Dabar populiaru
Publikuota: 2019 lapkričio 13d. 14:56

Prakaitu trenkianti „Ring Fit Adventure“ apžvalga

„Nintendo RingFit“ kadras
Nintendo iliustr. / „Nintendo RingFit“ kadras

Jau daugiau nei dešimtį metų bendrovė „Nintendo“, kurianti gausybę smagių šeimai skirtų ir kitokių žaidimų, labai daug dėmesio skiria ir sveikatingumui. Paskatinti „Wii Fit“ sėkmės, ne tik „Nintendo“, bet ir kiti didieji leidėjai ėmė vaikytis slapto recepto, kuris mankštą paverstų žaidimu ar atvirkščiai.

Bėgant metams turėjome keliolika bandymų, kuriuos kūrė tiek žaidimų studijos, tiek sveikos gyvensenos profesionalų komandos, tačiau tokio tobulo derinio kaip „Ring Fit Adventure“ man dar neteko matyti. Šis žaidimas puikiai iliustruoja dizaino filosofijos svarbą. Dešimt metų ieškoję, bandę ir klydę, žaidimų ir įrangos dizaineriai pagaliau rado aukso viduriuką.

Mankšta, kurią norisi daryti

„Ring Fit Adventure“ daugelio pramintas mankštos RPG žaidimu. Su šiuo teiginiu galima sutikti, tačiau jei būti visiškai atviram, tai toks palyginimas yra gan nutolęs nuo realybės. Jei man reikėtų apibūdinti žaidimą vienu sakiniu, sakyčiau, kad tai tėra visapusiškai subalansuota mankšta, kuri, be naudos kūnui, nepamiršta ir pramogos. Būtent dėl šios priežasties žaidimą labiausiai rekomenduočiau visiems norintiems mankštintis, bet nerandantiems įkvėpimo tai daryti kasdien. Galiu teikti tokią rekomendaciją, nes pats norėčiau judėti daugiau.

Kaip papildomą motyvaciją esu bandęs dešimtis įvairių programėlių, kurios padeda sekti progresą ar paisyti režimo. Taip pat mėginau ir žaidimus, be jau minėto „Wii Fit“, kiek rimtesnius – „EA Sports Active“, „Your Shape: Fitness Evolved“, „XBOX Fitness“ ir kitus. Vis tik mano problema visuomet buvo ta pati – programėlėse su rimtu požiūriu į mankštą trūko žaismo, o kai kuriuose žaidimuose trūko mankštos ar veiksmo įvairovės. „Ring Fit Adventure“ šias problemas sprendžia dviem etapais – puikiu žaidimu ir fantastiška įranga.

Įsigiję žaidimą, komplekte rasite porą daiktų, kurių paprastai žaidimų dėžutėse nebūna: „Ring Con“ jėgos žiedą (primenantį pilates treniruočių žiedus) ir kojos raištį. Tiek į raištį, tiek į žiedą dedame po vieną Joy-Con pultelį, tuomet raištį rišame ant kairės kojos, čiumpame žiedą į rankas ir esame pasiruošę mankštos nuotykiui.

Nintendo iliustr./„Nintendo RingFit“ priedas – ant šlaunies užsegamas raištis
Nintendo iliustr./„Nintendo RingFit“ priedas – ant šlaunies užsegamas raištis
Nintendo iliustr./„Nintendo RingFit“ priedas – jėgos žiedas
Nintendo iliustr./„Nintendo RingFit“ priedas – jėgos žiedas

Būtent šiame etape visu grožiu atsiskleidžia produkto dizaino filosofija. Kiekvienas šių priedų tobulai dera tarpusavyje, nes „Nintendo“ jau daug metų tobulina savo konsolę tam, kad ši būtų pritaikoma kuo platesniame žaismo ir žaidimų spektre.

Taigi jūsų rankose kokybiškas žiedas mankštai. Jį spaudžiant ar tempiant mankštinate skirtingas raumenų grupes. Kai į žiedą įdedamas pultelis, jis virsta išmaniuoju žiedu: tampa jautrus judesiui, „vairuoja“ visą žaidimo meniu, o nuotykyje tiksliai atkartoja kūno padėtį. Spaudžiant ar tempiant žiedą, pultelis matuoja žaidėjo jėgą, o po treniruotės pridėję nykštį prie sensoriaus patikrinsite savo širdies ritmą.

Kojos raištis naudojamas pultelio tvirtinimui prie kūno. Akselerometru ir giroskopu ginkluotas pultelis žino ne tik kokioje padėtyje yra jūsų kojos, bet ir gali pakoreguoti laikyseną bei įspėti pervargusį žaidėją dėl kūne esančios įtampos ir rekomenduoti poilsį.

Abu pulteliai turi vibracijos funkciją, kuri praverčia tiek kuriant magiškų galių įspūdį žiede, tiek kaip indikatorius, kad įtūpstas ar tempimo pratimas yra atliekami teisingai.

VIDEO: Ring Fit Adventure Overview Trailer - Nintendo Switch

Drąsūs, stiprūs, vikrūs

Nors tokio pobūdžio žaidimams siužetas yra visiškai nereikalingas, jis čia yra, tad vos pradėję žaisti ekranuose išvysite kultūristą Dragaux – smarkiai pasportavusį drakoną, vilkintį triko. Toliau seka kažkokia istorija apie kažkokį pavojų pasauliui, bet man užtenka ir fakto, kad drakonas su triko yra nusikaltimas savaime. Taigi, pasiraitoju rankoves (iš tikro, tai klešnes) ir neriu (iš tikro, tai risnoju) į nuotykį.

Nintendo iliustr./„Nintendo Ring Fit Adventure“
Nintendo iliustr./„Nintendo Ring Fit Adventure“

Kai buvau vaikas, viena didžiausių TV pramogų buvo moksleivių žaidynės, anuomet vadintos „Drąsūs. Stiprūs. Vikrūs“. To paties pavadinimo varžybos ir TV laida įkvėpdavo mokyklas kurti panašias žaidynes savo kiemuose, o aš buvau ištikimas jų fanas. Mano azartą audrino tai, kad tiesiog daryti pritūpimus ar atsispaudimus yra be proto nuobodu, o štai tos žaidynės pasiūlydavo varžytis įvairiausiose rungtyse, pradedant nuobodžiais atsispaudimais, baigiant šokinėjimu maiše, ropojimą žąsele ar panašiai.

Veiksmų ir pratimų gausa ne tik išsklaido nuobodulį, bet ir motyvuoja, o ypač varžantis su kitais žmonėmis, mat kiekvienas gali atrasti rungtį, kurioje sekasi geriausiai. „Ring Fit Adventure“ žaismas būtent šiuos potyrius ir „masažuoja“. Mes leidžiamės į nuotykį, primenantį „endless runner“ žaidimus, skirtus išmaniems įrenginiams, kuriuose veikėjas bėga automatiškai, o žaidėjas turi kartas nuo karto paspausti šuolio, smūgio ar čiuožimo mygtuką. Skirtumas tik tas, kad čia veikėjas bėga tuo pat ritmu, kaip ir žaidėjas. Drambliakojai ar labai triukšmingas grindis turintys žaidėjai, užuot risnoję vietoje, gali daryti negilius pritūpimus, bet risnoti smagiau. Visus kitus veiksmus atliekame sukiodami, spausdami ar tempdami žiedą.

Spaudžiant žiedą sukuriamas iš jo išsiveržiantis oro gūsis, tad nukreipę žiedą į grindis ir gerokai jį supūstelėję, švystelėsite savo veikėją į orą. Tempiant žiedą žaidime sukuriamas įsiurbiamo oro efektas, kuris, priklausomai nuo įdėtų pastangų, į žaidėjo inventorių susiurbs aplink jį esančius pinigėlius ar ingredientus. Kovos su monstrais metu gausime atlikti įvairiausius mankštos (jėgos, tempimo, jogos) pratimus.

Nintendo iliustr./„Nintendo Ring Fit Adventure“
Nintendo iliustr./„Nintendo Ring Fit Adventure“

Žaidimas gan gudriai balansuoja iššūkį, tad pajutę šiokį tokį nuovargį dėl bėgimo, netrukus atsidursime ant grindų ir mankštinsime pilvo presą. Kiek vėliau gausime poilsio akimirką paprastoje jogos pozoje, skalausime ir kartosime.

Nors realybėje kartosime tuos pačius veiksmus (kojų, dubens, liemens, pečių ar nugaros mankštos pratimus), savo ekranuose matysime vis kitą veiklą, pradedant bėgimu kliūčių ruožais, baigiant fantastiškomis veiklomis, kurios dažniausiai padeda kūrėjams įvelti jogos elementų į žaidimą.

Kiekvienas teisingai atliktas pratimas padeda kaupti patirties taškus, kurie išleidžiami naujų pratimų įgijimui. Tai svarbu, nes ilgainiui žaidimas leidžia savarankiškai pasirinkti norimą pratimą ir taip susikurti mums labiausiai patinkančias rutinas.

Tobulas vaikams, bet tinka kiekvienam

Kai kalbame apie mankštą, o ypač jos nedarančius žmones, dažniausiai susiduriame su motyvacijos arba sveikų įpročių stoka. Kalbu ne apie motyvaciją judėti, kurią turi visi žmonės, bet apie motyvaciją ir įprotį šiek tiek pajudėti kasdien. „Ring Fit Adventure“ motyvacinius klausimus sprendžia jau minėtais elementais – žaismu ir jo įvairove. Žaidimas nuolat stebi deginamas kalorijas. Be to, jame yra skirtingi intensyvumo lygiai, galimybės atrakinti naujus pratimus, naujus mini žaidimus bei įvairiausius priedus savo veikėjui. Žaidimo aplinkoje galime įsiurbti ingredientus, iš kurių gaminsime virtualius glotnučius, padedančius sparčiau kelti veikėjo lygį. Visa tai kiek vaikiško, kiek komiško ir kiek keisto veiksmo fone padeda išsiristi iš lovos 10-30 minučių anksčiau nei įprasta.

Žaidime esanti žadintuvo funkcija neleis pamiršti pareigos gelbėti fitneso pasaulį, o nuolatinis žaidimo dėmesys tiek žaidėjo progresui, tiek atliekamų pratimų kokybei pasitarnauja kaip svajonių treneris, kuris visada palaiko ir niekada nesišaipo. Be abejo, viso to gali nepakakti norint pakeisti vieno ar kito dvidešimtmečio gyvenimo būdą, tačiau tai tobulas žaislas vaikams ar papildomos motyvacijos mankštai ieškantiems žmonėms.

Nintendo iliustr./„Nintendo Ring Fit Adventure“
Nintendo iliustr./„Nintendo Ring Fit Adventure“

Žaidime yra ir daugiau smulkių niuansų, kurie jį paverčia labai gera ugdymo priemone. Pavyzdžiui, kiekvieno žaidimo sesijos pradžioje siūloma apšilti. Jei žaidėjas sutinka tai daryti, jis gauna papildomų taškų daugiklį tos dienos nuotykiams, tačiau tuo pat metu sužino apšilimo svarbą, išmoksta paprasčiausius pratimus.

Kai nuotykis atsibosta (žaidžiant vidutiniškai 30 min per dieną, jo užteks ilgam), žaidimas išlieka aktualus dėl kitų savo savybių. Galite ir toliau naudoti žiedą kasdienei mankštai, net ir išjungę konsolę. Nustačius žaidimą budėjimo režimu ir palikus pultą žiede, jis ir toliau skaičiuos, kiek spaudimo pratimų atlikote per dieną. Jei pabodo tik nuotykis, bet ne interaktyvi mankšta, galite susikurti savo dienos ar savaitės programą, arba žaisti mini žaidimus. Mini žaidimai, be abejo, sukurti laikantis visų „Nintendo“ tradicijų. Jie vaikiški tiek savo paprastumu, tiek trenktumu, yra nuoširdūs, neįpareigojantys, tačiau gebantys mesti netikėtą iššūkį. Galite juos žaisti vieni arba perleisdami žiedą ir iššūkius kitiems žmonėms – tobula funkcija vakarėliams, vasaros stovykloms ar vaikų sporto būreliams.

Nintendo iliustr./„Nintendo Ring Fit Adventure“
Nintendo iliustr./„Nintendo Ring Fit Adventure“

Sveikatinimo prasme tai bene geriausias žaidimas rinkoje, turintis kelis papildomus režimus ir tam tikrą judėjimo negalią ar traumų turintiems žmonėms. Žaidžiant 15-30 minučių kasdien jis padės įprasti prie kokybiškesnio dienos ritmo ir gyvenimo būdo. Geriau nei tai – turbūt tik sporto klubo abonentas, su sąlyga, kad ten vaikštote dėl savęs, o ne dėl galimybės tai kelti į instagramą.

Pabaigai rekomenduoju ir pačių „Nintendo“ sukurtą video, kuris paaiškina bazinį žaidimo funkcionalumą ir leidžia viename ekrane išvysti tiek žaidimo, tiek fizinės mankštos herojus.

Komentarai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Kviečiame anties

Video

02:08
01:11
02:10

Esports namai

Maistas

Parašykite atsiliepimą apie Mokslas.IT