Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Startuolio patirtis: „Gavome pasiūlymą, kurio negalėjome atsisakyti“

Lietuvos verslo startuoliams trūksta tik patirties.
123rf.com nuotr. / Verslo startuolis
Šaltinis: GameOn.lt
0
A A

Talino „startup“ akceleratoriuje „GameFounders“ dalyvaujančios lietuvių komandos „Akira“ vadovė Eglė Bojarskaitė sutiko pasidalinti savo patirtimi.

– Visų pirma, trumpai papasakokite apie save – kas tokie esate, kiek laiko dirbote ir ką doro nuveikėte prieš išvykdami į Estiją?

– „Akira Mobile“ komanda naršyklinius interneto žaidimus kuria nuo 2010 metų. Tų metų birželį išleidome pirmąjį savo žaidimą – „Sferos“, jis veikia ir dabar. Tai karinis strateginis žaidimas kosmoso tematika, skatinantis žaidėjus burtis į aljansus ir su draugais bandyti užkariauti pasaulį.

Žaidimas startavo lietuviškame socialiniame tinkle One.lt ir ilgą laiką buvo sėkmingiausias šio portalo žaidimas. Po keturių mėnesių išleidome latvišką „Sferų“ versiją didžiausiame latviškame socialiniame tinkle Draugiem.lv.

2011 metų pabaigoje Draugiem.lv žaidėjams, o šių metų kovą ir Lietuvos rinkai, pristatėme antrąjį žaidimą – „Planera“. Žaidimas turi patobulintą grafiką, dienos dovanas, užduotis ir kitų naujų smagių dalykų. Žaidimo tipas išliko toks pat – karinis-strateginis.

Asm. archyvo nuotr./Komandos „Akira“ vadovė Eglė Bojarskaitė
Komandos „Akira“ vadovė Eglė Bojarskaitė

Šiuo metu „Akira Mobile“ komandos branduolį sudaro trys žmonės: Dainius Rimavičius (PHP programuotojas), Liudvikas Jablonskas (vyr. sistemų architektas) ir aš, projekto vadovė. Be abejo, turime ir keletą bendradarbių kurie mums labai padeda, tad realiai mūsų komanda yra šiek tiek didesnė. 

– Vadinasi, jau keletą metų sėkmingai dirbate. Kas paskatino mėginti savo laimę akceleratoriuje?

– „Gamefounders“ pasiūlė programą, kuriai buvo neįmanoma atsispirti. Viskas skirta tik žaidimų kūrimo temai. Supratome, kad geresnės progos tobulinti savo žinias, susirinkti geriausias praktikas ir sudėti jas į žaidimą nebus. Konkurencija buvo didelė – dalyvauti programoje panoro apie 120 komandų. Finale pasirinktos 10, o šiuo metu „Gamefounders“ programoje dalyvauja 6 komandos.

– Kokius lūkesčius ir prioritetus sau išsikėlėte, ką tikėjotės parsivežti namo?

– Tikslus išsikėlėme dar prieš sužinodami, kad patekome. Atrankos etapų buvo net keturi, tad turėjome puikią progą daug ką aptarti komandos viduje, išgryninome ne tik tikslus dalyvavimui akceleratoriuje, bet ir strategines „Planeros“ vystymo kryptis.

– Duokite tris patarimus komandoms, kurios tik planuoja mėginti savo laimę akceleratoriuje.

– Labai gerai pasiruoškite atrankai. Negailėkite laiko ir jėgų. Mylėkite savo projektą ir turėkite patikimą komandą.

– Kaip ir kiek laiko ruošėtės idėjos pristatymui?

– Pristatinėjome save kaip komandą ir savo jau veikiantį produktą – „Planera“. Internete radome puikų klausimyną ir patarimų. Išsigryninome, ką norime sakyti, pamatavome savo prezentacijos laiką ir tuomet ilgai repetavome – tiek atskirai, tiek visa komanda, kad „pitch‘as“ vyktų sklandžiai.

– Ar pasiruošimo metu atskleidėte sau gero „pitch‘o“ paslaptis, norite jomis pasidalinti su kitais?

– Svarbiausia – pasirengimas (tiek idėjos, tiek pačios kalbos prasme) ir suvokimas, kas yra „pitch‘as“, kokios pagrindinės jo taisyklės. Mūsų komanda „pitch‘inime“ – pradinukai. Dar ir dabar daug skaitome apie tai, naršome „Youtube“ ir žadame išmėginti savo jėgas įvairiuose tam skirtuose renginiuose Taline.

– Kokia atmosfera jūsų akceleratoriuje?

– „Gamefounders“ akceleratorius prasidėjo rugsėjo 3 dieną. Tad mes čia dar tik savaitė. Atmosfera įkvepianti – aplink tiršta talentingų ir gabių žmonių koncentracija. Pagrindinis patarimas: nesiblaškyti, laikytis savo tikslų ir siurbti į save visą informaciją.

Labai gerai pasiruoškite atrankai. Negailėkite laiko ir jėgų. Mylėkite savo projektą ir turėkite patikimą komandą.

– Ar nevargina mentorių dėmesys? Juk tenka bendrauti su daugybe jų, kaip atsirenkate patarimus?

– Iš „Gamefounders“ gavome trumpas „instrukcijas“, kaip reikėtų bendrauti su mentoriais – jos padeda pasiruošti gerus klausimus prieš susitikimus. Būtina viską užsirašinėti, kad po kurio laiko galėtumėte ramiai peržiūrėti sukauptą informaciją ir išsigryninti vertingiausius dalykus.

Greičiau jau dalyvių dėmesys visai išsunkia mentorius, nei mentorių – dalyvius.

– Galbūt klystame manydami, kad gautiems patarimams reikalingas filtras? Mentorių patirtis, be abejo, yra vertinga, tačiau kartais jie gali skatinti kardinaliai keisti pradinę idėją. Jūsų manymu, ar reikia būti atviram šiems patarimams, ar stengtis išlaikyti projektą tokioje formoje, kokia jis buvo išrinktas į akceleratorių?

– Svarbiausia komandai būti sąžiningai pačiai sau ir įsiklausyti į mentorių pastabas „atviru protu“. Ne visus patarimus reikėtų priimti tiesmukai, bet tikrai verta pagalvoti ir įvertinti profesionalias įžvalgas iš šono bei jas panaudoti savo projekte.

– Programoje dalyvaujate kartu su kitomis kažką kuriančiomis komandomis. Kaip apibūdintumėte atmosferą? Žvelgiant iš jūsų perspektyvos tai daugiau bendradarbiavimas, ar atsargi ir tuo pat metu skatinanti pasitempti konkurencija?

– „Gamefounders“ puikiai atrinko programos dalyvius – praktiškai nė vienas projektas tiesiogiai nekonkuruoja su kitu, tad didelės atviros konkurencinės kovos nėra. Mūsų komandą itin pasitempti skatina suvokimas, kad su mumis dalyvauja nepaprastai talentingi ir kūrybingi žmonės, turintys puikius produktus, projektus ir idėjas.

– Būdami akceleratoriuje, be abejo, matote kitų komandų projektus. Galbūt matėte kažką, kas ypač sužavėjo ir jūs norite paskatinti mus visus užmesti akį į jų idėjas?

– Taip. Šiai akimirkai, ko gero, išskirtume du projektus. Tai smagus itin patyrusios italų komandos projektas apie aviuką Sheepup.com ir nestandartinis vengrų projektas Thinkinvisible.com.

Apie „Gamefounders“

Trijų mėnesių inkubatorius skirtas jau sukurtų ir startavusių projektų „išsukimui“. Daugiau nei 70 žaidimų industrijoje dirbančių mentorių ir iki 15 tūkstančių eurų investicija (5 tūkstančiai vienam nariui), mainais į 9 procentus įmonės akcijų. Sėkmingai atranką įveikusiems dalyviams suteikiama darbo vieta Taline. Kadangi šiame inkubatoriuje dirbama su jau egzistuojančiais žaidimais, didžiausias dėmesys telkiamas į galimus sandorius ir kontaktų mainus.

Daugiau informacijos: Gamefounders.com.

GameOn.lt
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Mokslas.IT