Dabar populiaru
Publikuota: 2019 lapkričio 23d. 10:03

„Sniper Ghost Warrior Contracts“ apžvalga, arba Kaip lenkai Sibiro oligarchus naikino

„Sniper Ghost Warrior Contracts“
M.Klimo iliustr. / „Sniper Ghost Warrior Contracts“

Varšuvoje įsikūrę „CI Games“ pradėjo gyvenimą kaip biudžetinių žaidimų kūrėjai, tačiau jie visada turėjo ambicijų kurti pirmojo asmens šaudykles. Galiausiai jiems pavyko sulaukti šiek tiek pripažinimo su „Sniper Ghost Warrior“ serija. Laimei, tik pirmasis žaidimas vyko Antrojo pasaulinio karo metais ir kūrėjai nebebando varžytis su panašia ir kiek žinomesne „Sniper Elite“ serija. Naujasis „Sniper Ghost Warrior Contracts“ šiai dienai yra pats ambicingiausias „CI Games“ projektas.

„Contracts“ pasaulyje Sibiras sėkmingai atsiskyrė nuo Rusijos Federacijos. Tačiau svajonės apie gerą gyvenimą, pastatytą ant gamtos resursų, kurių nebesiurbia tolimoji Maskva, neišsipildė. Sibirą nuo pat pradžių valdė oligarchai, politinių šeimų kūrėjai ir visokie kiti švogeriai bei pašlemėkai. Žaidėjas imasi samdinio vaidmens, užduotis – neutralizuoti įvairius Sibiro elito narius, sabotuoti ir vogti informaciją. Herojus gauna slapyvardį „Seeker“ ir futuristinę kaukę, kuri suteikia daug nuostabių galių.

„Sniper Ghost Warriors Contracts“ yra tipiška pirmojo asmens šaudyklė. Seekeris galės su savimi nešiotis snaiperio šautuvą, įprastą šautuvą ir pistoletą bei keletą pagalbinių įnagių. Jis taip pat turi nesibaigiančias akmenukų atsargas – jie svaidomi ne anomalijoms rasti, bet nukreipti priešų dėmesiui. Prisėlinęs prie priešo Seekeris gali jį tiesiog papjauti arba apklausti, kad išgautų informaciją apie kitų karių ar atsargų buvimo vietą.

M.Klimo iliustr./„Sniper Ghost Warrior Contracts“
M.Klimo iliustr./„Sniper Ghost Warrior Contracts“

Kalbant apie įnagius: jų pasirinkimas yra tikrai platus, jie pritaikyti įvairiems žaidimo stiliams. Jei nori elgtis agresyviau, gali pasiimti granatų, prieštankinių minų, pašokančių priešpėstinių minų ir panašių triukšmingų ginklų. Jei nori prasisukti tyliau, gali griebtis svaidomųjų peilių, dujinių minų ar garsą skleidžiančių aparatų, skirtų nuvilioti priešą. Taip pat gali pasiimti mažyti droną, kurį galima aprūpinti įvairiomis funkcijomis. Galiausiai žaidime yra ir nuotolinio valdymo snaiperio bokštelis, kuris gali pridengti žaidėją ugnimi.

Aišku, svarbiausias kovos metodas yra snaiperio šūviai. Tiesa pasakius, sistema yra pakankamai lengva. Taikiklį galima nustatyti apytiksliam taikinio atstumui. Jame matysime ne tik vėjo greitį ir krypti, bet ir kulkos trajektoriją, todėl beveik visada žinosime kur taikytis. Tiesa ši sistema nėra bukai paprasta – šūvio nuotolis nebus sureguliuotas metro atstumu, o ir trajektorijos žyma mirksės tam tikru intervalu. Na, o taikiniai irgi nebus statiški – kariai mėgsta pasivaikščioti.

M.Klimo iliustr./„Sniper Ghost Warrior Contracts“
M.Klimo iliustr./„Sniper Ghost Warrior Contracts“

Kiekvienas kontraktas vykdomas atskirame atviro pasaulio žemėlapyje. Žaidėjas dažniausiai gauna penkias ar šešias užduotis, kurias turi atlikti, kad įvykdytų kontrakto sąlygas. Tačiau tai dar ne viskas. Kiekviena vietovė taip pat leidžia atlikti papildomus iššūkius, sunaikinti papildomus taikinius, surinkti knygas ir užrašus, kurie atskleidžia daugiau žaidimo istorijos. Taip yra užtikrinamas „Sniper Ghost Warrior Contracts“ peržaidžiamumas, nes kai kurie iššūkiai yra tiesiogiai priešiški kitiems, pavyzdžiui, per vieną kartą neišeis sutikti visų papildomų taikinių ir panašiai. Tad pabaigę misiją galim nerti į ją dar kartą ir bandyti atlikti neatrastus iššūkius. Tokiu būdu vieną kartą misiją vykdysime žudydami tik peiliu, o kitą kartą galėsime „susirinkti“ pagrindinius taikinius šaudydami didesniu nei 300 metrų nuotoliu.

O kam čia vargintis su visokiais iššūkiais, papildomais taikiniais ir panašiai? Dėl lėšų. Už užduočių vykdymą gaunami pinigai ir tam tikri žetonai. Visi šie resursai naudojami tobulinant veikėją. Galime investuoti į kaukės galias, šaulio įgūdžius ir įnagių funkcionalumą. Galime pirkti naujus ginklus ir jų priedus. Aišku, adrenalino mėgėjai gali į trasą išeiti ir visiškai dyki – žaidimas, beje, tai irgi vertina.

Tiesa, ne viskas taip paprasta. „Sniper Ghost Warrior Contracts“ žemėlapiuose kartais pasitaiko užprogramuotų įvykių, kurie gali sujaukti planus. Būna ir taip, kad sukėlus aliarmą reikės skubėti atlikti savo užduotį, nes kareiviai pradės ruoštis pribaigti kalinį, kurį reikia išgelbėti. O ir prasišaudyti kelią į tikslą nėra lengva – Seekeris neturi daug gyvybės taškų, o prarasti jie atsistato labai lėtai. Tad kartais labai norėsis veikti iš pasalų ir veltis tik į tas kovas, kurias tikrai gali laimėti.

Laimei, priešo kariai nėra perdėm protingi. Taip, jie reaguos į netoliese nukritusią granatą. Bet žaidžiant vidutiniu sudėtingumo lygiu, jie užtrunka pakankamai ilgai bandydami pastebėti žaidėją. Patrulių poreles šalinti lengva tiesiog iš arti įvarius vieną (užslopinto) pistoleto kulką į pakaušį, o kitą paduriant. Galima, aišku, ir abu taip nušauti.

M.Klimo iliustr./„Sniper Ghost Warrior Contracts“
M.Klimo iliustr./„Sniper Ghost Warrior Contracts“

Šiaip, jei ištaikai momentą, galima du kareivėlius nukepti viena snaiperio kulka. Vienas kontraktas net meta iššūkį tai padaryti dešimt kartų. Kaip matote, iššūkiai ne vien pailgina žaidimą ir sukuria priežastis žaisti dar kartą, bet ir moko žaidimo mechanikų. Arba skatina išeiti iš savo komforto zonos.

Tiesa, kovos lauke yra ne vien kareiviai su intelekto spragomis. Žaidimas su futuristine kauke visgi vyksta moderniais laikais. Tad be jų dar teks susidurti ir su patruliuojančiais dronais (jie labai paslaugiai savo matymo lauką pažymi mėlyna holograma), automatinėmis patrankomis, kameromis, minomis ir priešo mašinomis. Taip, teks pamatyti ir GAZ-3937 „Vodnik“ (kurio RF taip niekad ir nepriėmė į ginkluotę), ir modernizuotus BTR, ir sunkvežimius, ir "Mi-8" sraigtasparnius... Techniką iš tolo sunaikinti nėra lengva. Tačiau tik prisiartink su granata, ir vienos užteks bet kam susprogdinti. Suprantu, kad čia ne karinis simuliatorius, bet vis tiek kažkiek nuvilia.

M.Klimo iliustr./„Sniper Ghost Warrior Contracts“
M.Klimo iliustr./„Sniper Ghost Warrior Contracts“

Kas dar nuvylė žaidžiant – žaidimo klaidos. Pavyzdžiui, tikrai nemalonu sumauti iššūkį dėl to, kad tardant kareivį jo kūnas teleportavosi per sieną kartu su herojumi, ir jį pastebėjo kitas sargybinis, kuris sukėlė aliarmą. Laimei, kūrėjai „Sniper Ghost Warrior Contracts“ apdovanojo tikrai nemaža pirmos dienos pataisa, kuri, šalia viso kito, turi ištaisyti ir besiteleportuojančius lavonus.

M.Klimo iliustr./„Sniper Ghost Warrior Contracts“
M.Klimo iliustr./„Sniper Ghost Warrior Contracts“

Sprendžiant iš neigiamų atsiliepimų apie ankstesnius šios serijos žaidimus, čia yra gražiausiai atrodantis „Sniper Ghost Warrior“ tęsinys. „Cry Engine“ atlieka savo darbą ir jei kam ir turiu priekaištų, tai labai tingiai padarytiems sprogusių mašinų griaučiams. Garsas sukurtas net labai neblogai. Gal didžiausias trūkumas yra tas, kad jei patruliai vienoje vietoje yra užprogramuoti suvaidinti dialogą, tai jie tai padarys begalę kartų. Kita vertus, čia yra labiau žaidimo kodavimo problema nei paties įgarsinimo.

„Sniper Ghost Warrior Contracts“ neabejotinai yra geriausias šios serijos žaidimas. Taip, kai kurie dalykai yra abejotini, bet šiaip žaisti yra malonu. Net ir siužetas turi pakankamai vingių, kad nebūtų visiškai vientisas. Sveikinimai lenkams, na ir matysim... Gal kitas „Sniper Ghost Warrior“ serijos žaidimas jau bus pasiruošęs konkurencijai su industrijos geriausiais?

Komentarai: 1

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Ypatingos

Kviečiame anties

Video

08:17
00:52
08:29

Esports namai

Maistas

Parašykite atsiliepimą apie Mokslas.IT