Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

XtGem.com – lietuviškas projektas, populiarus pasaulyje

Smagu matyti, kai lietuviškas IT projektas užkariauja ne tik gimtąją šalį, o ir užsienio rinką. Arba iš karto šauna už jūrų marių ir tampa populiarus. Tokių atvejų nėra labai daug, dėl to kiekviena tokia sėkmės istorija savotiškai įdomi. Ta proga nusprendžiau „pagauti“ ir pakalbinti serviso XtGem.com autorių Povilą Musteikį, pateikiu skaitytojams interviu su juo.
Xtgem.com logotipas
Xtgem.com logotipas / Xtgem.com nuotr.

– Dviem sakiniais: kas yra XtGem ir kaip įsivaizduoji jo auditoriją/klientus?

– „XtGem“ yra vizualus mobiliųjų puslapių kūrimo įrankis. Naudodamiesi mūsų paslauga, vartotojai, neturėdami jokių programavimo ar kitų techninių žinių, gali susikurti asmeninį mobilųjį puslapį ir publikuoti nuosavą turinį.

– Projektas gyvuoja jau 4 metus. Kaip sekasi, ar gaunate pelno?

– Na, pradžioje, kaip dažniausiai ir pasitaiko, buvo sunkoka. Tačiau pastangos, įdėtos siekiant inovuoti rinką ir sukurti geriausią produktą, padėjo sparčiai pritraukti kritinę masę ir augti. Vartotojai įvertino darbą, įdėtą vystant „XtGem“, ir, praėjus vos keturiems metams, galime pasigirti, kad pasiekėme tikrai gerų rezultatų – mūsų serveriai šiuo metu aptarnauja beveik 170 mln. puslapių parodymų kiekvieną mėnesį, apie 500 HTTP užklausų kiekvieną sekundę, bei išsiunčiame apie 600 GB srauto (angl. bandwidth) kiekvieną dieną. Pagal lankomumą esame 7 puslapis Indonezijoje ir turime tikrai gerą poziciją JAV („QuantCast“ duomenimis).

Pelno gauname, tačiau jį visą investuojame į tolimesnę „XtGem“ plėtrą – stengiamės neužmigti ant laurų ir toliau kurti sprendimus, kurie mūsų paslaugą ir daro unikalia.

– Mobilių tinklalapių rinka: ar nemanai, kad dabar populiariau kurti „apps‘us“, o ne svetaines?

– Priklauso nuo „apps‘o“ apibrėžimo. Jei „apps‘as“ – tai aplikacija, skirta „iOS“/„Android“/„Symbian“/„BlackBerry“/ir t.t. išmaniesiems telefonams, „ABI Research“ publikavo tyrimą, kuris teigia, kad mobiliųjų aplikacijų plitimo kulminacija bus pasiekta 2013 metais. Nepaisant to, vėliau prognozuojamas nuosmukis nebus didelis.

Jei „apps‘as“ – tai paslauga, leidžianti vartotojui kurti, keisti ar atlikti kitus veiksmus, susijusius su turiniu (pvz.: web aplikacijos – „GMail“, „BaseCamp“, „XtGem“ ir t.t.), nemanau, kad verta gilintis į „standartiniai puslapiai prieš aplikacijas“ kovas – rinka rodo, kad egzistuoja poreikis abiem.

– Iš tavo patirties, kuo skiriasi kūrimas web-projektų Lietuvos auditorijai ir užsienio rinkai?

– Nepaisant standartinių lokalizacijos niuansų – vertimai, valiutos, laiko zonos, ir t.t., dažnai pamirštama atkreipti dėmesį į tai, kad pasaulinėje rinkoje egzistuoja daug skirtingų kultūrų, su individualiais poreikiais. Pavyzdžiui, technologijų paplitimas – JAV populiariausias telefonas yra „iPhone“, o rytuose daugelis žmonių naudojasi vadinamaisiais „feature-phone“. Vakaruose puslapiai stengiasi adaptuoti HTML5 galimybes, o rytuose „Flash“ yra priimtas ir plačiai palaikomas formatas. Japonijoje šiuo metu populiariausias socialinis tinklas yra Mixi.jp, kuris šioje šalyje lenkia net ir pasaulį bebaigiantį užkariauti „Facebook“ – tai rodo, kad skirtingų kontinentų vartotojai tikisi skirtingų dalykų iš tų pačių puslapių. Manau, kad svarbiausia yra išlikti atviram pokyčiams (angl. „keep an open mind“) ir objektyviai reaguoti į vartotojų poreikius.

Lietuvos rinka turi labai ribotą vartotojų skaičių – kadangi esame vedami ambicijos, stengiamės neapsiriboti tik tuo, kas „arčiau namų“ ir esame pasiryžę nuolat plėstis, atrasti ir užkariauti naujas užsienio rinkas.

– Minėjai, kad ruošiamas „XtGem“ patobulinimas ir visai nauja versija. Kokie patobulinimai buvo svarbiausi?

– Dirbdami prie antrosios „XtGem“ versijos stengėmės išspręsti tris problemas.

Pirma, perrašėme visą programos logiką (angl. backend). Kadangi „XtGem“ buvo sukurtas prieš ketverius metus, buvo priimta nemažai sprendimų, kurie buvo netinkami sparčiai augančiam projektui. Komanda su šia užduotimi susidorojo puikiai – naujasis „XtGem“ ne tik veikia 4-8 kartus greičiau, bet yra daug stabilesnis ir suteikia galimybę dažniau atnaujinti projektą (angl. rapid deployment).

Antra, pastebėjome, kad vartotojai tiesiog „išaugdavo“ mūsų siūlomas paslaugas. Gana nemažas kiekis vartotojų susikurdavo puslapius „XtGem“, susidomėdavo puslapių kūrimu rimčiau, patys išmokdavo HTML, WML ir kitas „browser-side“ kalbas – visa tai puiku – „XtGem“ neriboja vartotojų ir leidžia redaguoti puslapio kodą savo nuožiūra. Tačiau tuomet lojaliausi vartotojai susidomėdavo „server-side“ programavimo kalbomis ir būdavo priversti migruoti kitur, kadangi šios technologijos „XtGem“ nebuvo palaikomos. Paplušėjome, ir antrojoje versijoje sugebėjome įdiegti PHP palaikymą – jei šis eksperimentas pasiteisins, ateityje planuojame palaikyti daugiau „server-side“ programavimo kalbų.

Trečia, susitvarkyti vidinius įmonės procesus ir pasiruošti tolimesnei plėtrai. Turime dedikuotą žmogų, kuris atsakinėja į vartotojų klausimus (neskirstome vartotojų, mokančių ar nemokančių už paslaugas – visiems stengiamės suteikti kokybišką pagalbą). Žengiame pirmuosius žingsnius į tiesioginių reklamos pardavimų rinką (jei ką domina – susisiekite). Atliekame testus, tobuliname procesus, kuriais vadovaudamiesi toliau vystysime paslaugą.

– Kur, tavo manymu, slypi jūsų projekto sėkmės priežastis?

– Atkaklumas, noras kurti, o ne kopijuoti, kurti sprendimus sudėtingoms problemoms ir nuolatinis tobulėjimas. Šiuo metu rinkoje svarbu ne tik prisivilioti vartotoją, tačiau ir sugebėti jį išlaikyti. Vertiname kiekvieną klientą, stengiamės atsižvelgti į jo individualius poreikius – pavyzdžiui, buvo atvejis, kai vartotojas susisiekė su mumis ir paprašė išmokėti jo uždirbtas reklamos pajamas anksčiau, nes jam trūko pinigų, kad galėtų susimokėti už mokslą. Nors, pagal mūsų taisykles, vartotojų uždirbtus pinigus išmokame tik mėnesio gale, ir tik surinkus tam tikrą sumą, padarėme išimtį – iki šiol juokaujame, kad „XtGem“ šiam vartotojui suteikė aukštąjį išsilavinimą 

Dėkojame Povilui už pokalbį ir linkime jam bei jo komandai neblėstančios energijos ir pelningo projekto vystymo. Tikėkimės, kad Lietuvoje atsiras dar ne vienas IT projektas, kuris bus populiarus pasaulio mastu.

Beje, XtGem komanda ieško programuotojo ir dizainerio, gal jūs norite prisijungti prie šio įdomaus projekto?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius