-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Žaidimų muzikos istorija

Kompiuteriniai žaidimai žavūs tuo, kad sujungia daugybės meno sričių elementus į vieną visumą. Daugelis mūsų savo mėgiamus žaidimus prisimename dėl kvapą gniaužiančių vaizdų, epiškų istorijų arba nuotykiams foną sukuriančių garso takelių.
Klasikinės muzikos orkestras parodoje „GameOn“
Klasikinės muzikos orkestras parodoje „GameOn“ / Organizatorių nuotr.

Pirmoji kompiuterinių žaidimų muzika vadinama „chiptunes“, užgimė dar 8 bitų eroje ir padovanojo pasauliui aibę įsimintinų motyvų, nors tuomet techninės galimybės muzikai buvo labai ribotos. Pirmosios žaidimų konsolės muziką atkurdavo tiesiai iš kompiuterio kodo, naudodamosis elektriniais impulsais ir sukurdamos analoginę garso bangą, kuri buvo perduodama tiesiai į kolonėles.

Iki pat 1980-ųjų kompozitoriai turėjo verstis su labai ribotais resursais. Tai, žinoma, lėmė, kad garsų įvairovė nebuvo labai didelė, tad žaidimai norintys išsiskirti muzikine prasme, turėjo turėti išties išskirtinę ir įsimenančią melodiją. Būtent todėl senųjų žaidimų fanai nė nemirktelėję gali paniūniuoti „Metroid“, „Super Mario“ ar „Tetris“ temines melodijas, kurios tapo savotišku žaidimų muzikos etalonu.

Ketvirtoji konsolių karta gerokai pakeitė kompiuterinių žaidimų muziką, kadangi vietoj pavienių kompiuterio kodo generuojamų garsų įrenginiai pateikė galimybė naudoti garso atranką ir taip dar labiau išplėsti garsų atkūrimo diapazoną. Neįtikėtinai galingi 16 bitų mikroprocesoriai leido analoginį garsą konvertuoti į skaitmeninį ir atvirkščiai, tad visiems muzikos kūrėjams atsivėrė durys kurti praktiškai bet ką, kas tilpo į tuometinių žaidimų atminties blokus.

Vos tik žaidimų muzika atsikratė techninių apribojimų į žaidimų muzikos žanrą plūstelėjo galybė muzikos kūrėjų. Štai pavyzdžiui, Davidas Bowie kūrė muziką „Omikron: The Nomad Soul“ žaidimui, kompozitorius Michaelas Giacchino, pagarsėjęs savo kūriniais serialui „Lost“, filmams „The Incredibles“ ar „Star Trek“, kūrė muziką ir populiariai šaudyklei „Medal of Honor“.

2011 metais žaidimų muzika debiutavo ir prestižiškiausiuose pasaulio muzikos apdovanojimuose „Grammy“, kuriuose Christopherio Tino kurta kompozicija „Baba Yetu“, girdėta „Civilization 4“ žaidėjams, tapo ne tik pirmuoju šiuose apdovanojimuose nominuotu žaidimų garso takeliu, tačiau ir pirmuoju laimėjusiu šį prestižinį apdovanojimą. Vos po metų „Grammy“ apdovanojimai įtraukė vaizdo žaidimų muziką į vizualinės medijos apdovanojimų kategoriją, tarp filmų, televizijos ir kitos vizualinės medijos įtraukdami ir žaidimus.

Visuotinis žaidimų muzikos pripažinimas neliko nepastebėtas, o mažėjant susidomėjimui klasikine muzika, vis daugiau pasaulio muzikos orkestrų pradėjo organizuoti žaidimų muzikos koncertus arba įterpinėti gerai žinomus žaidimų muzikos takelius į savo repertuarą. Pernai toks koncertas buvo surengtas ir Lietuvoje. Vytauto Didžiojo Universiteto kamerinis orkestras, VDU akademinis choras „Vivere Cantus“ ir kiti muzikantai atkūrė klasika tapusių žaidimų garso takelius, kurie milijonams gerbėjų yra atpažįstami iš pirmųjų akordų – koncerte skambėjo „Grammy“ nominuoti kūriniai, „ Fallout“, „Bioshock“, „Lineage 2“ žaidimų garso takeliai. Sulaukus didelio pasisekimo, „GameOn“ komanda šiemet, lapkričio 3 dieną, ketina renginį pakartoti su nauja programa.

VIDEO: Muzika žaidimuose - Naujienos / ’18 / 07.27

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius