Net jei nežaidėte pirmojo serijos žaidimo, jaudintis neverta. Pirmosios dalies veteranai galės įkelti savo galutinį žaidimo išsaugojimo failą, o nežaidusiems bus leidžiama pasirinkti iš keleto galimų pirmojo „Pillars of Eternity“ nuotykių variantų. Sudėtingumo lygis svyruoja nuo lengviausio, tinkamo norintiems tik patirti istoriją, iki maniakiškai sunkaus.
Pats žaismas pasikeitė labai smarkiai, ir vien tik į gerą. Nebėra senosios, „Dungeons and Dragons“ įkvėptos magijos sistemos, tad po kiekvieno mūšio nebereikės ilsinti savo karių. „Pillars of Eternity II: Deadfire“ žaidime visi išnaudoti burtai atsistato po kovos, o visos klasės turi savitus jėgos resursus, išleidžiamus norint panaudoti galias. Taip pat dingo ir pirmojo žaidimo sveikatos taškų ir ištvermės atskirtis. Dabar žaidime turime sveikatos taškus, kurie atstatomi po kiekvienos kovos.
„Pillars of Eternity II: Deadfire“ yra stebėtinai patobulėjęs žaidimas, palyginus su pirmtaku. Kūrėjai permąstė, kokias žaismo dalis reikia pakeisti ar išmesti, taip pat gerokai patobulino techninę žaidimo dalį – patobulėjo veikėjų dialogai, buvo pagerinta žaidimo grafika ir taip toliau. Tai yra nuostabu tiek atsižvegiant į vakarietiškų RPG žanrą, tiek į kompiuterinių žaidimų tęsinių kontekstą.