-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

Paslaugų teikėjas apgavo? Nutraukite sutartį!

Jei paslaugų teikėjas nevykdo sutartyje numatytų įsipareigojimų ar vienašališkai keičia sutarties sąlygas, klientas visada turi teisę nutraukti sutartį anksčiau laiko be jokių neigiamų pasekmių sau.
Sutartis
Sutartis / 123rf nuotr.

Pastaruoju metu padažnėjo skaitytojų kreipimaisi sutarčių nutraukimo klausimais. Vieni klausia patarimo, kaip elgtis, jei nesibaigus sutarties terminui TV retransliuotojas pakeičia jos sąlygas; kiti skundžiasi, kad teikėjai piktybiškai nenutraukia sutarčių net gavę atitinkamus prašymus.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) teigia, kad tokių skundų gaunama nuolat, tačiau pastaruoju metu jų nepadaugėjo.

„Vartotojas turi teisę nutraukti sutartį anksčiau laiko, jei teikėjas pakeičia sutarties sąlygas, įskaitant ir sutartyje nurodytų paslaugų kainų padidinimą, arba iš esmės pažeidžia sutartį. Jei abonentas šiais atvejais nutraukia sutartį, paslaugų teikėjas neturi teisės taikyti abonentui netesybų dėl priešlaikinio sutarties nutraukimo. Taigi paslaugų teikėjui pakeitus esmines sutarties sąlygas (įskaitant transliuojamas programas) vartotojas turi teisę nutraukti sutartį be jokių neigiamų pasekmių sau, t.y. nemokėdamas baudų už sutarties nevykdymą“, – teigė VVTAT Teisėkūros ir personalo skyriaus vedėja Audronė Kaušylienė.

Norėdamas nutraukti sutartį klientas turi kreiptis į paslaugų teikėją ir nurodyti savo reikalavimą. Jeigu paslaugų teikėjas netenkina vartotojo reikalavimų, o šis mano, kad jo teisės pažeistos, klientas privalo raštu kreiptis į pardavėją ar paslaugų teikėją ir išdėstyti savo reikalavimus. Jei paslaugų teikėjas nesutinka su kliento reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 10 dienų pateikti jam išsamų, motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais.

„Vartotojų teisių apsaugos įstatyme yra nurodytos institucijos, kurios yra įgaliotos nagrinėti vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčus neteismine tvarka pagal jų veiklos sritį. Elektroninių ryšių, pašto ir pasiuntinių paslaugų srityse, vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčus neteismine tvarka nagrinėti yra įgaliota Ryšių reguliavimo tarnyba“, – teigė A.Kaušylienė.

VVTAT turi teisę įstatymų nustatyta tvarka kontroliuoti sutarčių standartines sąlygas ir ginčyti nesąžiningas vartojimo sutarčių sąlygas, todėl jei tarp vartotojo ir paslaugų teikėjo kyla ginčas dėl konkrečių sutarties sąlygų, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT su prašymu išnagrinėti jo sutartį nesąžiningų sąlygų taikymo požiūriu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius