Dabar populiaru
Publikuota: 2020 rugsėjo 27d. 19:58

Vien garsaus serialo populiarumas už ausų neištrauks, arba Žaidimo „Peaky Blinders: Mastermind“ apžvalga

Žaidimas „Peaky Blinders: Mastermind“
Gamintojo nuotr. / Žaidimas „Peaky Blinders: Mastermind“

Yra žaidimų, kurie, atrodytų, tiesiog egzistuoja tam, kad juos rekomenduotume įsigyti, kai jie parduodami jau su nuolaida. Kita vertus, tame nėra visiškai nieko blogo – šiais laikais per mėnesį kartais pasirodo net 100 naujų žaidimų – nuo didelio biudžeto iki visai mažų hyper casual pramogų – todėl pasirinkimas didesnis, nei realios galimybės visus juos pereiti.

Natūralu ir tai, kad kai kurie iš pasirodančių žaidimų būtų visai nieko, bet jie arba trumpi, arba neišbaigti, arba gerokai nusileidžia kitiems žanro atstovams ir t. t. Taigi, juos galima praleisti, bet kai prasideda akcijos ir jų kaina gerokai nukrenta – tokie žaidimai tampa gardžiais kąsneliais ieškant, ką sužaisti. Būtent toks ir yra „Peaky Blinders: Mastermind“.

Gamintojo nuotr./Žaidimas „Peaky Blinders: Mastermind“
Gamintojo nuotr./Žaidimas „Peaky Blinders: Mastermind“

Šiuo metu tikriausiai sunkiai sektųsi surasti žmonių, kurie būtų abejingi jau ne vienerius metus trunkančiam serialų bumui. Serialų, kurių sezonus šiandien būtų galima „sužiūrėti per naktį“ – daugybė, o vienas tokių neabejotinai yra ir „Peaky Blinders“, skaičiuojantis jau 5 sezonus. Tai britų kriminalinė drama, pasakojanti apie nusikalstamo pasaulio Shelby gaują, ir jos veiklą Birmingeme iškart po Pirmojo pasaulinio karo. Ši išgalvota šeima kažkiek paremta tikra XIX amžiaus Didžiosios Britanijos jaunuolių gauja tuo pačiu pavadinimu, kuri šiame mieste veikė nuo 1890-ųjų iki XX-ojo amžiaus pradžios. Serialo populiarumą nulėmė ne tik gera idėja bei išskirtiniai veikėjai, bet ir jame vaidinantis garsus aktorius Tomas Hardy.

V.Lukaševičiaus iliustr./Stilizuotos užsklandos žaidime tikrai neblogai pakeičia įprastus vaizdo intarpus
V.Lukaševičiaus iliustr./Stilizuotos užsklandos žaidime tikrai neblogai pakeičia įprastus vaizdo intarpus

Žaidimas „Peaky Blinders: Mastermind“, nors ir be garsių aktorių, bando žingsniuoti serialo pramintu taku. Jo kūrėjai, studija „FuturLab“, nėra naujokai žaidimų industrijoje ir kuria žaidimus jau gerą dešimtmetį – nuo 2010 metų. Tiesa, žaidimų per šiuos metus jie nesukūrė daug, bet iš visų jų darbų verčiausias išskirti yra „Velocity 2X“ – pastarasis sulaukė ir daugybės liaupsių iš kritikų bei labai palankių žaidėjų įvertinimų. Kita vertus, „Velocity 2X“ yra protinga, kosminė skraidyklė-šaudyklė, o šiuo atveju kalbame apie britų kriminalinį pasaulį po Pirmojo pasaulinio karo, tad kaip šiuos žaidimus gali kurti ta pati studija? Atsakymas į šį klausimą ir yra priežastis, kodėl „Peaky Blinders: Mastermind“ verta turėti omenyje, ieškant gerų žaidimų su nuolaida.

V.Lukaševičiaus iliustr./Žaidime dažnai teks pamanipuliuoti kitais veikėjais, tik gaila, kad dažniausiai žaidėjas čia negaus pasirinkimų – viską savarankiškai susakys pats Tommy
V.Lukaševičiaus iliustr./Žaidime dažnai teks pamanipuliuoti kitais veikėjais, tik gaila, kad dažniausiai žaidėjas čia negaus pasirinkimų – viską savarankiškai susakys pats Tommy

Kūrėjai „FuturLab“, nešdami savo idėją žaidimui, turėjo kiek neįprastą koncepciją – kriminalinę dramą žaidime paversti nuotykiniu galvosūkiu. Pats žaidimas vyksta prieš pat pirmąjį serialo sezoną, todėl nemačiusiems serialo taps puikiu įvadu į jį, o jau mačiusiems – intriguojančia priešistore. Taigi, kaip kūrėjai sugebėjo iš kriminalo padaryti galvosūkių žaidimą? Atsakymas galėtų būti siejamas su pagrindiniu serialo veikėju Tommy. Kaip seriale, taip ir žaidime jis turi neeilinį gebėjimą suplanuoti viską į priekį laikrodžio tikslumu, todėl kiekvienas jo planas, net pats sudėtingiausias ar labiausiai neįtikėtinas, seriale galiausiai pavyksta. Būtent tuo remiasi ir žaidimas, todėl prie pavadinimo atsirado prierašas „Mastermind“. Skamba įdomiai, bet kaip tai veikia praktikoje?

V.Lukaševičiaus iliustr./Džiugina tai, kad kūrėjai skyrė daug dėmesio ne vien pastatų interjerui, bet ir išorėje vykstantiems lygiams
V.Lukaševičiaus iliustr./Džiugina tai, kad kūrėjai skyrė daug dėmesio ne vien pastatų interjerui, bet ir išorėje vykstantiems lygiams

Pats žaidimas veikia taip: mes valdome Tommy (ar kitą iš kelių galimų veikėjų), o žaidimą stebime iš izometrinės perspektyvos. Mūsų tikslas – įveikti kiekvieno lygio iššūkį, pavyzdžiui, pavogti prabangaus šampano dėžes iš priešiškos teritorijos. Jei tai būtų viskas – skambėtų nuobodžiai, bet Tommy žaidime turi galimybę nuspėti tai, kas bus, o šios savybės valdymas perleidžiamas žaidėjui. Taigi, Tommy turi pateikti į tam tikrą pastatą, bet įėjimą saugo ginkluoti vyrai? Ne bėda, nes imamės kito veikėjo valdymo, pavyzdžiui, merginos vardu Ada ir nukreipiame vyrų dėmesį. Tada Tommy gali atsukti laiką atgal, ir kol dėmesys nukreiptas, netrukdomas praeiti. Būtent su šia planavimo bei laiko atsukimo mechanika kūrėjai viso žaidimo metu ir žaidžia, tik po pirmojo lygio viskas sudėtingėja. Tarkime, reikia pasitelkti tris veikėjus, kad jie visi padarytų mažiausiai tris veiksmus – vienas papirktų sargą, kitas atidarytų duris, o trečias prasmuktų – tam, kad įveiktume tam tikrą lygio atkarpą.

V.Lukaševičiaus iliustr./Vaizdas iš izometrinės perspektyvos kartais vargina, bet pačiam žaidimui puikiai tinka
V.Lukaševičiaus iliustr./Vaizdas iš izometrinės perspektyvos kartais vargina, bet pačiam žaidimui puikiai tinka

Deja, bet čia mes atsitrenkiame į turbūt didžiausią žaidimo trūkumą – jo trukmę. Viso „Peaky Blinders: Mastermind“ mums siūlo vos 10 lygių. Iš pirmo žvilgsnio šis skaičius gali pasirodyti ne toks ir mažas, bet visi lygiai trumpi ir pirmoji jų pusė daugiau įveda mus į kontekstą, pamoko, kaip tinkamai planuoti savo strategijas ir valdyti laiką, o tik paskutiniai 5 lygiai jau iš tikrųjų testuoja tai, ką išmokome. Todėl žaidimas baigiasi gerokai anksčiau, nei to norėtųsi. Ypatingai turint omenyje tai, kad mes jau būname dalį laiko skyrę ir investavę tam, kad perprastume visas mechanikas. Žinoma, jau pabaigus žaidimą mums siūloma savo sugebėjimus išbandyti kartojant lygius ir bandant įveikti įvairius iššūkius, kurių didžioji dalis remiasi į ribotą laiką, skirtą lygių įveikimui, bet tokie iššūkiai patiks ne visiems.

V.Lukaševičiaus iliustr./Sveikintina ir tai, kad beveik visi lygiai ganėtinai skirtingi ir savaip įtraukiantys
V.Lukaševičiaus iliustr./Sveikintina ir tai, kad beveik visi lygiai ganėtinai skirtingi ir savaip įtraukiantys

Žaidime įtraukia ir padeda išlaikyti įdomumą ir tai, kad jame valdome ne vien Tommy, bet ir Adą, mažąjį veikėjų pagalbininką Finną, aršiausią grupės narį Arthurą ir kitus. Nors Tommy, galima sakyti, valdo laiką, kiti grupuotės nariai taip pat pasižymi išskirtinėmis savybėmis – Ada visuomet užkalbės dantį ir nukreips dėmesį, Finnas galės pralįsti pro siaurus plyšius ar ką nors nugvelbti, nes yra dar vaikas, Arthuras nepabijos panaudoti savo fizinės jėgos ir t. t. Todėl smagiausios žaidimo dalys ir yra tos, kur galime tarsi pažongliruoti visų veikėjų išskirtinėmis savybėmis, o paskui, jau naudodami Tommy sugebėjimą viską suplanuoti laikrodžio tikslumu – paleisti savo pačių sukonstruotą įvykių grandinę ir stebėti, kaip viskas tobulai sukrenta į savo vietas.

V.Lukaševičiaus iliustr./Pasiilgusiems serialo – ar nekantriai laukiantiems 6 sezono – žaidimas tikrai turėtų pakutenti padus
V.Lukaševičiaus iliustr./Pasiilgusiems serialo – ar nekantriai laukiantiems 6 sezono – žaidimas tikrai turėtų pakutenti padus

Nors tai šiuo atveju nėra dalykas, labiausiai išskiriantis „Peaky Blinders: Mastermind“ iš kitų žaidimų, bet verta paminėti ir jo puikiai perteikiamą to meto Didžiosios Britanijos atmosferą. Pramoniniai rajonai, siauros gatvelės, atitinkama stilistika ir tikrai gerai šiai atmosferai pritaikyta muzika. Taip pat gerai atrodo ir vietoje vaizdo intarpų žaidime naudojamos stilizuotos užsklandos, kurių metų veikėjai prieš ar po žaidimo lygių šiek tiek įveda žaidėją į kontekstą. Kalbant apie tai, vėlgi, dar kartą pasidaro apmaudu, kad taip gerai stilistiškai ir žaismo prasme „pagautas“ žaidimas liko trumpas ir netgi daugiau pirminėje savo stadijoje – sukūrus daugiau lygių ir padarius juose dar daugiau įvairovės bei galimybių, kalbėtume apie tikrai išleidimo dieną vertą įsigijimo žaidimą. Dabar belieka palinkėti greičiau sulaukti jo nuolaidos ir tuomet jį, jei visa kita sudomino, būtinai įsigyti.

„Peaky Blinders: Mastermind“ kodą apžvalgai suteikė žaidimo leidėja „Curve Digital“. Žaidimas skirtas žaidimų konsolėms „PlayStation 4“, „Xbox One“, „Nintendo Switch“ ir asmeniniams kompiuteriams. Oficiali jo išleidimo data – šių metų rugpjūčio 20 diena.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiškai su „Norfa“

Skanumėlis

Video

00:14
01:53
23:12

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie Mokslas.IT