Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota: 2020 gruodžio 19d. 19:10

Metų žaidimas ir metų nusivylimas viename: „Cyberpunk 2077“ apžvalga

Aktorius Keanu Reevesas tapo savotišku žaidimo „Cyberpunk 2077“ veidu
V.Lukaševičiaus iliustr. / Aktorius Keanu Reevesas tapo savotišku žaidimo „Cyberpunk 2077“ veidu

Pasaulyje yra tikrai mažai žaidimų, apie kuriuos žinotų ar būtų girdėję net tie, kas paprastai nežaidžia kompiuteriu. „Cyberpunk 2077“ neabejotinai yra vienas tokių ir žinia apie jo pasirodymą, kuris buvo ne kartą nukeltas, sudrebino pasaulį ne mažiau nei tai padarytų ilgai lauktas kino filmas ar sporto varžybos.

Maždaug 9 metus kurtas, stipriais reklamos bei viešųjų ryšių užtaisais stebinęs tiek gerbėjus, tiek naujus žaidėjus ir, kaip patys kūrėjai žadėjo, vienas ambicingiausių žaidimų. Šiandien, kai savo rankomis pagaliau išbandėme „Cyberpunk 2077“, galima pasakyti tiek – taip, šis žaidimas tikrai labai ilgam įsirėžė į kompiuterinių žaidimų panteoną ir bus aptarinėjimas dar daug metų, tik, vis dėlto, galbūt ne visuomet dėl to, dėl ko tikėjosi jo kūrėjai.

VIDEO: Cyberpunk 2077 PS5 ir PC apžvalga (NO SPOILERS)

Stiprios žaidimo ištakos

Kaip bebūtų, apžvalgą reikėtų pradėti atsukus laiką šiek tiek atgal. Kas yra šio vieno ambicingiausių žaidimų kūrėjai studija „CD Project Red“? Tai – žaidimų kūrėjai iš kaimyninės Lenkijos, kurių kelias prasidėjo nuo asmeniniams kompiuteriams skirto žaidimo „Witcher“. Tai buvo duoklė vienam žymiausių visame pasaulyje lenkų rašytojo Andrzejaus Sapkowskio kūriniui „Raganius“.

V.Lukaševičiaus iliustr./Štai taip atrodo kai kurie žaidėjai, kurie yra ypač jautrūs žaidimo klaidoms ir „bugams“
V.Lukaševičiaus iliustr./Štai taip atrodo kai kurie žaidėjai, kurie yra ypač jautrūs žaidimo klaidoms ir „bugams“

Kūrėjai jau tada pasižymėjo tuo, kad vos išėjęs pirmasis „Witcher“ žaidimas buvo sunkiai žaidžiamas, turėjo galybę klaidų, bet bėgant laikui kūrėjai rūpestingai visas jas sutvarkė ir pirminis žaidimas pasikeitė neatpažįstamai. Tai leido jiems sukurti tęsinį – „Witcher 2“, o dar vėliau – vienu geriausių šios kartos žaidimų laikomą „Witcher 3“. Pastarasis dažnai tituluojamas šios konsolių kartos RPG žaidimų karaliumi, nors net ir jis pasirodymo dieną turėjo tam tikrų klaidų ir nesklandumų.

Dramblys kambaryje, kurį būtina aptarti

Kita vertus, šį kartą klaidos, „bugai“ ir net žaidimo strigimai bei išsijungimas „Cyberpunk 2077“ starto dieną studijai „CD Project Red“ rimtai pakišo koją. Kalbant atvirai, žaidimo versija, skirta bazinėms konsolėms „PlayStation 4“ ir „Xbox One“ yra tiek nežaidžiamos, kad pati kompanija „Sony“ sukūrė precedentą ir išėmė, bent kuriam laikui, žaidimą iš oficialios „Sony“ internetinės parduotuvės. Taip pat žaidėjai visame pasaulyje skuba reikalauti pinigų grąžinimo už tokį žaidimą ir tiek „Microsoft“, tiek „Sony“ ar net fizinės parduotuvės bando šiuos prašymus tenkinti.

V.Lukaševičiaus iliustr./Smarkiai reklamuotas ir žaidimo veidu laikytas Keanu Reeves toli gražu nėra stipriausia „Cyberpunk 2077“ pusė
V.Lukaševičiaus iliustr./Smarkiai reklamuotas ir žaidimo veidu laikytas Keanu Reeves toli gražu nėra stipriausia „Cyberpunk 2077“ pusė

Žinoma, galima ir žaidimo neskubėti mesti šalin ar keiktis, o tiesiog atidėti į šalį, mat kūrėjai žada, kad visas klaidas ilgainiui ištaisys ir net bazinių konsolių versijos bus ne tik žaidžiamos, bet ir atitiks ambicingus kūrėjų pažadus prieš pat žaidimo pasirodymą. Kol kas priežasčių tuo abejoti nėra, nes šie kūrėjai ir anksčiau puikiai bei ilgai tvarkydavo savo žaidimus iki geriausios įmanomos versijos, tad taip, tikėtina, nutiks ir dabar, klausimas tik, kiek ilgai reikės laukti?

Tuo metu mes turėjome galimybe išbandyti šį žaidimą žaisdami jau naujos kartos konsole „PlayStation 5“ (žaidėme konsolei „PlayStation 4“ skirtą versiją, nes naujos kartos konsolėms skirtos žaidimo versijos pasirodys jau kitais metais) ir šių dienų standartais vidutinio galingumo asmeniniu kompiuteriu. Taigi, dabar galime atsakyti į kitus degančius klausimus – ar be klaidų, „bugų“ ir probleminio starto žaidime yra vertų dėmesio dalykų, ar jis visas toks prastas?

V.Lukaševičiaus iliustr./Norint daugiausiai apsaugos taškų teikiančių rūbų kartais teks paminti savo orumą...
V.Lukaševičiaus iliustr./Norint daugiausiai apsaugos taškų teikiančių rūbų kartais teks paminti savo orumą...

Kuo mažiau žinosite apie siužetą ir veikėjus – tuo geriau

Pirmoji gera žinia – žaidimo istorija. Mėgstantiems mokslinę fantastiką, lėtus ir protingai surašytus dialogus bei jų įgarsinimą, o taip pat tokius siužetus, kurie atsiskleidžia neskubant, po truputį – šis žaidimas taps aukso lobynu. Taip pat bus ką veikti mėgstantiems protingai išrašytus personažus ir aukščiausio lygio įgarsinimą – čia to tikrai per akis.

V.Lukaševičiaus iliustr./Socialinės reklamos ateityje eskaluoja visai kitas problemas
V.Lukaševičiaus iliustr./Socialinės reklamos ateityje eskaluoja visai kitas problemas

Tiesa, kiek dviprasmiškesnius jausmus palieka nebent ilgai reklamuotas garsaus aktoriaus Keanu Reeves įgarsinimas, nes iki pat žaidimo pabaigos kyla abejonių ar tikrai jis tinkamai parinktas būtent šiam vaidmeniui, bet visi kiti veikėjai – net patys mažiausi – įgarsinti su išskirtine kokybe. Būtent kokybiško įgarsinimo ir įdomios istorijos dėka mes turime vieną labiausiai įtraukiančių patirčių kompiuteriniame žaidime grynai iš siužeto pusės.

Kūrėjų patirtis kuriant turiningą bei daugialypį „Raganiaus“ pasaulį čia tikrai pravertė, tik visas veiksmas vyksta ateityje, futuristiniame Nakties mieste. Čia valdome vyrą arba moterį V, kuris ar kuri, nesvarbu, kokį gyvenimo kelią bepasirinktume, atsiduria pavojingų įvykių verpete ateities mieste. Siekiant maksimaliai apsaugoti nuo netikėtų „spoilerių“ ir norint, kad dar nežaidusiems žaidimo išliktų maksimalus žaidimo pojūtis bei visos netikėtos vietos iš tiesų nustebintų, daugiau nieko nei apie istoriją, nei apie jokius „Cyberpunk 2077“ personažus nesiplėsime.

V.Lukaševičiaus iliustr./Keanu Reeveso veikėjas Džonis dažnai vaidensis ir mums kalbant su kitais veikėjais
V.Lukaševičiaus iliustr./Keanu Reeveso veikėjas Džonis dažnai vaidensis ir mums kalbant su kitais veikėjais

Kodėl žaidžiame iš pirmojo asmens?

Toliau – veikėjo ar veikėjos valdymas. Nors pagrindiniai „Cyberpunk 2077“ kūrėjų „CD Project Red“ žaidimai iki šiol buvo „Witcher“ serija, kur veikėjus valdėme iš trečiojo asmens, šis žaidimas, išskyrus važinėjimą, žaidžiamas iš pirmojo asmens. Iš pradžių tai gali atrodyti kiek neįprasta, bet įsižaidus apima jausmas, kad tai – geriausias ir tiksliausias sprendimas būtent šiam žaidimui, atveriantis naujas ir įdomias galimybes.

V.Lukaševičiaus iliustr./Kartais kitų personažų detalumas ir emocijos išties nustebina
V.Lukaševičiaus iliustr./Kartais kitų personažų detalumas ir emocijos išties nustebina

Visas žaidimo pasaulio spindesys ir skurdas – nuo besiraukančių priešų, futuristinių technologijų iki šokiruojančių vaizdų bei netikėtų daiktų – prieš pat mūsų akis ir labai arti, todėl labiau paveikia ir įtraukia.

Taip pat žaidime galime sėlinti arba pulti priešus tiesiogiai, naudotis šaltaisiais ginklais arba šaunamaisiais, laužtis į aplinkoje esančius kompiuterius ar net pačius priešus ir t. t. Kūrėjai žaidėjui paliko labai daug galimybių, o visos jos veikia žaidžiant būtent iš pirmojo asmens.

V.Lukaševičiaus iliustr./Mūsų veikėjo implantai labiausiai nulems, koks bus mūsų žaismas ir sugebėjimai
V.Lukaševičiaus iliustr./Mūsų veikėjo implantai labiausiai nulems, koks bus mūsų žaismas ir sugebėjimai

Be to, žaidimas palieka neribotas galimybes mums patiems spręsti, kaip žaisime, o tai nuspręsti galėsime rinkdamiesi skirtingus veikėjo sugebėjimus ir diegdami atitinkamus implantus. Priklausomai nuo to, kaip išskirstysime savo patirties taškus, gali stipriai skirtis ir pats žaismas ar kuriamo veikėjo sugebėjimai.

Vienu žaidimo perėjimu išvystyti visų sugebėjimų yra neįmanoma, todėl jei sykį žaidimą pereisime daugiau kaip hakeriai nindzės, kitą peržaidimą galime bandyti būti technologiškai pažengę smogikai ir t. t.

V.Lukaševičiaus iliustr./Ilgiau patyrinėjus žaidimo aplinkas galima atrasti labai įspūdingų, užslėptų kampelių
V.Lukaševičiaus iliustr./Ilgiau patyrinėjus žaidimo aplinkas galima atrasti labai įspūdingų, užslėptų kampelių

Po miestą gali tekti vaikščioti vien su apatiniais

Labai didelė laisvė paliekama ir kalbant apie veikėjo inventorių – nuo plataus ginklų arsenalo iki aprangos. Tiesa, apranga čia bus labai svarbi, nes, nepaisant rūbo ar aksesuaro absurdiškumo, vieni iš jų paprasčiausiai suteiks mums daugiau apsaugos, tad juos rinksimės grynai iš išskaičiavimo. Todėl nenustebkite, jei žaidimui įsivažiavus jūsų veikėjas atrodys kaip idiotas ar gatvės keistuolis, kurį pamačius norisi pereiti į kitą šaligatvio pusę.

V.Lukaševičiaus iliustr./Ar lengva patikėti, kad tai tėra „Cyberpunk 2077“ ekrano paveikslėlis, žaidžiant „PlayStation 5“ konsole PS4 skirtą versiją?
V.Lukaševičiaus iliustr./Ar lengva patikėti, kad tai tėra „Cyberpunk 2077“ ekrano paveikslėlis, žaidžiant „PlayStation 5“ konsole PS4 skirtą versiją?

Kadangi nukovę priešus ar patekę į daiktų saugyklas rankiosime visus daiktus, kurie tik pasipainios po ranką, vėliau tenka viską vis periodiškai peržiūrėti ir nuspręsti, ką parduoti, o ką – apsivilkti ar priskirti naudojamiems ginklams. O šiame žaidime galime aprengti savo personažą nuo galvos iki kojų, tiesiogine prasme. Todėl maždaug 70 proc. viso žaidimo mūsų veikėjas gali atrodyti kaip tigro kailiais su vienais apatiniais vilkintis pleibojus, nežinia ką darantis su futuristiniu automatu ir brangiausiu miesto automobiliu.

Taip pat, norint vis geresnių apsaugų, ginklų ar daiktų, juos rankioti galėsime ramiai, nes kiti žaidimo veikėjai niekada dėl to nepyksta, net jei ką nors nugvelbiame jų panosėje. Atskiro aptarimo vertos ir kūrėjų išreklamuotos galimybės kuriant savo veikėją pačiam pasirinkti jo vyriško lytinio organo dydį ar, pavyzdžiui, susikurti translytį personažą.

V.Lukaševičiaus iliustr./Kaip ir realiame gyvenime, taip ir čia kartais tiesiog norėsis užversti galvą į viršų
V.Lukaševičiaus iliustr./Kaip ir realiame gyvenime, taip ir čia kartais tiesiog norėsis užversti galvą į viršų

Žvelgiant iš šios pusės – „Cyberpunk 2077“ yra stebėtinai revoliucingas, tik be pačios žaidimo pradžios šios temos daugiau reikšmingai nepaliečiamos ar neeskaluojamos.

Kuo ir kaip važinėsimės?

Nors tai nėra labai reikšminga žaidimo dalis, bet jame galėsime ir važinėtis po Nakties miestą įvairiu transportu. Mūsų pasirikimui – platus automobilių bei motociklų pasirinkimas, tačiau juos įsigyti galėsime tik pakloję nemenką eurodolerių (žaidimo valiuta) sumelę. Todėl norintiems geriausių motociklų ar automobilių teks nuo pat pradžių vykdyti ne tik pagrindines misijas, bet ir visą kalną nereikšmingų šalutinių, kurios bus tiesiog nuvykimas į paskirtą tašką ir kokių penkių priešų likvidavimas.

V.Lukaševičiaus iliustr./Viena įsimintiniausių žaidimo veikėjų, kuri palydės mus į vienas geriausių misijų „Cyberpunk 2077“
V.Lukaševičiaus iliustr./Viena įsimintiniausių žaidimo veikėjų, kuri palydės mus į vienas geriausių misijų „Cyberpunk 2077“

Nepaisant to, važinėjimas po miestą neprailgsta ir yra pakankamai įtraukiantis, nes pasivažinėjimų metu dažnai sulauksime svarbių skambučių iš savo bendražygių ar naujų veikėjų. Taip pat bevažinėjant galima panaršyti ne tik paties Nakties miesto gatves, bet ir aplankyti užmiestyje esančias dykvietes, kuriose taip pat vyks nemažai tiek pagrindinių, tiek šalutinių žaidimo misijų.

Patogu, kad važinėtis kūrėjai leidžia tiek iš automobilio vidaus, tiek iš išorės, o savo skonį atitinkantį automobilį ar motociklą čia taip pat ras kiekvienas.

V.Lukaševičiaus iliustr./Nemaža žaidimo dalis vyks ne tik Nakties mieste, bet ir užmiestyje esančiose dykvietėse
V.Lukaševičiaus iliustr./Nemaža žaidimo dalis vyks ne tik Nakties mieste, bet ir užmiestyje esančiose dykvietėse

Paskutinis komplimentas

Kaip bebūtų, pagrindiniu žaidimo varomuoju arkliuku, bent jau žaidžiant pirmąjį kartą, neabejotinai taps pats jo siužetas ir galimybė pilnai įsitraukti į pokalbius tarp veikėjų. Kartais galimybės atsakyti į kai kuriuos klausimus yra absurdiškai netikėtos ar detalios, todėl ši žaidimo dalis labai įtraukia. Šiuo aspektu tai – vienas geriausių žaidimo vaidmenimis pavyzdžių.

V.Lukaševičiaus iliustr./Mėgstantiems žaidimuose paganyti akis net ir dabartinėse jo versijose, progų ir galimybių tikrai bus
V.Lukaševičiaus iliustr./Mėgstantiems žaidimuose paganyti akis net ir dabartinėse jo versijose, progų ir galimybių tikrai bus

Be to, net ir peržaidus žaidimą vieną kartą, tikrai norėsis jį žaisti vėl ir pamatyti kitų sprendimų pasekmes ar galimybes. Absurdiškai detalūs ir kai kurie kitų personažų bruožai ar net visos scenos, kurios sukurtos vien tam, kad atkreipti dėmesį į kokią nors detalę ar gyvenimišką situaciją.

V.Lukaševičiaus iliustr./Dažnai bus sunku pasirinkti, kuo važiuoti – motociklu ar automobiliu
V.Lukaševičiaus iliustr./Dažnai bus sunku pasirinkti, kuo važiuoti – motociklu ar automobiliu

Toks kūrėjų požiūris šį žaidimą tiesiog pumpuote pripumpuoja autentiškumo, todėl jame labai lengva paskęsti ir tiesiog mėgautis. Būtent tai yra priežastis, kodėl net ir toks, pavadinkime, skylėtas savo išleidimo dieną, „Cyberpunk 2077“ vis tiek sugeba išlaikyti tikrai nemenką gerbėjų ir palaikytojų minia.

Tai įrodymas, kad kūrėjai, nepaisant klaidų, tikrai kažką darė teisingai ir, žaidimą galutinai sutvarkius, mes vis tiek kalbame apie tą patį laukiamiausią ir metų žaidimo titulo vertą projektą, kokį mums ir žadėjo. Tiesiog reikės dar šiek tiek palaukti norint tikrai nušlifuoto, galutinio produkto.

V.Lukaševičiaus iliustr./Kūrėjai tikrai nevengia įvairių memų kitų žaidimų atžvilgiu, bet ironiška, kad pats „Cyberpunk 2077“, vos pasirodęs, tapo vienu dideliu memu
V.Lukaševičiaus iliustr./Kūrėjai tikrai nevengia įvairių memų kitų žaidimų atžvilgiu, bet ironiška, kad pats „Cyberpunk 2077“, vos pasirodęs, tapo vienu dideliu memu

Vieta, kur baigiasi pagyros

Deja, bet visus iki šiol išvardintus žaidimo pliusus ar išskirtinumus smarkiai nusveria, bent jau šiuo metu, jo klaidos, „bugai“ ir įspūdis, kad jis buvo išleistas gerokai per anksti. Pavyzdžiui, žaidžiant naujos kartos konsolėmis – „PlayStation 5“ arba „Xbox Series X“ – žaidimo kadrų sekos greitis išlieka stabilus, 60 kadrų per sekundę, tačiau pakibimai ir vizualinės klaidos čia vis tiek gali būti pakankamai dažnas reiškinys.

V.Lukaševičiaus iliustr./Prieš žaisdami nusiteikite, kad „Cyberpunk 2077“ tapsite tiesiog vaikščiojančiomis ginklų saugyklomis
V.Lukaševičiaus iliustr./Prieš žaisdami nusiteikite, kad „Cyberpunk 2077“ tapsite tiesiog vaikščiojančiomis ginklų saugyklomis

Be to, naujos kartos konsolės, kadangi jomis šiuo metu galime žaisti tik „PlayStation 4“ ar „Xbox One“ skirtas žaidimo versijas, vis dar neturi tokių svarbių naujos kartos akcentų kaip, pavyzdžiui, „ray tracing“ technologijos ir pan.

Neretai veikėjų ir aplinkų modeliai į savo aukštos kokybės versijas pasikeičia pavėluotai, todėl pastatai ar žmonės atrodo lyg sulankstyti iš kartono, kartais tam tikri elementai nepasirodo visai. Animacijose taip pat daug klaidų, personažai vaikšto kiaurai sienas, daiktai skraido ore, praeiviams kalbant nejuda jų lūpos ir panašiai. Kartais praeiviai iš niekur nieko pradeda panikuoti be jokios priežasties, tačiau galbūt tai tiesiog labai realistiška organizmo reakcija į gyvenimą tokiame pavojingame mieste.

V.Lukaševičiaus iliustr./„Cyberpunk 2077“
V.Lukaševičiaus iliustr./„Cyberpunk 2077“

Asmeniniams kompiuteriams skirtoje versijoje problemų taip pat yra, tačiau šiek tiek mažiau. Visgi, norint išlaikyti stabilų kadrų sekos greitį, mums reikės itin galingo kompiuterio. Čia labai padeda žaidime naudojama „Nvidia DLSS“ technologija, kadrų sekos greitį neretai padidinanti net dvigubai. Tuo tarpu norintiems žaisti „PlayStation 4“ ar „Xbox One“ platformomis rimtai rekomenduojame palaukti kūrėjų pažadėtų atnaujinimų. Šiuo metu žaidimo techninė būklė šiose konsolėse tokia prasta, kad, kaip ir minėjome teksto pradžioje, oficialioje „Sony“ interneto parduotuvėje netgi buvo nutraukta jos prekyba.

Jei labai nori – tai reikia

Svarstantiems, tai ką visgi dabar vertėtų daryti su šiuo žaidimu, patarimai du. Jei norite kuo skubiau pasinerti į „Cyberpunk 2077“ istoriją, išnarstyti kiekvieną žaidimo užkampį ir sužinoti viską pirmieji, o ne iš interneto, tuomet tai daryti tikrai galima jau dabar, bet tik su vidutinišku ar geresniu asmeniniu kompiuteriu arba naujos kartos konsolėmis – „PlayStation 5“ arba „Xbox Series X“.

Tuo metu norintiems žaisti tik pačią geriausią žaidimo versiją, vienareikšmiškai reikėtų laukti kitų metų ir laukti būsimų kūrėjų atnaujinimų. Tokiu atveju galime žaisti arba metų nusivylimu tituluotiną „Cyberpunk 2077“ dar šiemet, arba palaukti tikrai metų žaidimo verto to paties pavadinimo žaidimo jau kitąmet.

Žaidimas „Cyberpunk 2077“ pasirodė šių metų gruodžio 10 dieną ir šiuo metu yra prieinamas šiose platformose: „PlayStation 4“, „Xbox One“, „Stadia“ bei personaliniuose kompiuteriuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Mėgaukis šiandien

Laimė jaustis saugiai

Video

26:32
00:48
26:34

Sodo ir daržo ekspertai

Mes turėsim kūdikį!

Esports namai

Puiki sveikata – mažiau išlaidų

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie Mokslas.IT