Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Skaitmenizacijos laikotarpiu Lietuvoje televizorių nupirkta mažiau nei prognozuota

Jau antrus metus iš eilės Lietuvoje sparčiausiai auga vaizdo ir garso technikos rinka (54,8 proc.). Lyginant su 2011 metais, televizorių pardavimai kilo 48,5 proc., o priedėlių – net 203,9 proc. Tačiau rinkos augimui daugiausia įtakos turėjo ne televizorių, kaip prognozuota, o priedėlių pardavimai.
„Elektromarkt“ gimtadienio akimirka
Televizoriai / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Technologijų rinkų tyrimų bendrovės „GfK Retail and Technology Baltic“ duomenimis, šiuo laikotarpiu technikos prekių kainos Lietuvoje krito vidutiniškai 5 proc. Labiausiai atpigo vaizdo ir garso technika – net 15,6 proc. (televizoriai atpigo 7,7 proc., priedėliai – 27,9 proc.).

„2012-ieji, kaip ir tikėtasi, yra televizijos metai, – sako „GfK Retail and Technology Baltic“ atstovybės Lietuvoje vadovas Eduardas Grybovas. – Tačiau 2012 metų spalį tik iš dalies pasitvirtino dėl analoginės antžeminės išjungimo prognozuotas staigus televizorių pardavimų šuolis.“

E.Grybovo teigimu, televizorių pardavimai kiekine išraiška buvo didžiausi mūsų šalies istorijoje, tačiau vos keliais procentais lenkė 2011 m. gruodį.

Iki rugsėjo vidutiniškai per mėnesį buvo parduodama 4–5 tūkst. priedėlių, rugsėjį jų buvo parduota 25 tūkst. vnt., o spalį – beveik 100 tūkst. Televizorių spalį parduota 36,5 tūkst. vnt.

Nors lietuviai turi galimybę naudotis internetu, kuris yra vienas greičiausių visoje Europoje, pirmauja pagal mobiliųjų telefonų skvarbą, tačiau išlieka vienoje paskutinių vietų Baltijos šalyse pagal naujausių technologijų naudojimą, išmaniųjų telefonų rinkos dalį, skystųjų kristalų (LCD) televizorių skvarbą.

„Vartotojai pirko ne naujos kartos televizorius, o skaitmeninės televizijos priedėlius, nors senuose televizoriuose net ir su priedėliu matomas vaizdas nėra pats kokybiškiausias“, – pastebi E.Grybovas.

Jo teigimu, mūsų šalies gyventojai vis dar yra linkę taupyti ir planuoti didelius pirkinius, todėl šiuo metu išleidžiamas pinigų kiekis rinkoje dar nepasiekė to lygio, kuris buvo ekonomikos klestėjimo metu. „Pirkėjai vienu metu yra linkę įsigyti vieną didelį pirkinį. Pavyzdžiui, jei praeitą vasarą šeima nusipirko naują šaldytuvą, turi praeiti daugiau laiko, kol ta pati šeima seną televizorių pasikeis nauju, – pabrėžia ekspertas. – Šios tendencijos iš dalies paaiškina, kodėl televizorių pardavimai kilo mažiau nei prognozuota, o priedėlių, kurių vidutinė rinkos kaina spalį nesiekė 90 Lt, staigiai šoko aukštyn.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius