Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Bitė“ ragina konkurentus neprisirišti klientų sutartimis, „Tele2“ atšauna, kad tuomet brangtų telefonai

Žmogus šneka mobiliuoju telefonu
AFP/„Scanpix“ nuotr. / Žmogus šneka mobiliuoju telefonu
Šaltinis: 15min
0
A A

Lietuvos mobiliojo ryšio operatoriai stojo į naują žodžių karą, šįkart – dėl ilgalaikių sutarčių. „Bitė“ teigia, kad jos riboja klientų galimybes rinktis ir stabdo konkurenciją. Tačiau „Tele2“ jų atsisakyti neketina – esą tuomet klientai nebegalėtų įsigyti telefonų pigiau.

„Bitė“ skelbia, kad kreipėsi į valstybės institucijas ir į kitus mobiliojo ryšio operatorius Lietuvoje ragindama atsisakyti sutarčių su baudomis klientams, kurie pageidauja pasirinkimo laisvės.

„Manome, kad mobiliojo ryšio operatoriai turėtų suteikti vartotojams laisvę rinktis pageidaujamas paslaugas be grasinimų baudomis. Taip vadinamos „netesybos“ prieštarauja įstatymams, tai mes norime priminti reguliavimo institucijoms ir paraginti kitus operatorius laikytis teisės aktų. „Bitėje“ klientai yra ne dėl to, kad yra priversti, o dėl to, kad patys to nori. Tokį požiūrį mes laikome standartu ir manome, kad visa telekomunikacijų rinka turėtų juo sekti“, – sakė „Bitė Lietuva“ generalinis direktorius Chrisas Robbinsas.

„Bitės“ vadovo teigimu, sutartys su ilgalaikiais įsipareigojimais ir baudomis yra naudingos tik jas taikantiems operatoriams, kurie riboja vartotojų pasirinkimo laisvę. Esą tokią praktiką taikančios kompanijos rūpinasi tik žmonių viliojimu, o esamiems klientams skiria mažai dėmesio. Be to, rinkoje atsiradus patrauklesniems pasiūlymams ilgalaikių įsipareigojimų turintys žmonės negali jais pasinaudoti.

„Omnitel“ pritaria

„Omnitel“ dar vakar skelbė, kad pernai lapkritį pristatė naujus mokėjimo planus, kuriuose telekomunikacijų paslaugų mokesčiai atskirti nuo telefonų mokesčių. Taigi paslaugų sutartys yra be ilgalaikių įsipareigojimų, jas nutraukiant netaikomos netesybos už paslaugas. O klientui įsigijus telefoną ir norint nutraukti sutartį anksčiau, siekiama susigrąžinti tik tas sąnaudas, kurios susijusios su suteikta įranga.

Per 10 mėnesių naujuosius paslaugų mokėjimo planus, kurie yra be ilgalaikių įsipareigojimų, rinkosi 95 proc. naujų bei sutartis su „Omnitel“ pratęsiančių vartotojų.

„Tele2“ nei baudos, nei netesybos neegzistuoja. Mobiliojo ryšio operatorius gali prašyti sumokėti tik likusią telefono sumą, – sakė A.Baranauskas.

„Sprendimas atskirti telekomunikacijų paslaugų mokesčius nuo telefonų mokesčių buvo priimtas atsižvelgiant tiek į mūsų vartotojų atsiliepimus, tiek į Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos įžvalgas ir patarimus. Pastebėjome, kad vartotojams aiškiai matant, kokius mokesčius jie moka už įrangą, o kokius už paslaugas, auga jų pasitikėjimas“, – sakė „Omnitel“ viceprezidentas rinkodarai ir paslaugoms Darius Maikštėnas.

Brangtų telefonai?

„Tele2“ teigia, kad įgyvendinus konkurentės siūlymą žmonės nebegalėtų įsigyti telefonų už itin mažą kainą. „Mes dar berods nuo 2008 metų suteikiame tokią galimybę, leidžiame klientams apsispręsti, ar jie nori ilgalaikių įsipareigojimų. Jie gali rinktis – ar nori, kad mes subsidijuotume dalį telefono kainos, ar gali jį nusipirkti patys. Jei jie nusiperka telefoną už pilną kainą, arba sudaro kontraktą be telefono, gali nutraukti sutartį nors tą pačią dieną“, – sakė „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims Andrius Baranauskas.

Anot jo, pagrindinis skirtumas tarp „Tele2“ ir kitų operatorių yra pasirašomų sutarčių skaičius: kitur klientai gauna dvi sutartis, o „Tele2“ – vieną. Tačiau bet kokiu atveju nusprendęs pakeisti operatorių klientas turi sumokėti tik už telefoną, bet ne už paslaugas, kuriomis nusprendė nebesinaudoti.

„Pas mus nei baudos, nei netesybos neegzistuoja. Mobiliojo ryšio operatorius negali reikalauti susimokėti už paslaugą, kuria žmogus įsipareigoja naudotis, bet nesinaudoja – gali prašyti sumokėti tik likusią telefono sumą“, – sakė A.Baranauskas.

Bendra mobiliojo ryšio ir telefono pirkimo sutartis operatoriui leidžia taikyti subsidijas ir parduoti telefoną pigiau. „Tarkim, jei telefonas kainuoja 240 Lt, mes duodame jį už 1 litą ir prašome dvejus metus mokėti 9 Lt mėnesinį mokestį. Atsiranda 23 Lt subsidija, kurią mes nusikerpame nuo savo pelno. Jei būtų atskiros sutartys, būtų sudėtingiau taikyti subsidijas, taigi telefonai brangtų“, – sakė A.Baranauskas.

Jis pastebėjo, kad žmonių elgsena perkant telefonus keičiasi, priklausomai nuo ekonominės situacijos. Pirmaisiais ekonominės krizės metais žmonės nustojo pirkti telefonus išsimokėtinai – 2008 metų pabaigoje sutartis be įsipareigojimų rinkosi bene 90 proc. klientų. Ekonominei situacijai pagerėjus, žmonės vėl pradėjo pirkti telefonus su ilgalaikėmis sutartimis.

Absoliuti dauguma „Tele2“ klientų, perkančių telefonus su sutartimi, renkasi įrenginius, kurie kainuoja iki 100 Lt, o dažniausiai perkami telefonai „už 1 litą“.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Mokslas.IT