliais naujausiais „Samsung Galaxy“ flagmanų modeliais. Kitas minusas – dauguma aplikacijų ir žaidimų yra mokami. Taip pat valdymas ant akinių esančia liečiamąja aikštele nepatogus – norint žaisti patogiau reikės įsigyti bevielį pultelį. Galiausiai, veikdamas VR režimu, telefonas žvėriškai greitai ryja bateriją ir kaista kaip keptuvė.

Bet šios smulkmenos akimirksniu nutolsta, kai išeini į virtualią realybę. Tad jei turi kažkurį iš minėtų „Samsung“ telefonų – „Gear VR“ yra „noubreineris“. Jei turi kitą „Android“ telefoną, lauk žinių iš „Google“ arba ieškok alternatyvų iš mažai žinomų gamintojų. Na, ir jei visgi turi tūkstantį eurų, tada tau tiesus kelias į pilnavertę VR – „Oculus Rift“ ar „HTC Vive“.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Mokslas.IT