Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Modernus viešųjų finansų valdymas ir apskaita taupo mokesčių mokėtojų lėšas

Litai
Šarūno Mažeikos/BFL nuotr. / Litai
Šaltinis: 15min
0
A A

Finansų ministerija baigia vykdyti finansų valdymo ir apskaitos informacinės sistemos (FVAIS) kūrimo ir diegimo projektą, kuris buvo finansuojamas Europos Socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis. Sistema jau įdiegta Finansų, Teisingumo, Aplinkos ir Žemės ūkio ministerijose, taip pat ja naudojasi apie 150 kitų viešojo sektoriaus subjektų. Iš viso šiose įstaigose yra registruota apie 500 sistemos naudotojų.

Vykdydama minėtą projektą, ministerija finansų valdymui ir apskaitai pradėjo naudoti „Microsoft Dynamics NAV“ pagrindu sukurtą standartizuotą sistemą. Šio sprendimo įgyvendinimas taupo išlaidas skirtingų institucijų finansų valdymui ir sukuria galimybes dar labiau taupyti mokesčių mokėtojų pinigus. Debesų kompiuterijos principų pritaikymas užtikrina valstybės institucijų duomenų saugumą, vientisumą ir patikimumą, leidžia lengviau analizuoti informaciją pasitelkiant standartizuotas ataskaitas.

Ieškota lėšas taupančio patikimo sprendimo

Siekdama užtikrinti apskaitos duomenų ir finansų valdymo efektyvumą ir kokybę, Finansų ministerija 2005 metais pradėjo viešojo sektoriaus buhalterinės apskaitos ir finansinės atskaitomybės sistemos reformą. Viešajame sektoriuje pereinant prie buhalterinės apskaitos tvarkymo taikant kaupimo principą nuspręsta standartizuoti procesus, automatizuoti duomenų perdavimą.

„Anksčiau naudota apskaitos sistema nebeatitiko reikalavimų ir buvo technologiškai pasenusi. Iki reformos viešasis sektorius naudojo įvairias informacines sistemas, o kai kurios institucijos apskaitą vis dar tvarkė rankiniu būdu. Didelė sistemų įvairovė, atskiros sistemos atskiroms apskaitos funkcijoms trukdė standartizuoti procesus, automatizuoti duomenų perdavimą. Be to, šių sistemų kūrimui ir palaikymui reikėjo skirti nemažai žmogiškųjų ir finansinių išteklių“, – sako Finansų ministerijos Informacinių technologijų departamento direktorė Diana Seredokaitė.

Atsižvelgė į pasaulines tendencijas

Anksčiau standartizuoti IT sprendimai skirtingo pavaldumo organizacijose Lietuvos viešajame sektoriuje nebuvo taikomi, todėl ieškant geriausio varianto buvo išsamiai analizuojama skirtingų šalių (Danijos, Estijos ir kitų) patirtis. Be to, buvo vertinamos galimybės integruoti iki tol naudotas sistemas, lyginami skirtingi IT sistemų modeliai, institucijų poreikiai ir kiti aspektai, atsižvelgiama į IT tendencijas. Ši analizė lėmė sprendimą sukurti naują standartizuotą finansinės apskaitos informacinę sistemą, tenkinančią daugumą viešojo sektoriaus subjektų apskaitos tvarkymo poreikių.

„Toks sprendimas dar prieš penkerius metus atrodė sunkiai įgyvendinamas, net apie debesijos paslaugas viešajame sektoriuje nebuvo kalbama. Vis dėlto finansinis vertinimas parodė, kad tai yra galimybė sutaupyti valstybės lėšų mažinant sąnaudas dėl centralizuotos informacinės sistemos priežiūros ir palaikymo bei didinti darbo efektyvumą naudojant inovatyvius debesijos pagrindu kuriamus sprendimus“, – sako D.Seredokaitė.

Sistema padėjo pereiti prie apskaitos tvarkymo taikant kaupimo principą, kurį per pastarąjį dešimtmetį naudoja vis daugiau valstybių ir tarptautinių institucijų.

Plėtros ir naujinimo galimybės

„Vienas pagrindinių sukurtos sistemos privalumų yra lankstumas. Sukurtas funkcionalumas atitinka visus dabartinius viešojo sektoriaus poreikius, bet sistemą bus galima bet kada atnaujinti ar tobulinti atsižvelgiant į pasikeitimus“, – sako Darius Bužinskas, „Alna Business Solutions“ Verslo plėtros direktorius.

Projektą Finansų ministerijos užsakymu vykdė UAB „Alna Business Solutions“, projekto partneris – UAB „Sintagma“.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie Mokslas.IT