Nors paskutiniais gyvenimo metais S.Jobsas buvo labiau idėjinis kompanijos vadas, netektis pakeitė „Apple“.
Per pastaruosius metus kompanija nepristatė jokio ypatingo naujo produkto, kuris pakeistų industriją, kaip „iPhone“ ar „iPad“. Jos spaudos konferencijos nebėra tokios patrauklios ir įkvepiančios, kaip tada, kai jas vesdavo S.Jobsas. Jis sugebėdavo žmones įtikinti, kad ateitis jau yra čia, ir į tai verta atkreipti dėmesį.
„Apple“ dirbantys žmonės užsimena, kad dabar dirbti tapo šiek tiek lengviau, tačiau tuo pačiu jie pasiilgsta chaoso ir jaudulio, kurį galėjo sukelti S.Jobsas. Kompanija tapo dar pelningesnė, tačiau pelnas gaunamas iš darbo, kurį atliko S.Jobsas. Ar Timas Cookas gali įsiveržti į naujas rinkas, kaip tai padarė S.Jobsas?
To paties buvo klausiama ir prieš metus, mirus S.Jobsui. Atsakymas tebėra neaiškus. „Apple“ turi gausybę privalumų, pradedant geriausiais pasaulyje dizaineriais, ryšių su visuomene atstovais, baigiant prekių tiekimo linija ir prekybos taškais.
Tačiau idealo visuomet siekęs S.Jobsas vargu ar būtų išleidęs „iPhone 5“ tokį, koks jis pasiekė pirmuosius pirkėjus praėjusį mėnesį. Pradedant visuotinio pasmerkimo sulaukusius „Apple“ žemėlapius, baigiant vaizdo kameros defektais, nusitrinančiu korpusu ir kitais trūkumais. Arba bent jau patraukliau paaiškintų šiuos sprendimus, vietoje atsiprašinėjimų ir siūlymų naudoti konkurentų produktus.
Gandų apie novatoriškas „Apple“ idėjas sklando vis mažiau. Vis dar spekuliuojama, kad artimiausiu metu kompanija pristatys 7 colių įstrižainės „iPad“ planšetę. Kažkas galbūt dar tikisi sulaukti jos išmaniojo televizoriaus. Tuo metu „Google“ bandė automobilius be vairuotojo, išmaniuosius akinius... Jei S.Jobsas būtų gyvas, jis veikiausiai sugalvotų būdą visa tai patobulinti.
Technologijų pasaulis ilgisi S.Jobso. Ir ieško naujų vizionierių. Turinčių novatoriškų, gal net drastiškų idėjų. Gyvenančių rytdiena. Mąstančių kitaip.
Kaip S.Jobso mirties metines mini „Apple“, galite pamatyti apsilankę kompanijos oficialiame tinklalapyje.