Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Baigėsi mokytojų konkursas: geriausia istorija – apie nepaneigiamą literatūros žinių naudą

Rašymas
Picjumbo.com nuotr. / Rašymas
Šaltinis: 15min
0
A A

Lietuvos mokytojai visą mėnesį galėjo rašyti trumpas istorijas apie tai, kuo jų dėstomi dalykai naudingi ne tik mokykloje, bet ir praktiškai pritaikomi visose gyvenimo situacijose. Siekdami paskatinti mokytojų bei mokinių diskusiją ir parodyti, kodėl gyvenime gali prireikti visų mokykloje įgytų žinių, profesinės savanorystės iniciatyva „Kam to reikia?!” organizavo geriausios istorijos konkursą. Šiandien iniciatyva skelbia nugalėtoją – tai Auksė Petruševičienė, Kauno Martyno Mažvydo pagrindinės mokyklos lietuvių kalbos mokytoja.

„Iš tiesų skaityti visas mokytojų atsiųstas istorijas buvo labai gera ir malonu – tai buvo puiki proga dar kartą įsitikinti, kodėl mokytojų dėstomos žinios svarbios ne tik mokykloje, bet ir užvėrus jos duris. Tačiau tuo pačiu būtent dėl visų istorijų įdomumo ir kokybės turėjome ilgai sukti galvą, kuris pasakojimas buvo geriausias. Po įtemptų diskusijų nusprendėme, kad konkurse laimėjo išskirtinai gyvas ir tikroviškas tekstas, labai konkretūs ir praktiški pavyzdžiai bei sklandi bei žaisminga istorija – būtent toks buvo „Kaip pagerinti gyvenimą literatūriniais receptais. Kam to reikia?“ kūrinys“, – sakė „Kam to reikia?!” komanda.

Primename, kad geriausios istorijos autorė laimėjo „Samsung Galaxy Tab 10.1“ planšetinį kompiuterį – apie prizo įteikimą organizatoriai susieks su nugalėtoja asmeniškai.

„Kam to reikia?!” komanda nuoširdžiai dėkoja visiems dalyvavusiems mokytojams ir tikisi, kad jie nenustos  tikėti savo dėstomu dalyku – visi žmonės turėtų žinoti, kad mokyklos žinios naudingos visą gyvenimą.

Tuo pačiu kviečiame susipažinti su įdomiu ir kūrybingu Auksės Petruševičienės tekstu, o kitas istorijas taip pat galite rasti naujienų portalo 15min.lt „Įkrauk.lt“ skiltyje arba sekdami iniciatyvos „Kam to reikia?!” naujienas socialiniame tinkle „Facebook“. Turiningo skaitymo!

NUGALĖTOJOS TEKSTAS:

Kaip pagerinti gyvenimą literatūriniais receptais. Kam to reikia?

Sveikas, vaike,

Kreipiuosi į tave, mano buvęs, esamas, būsimas mokiny. Ir nėra čia ko raukytis – taip jau gyvenimas sudėliojo, kad visada man būsi vaikas.

Todėl ir sakau – sveikas, vaike!

Šį kartą noriu papasakoti, kaip galiu tau padėti laimingai gyventi. Netiki? Juokinga? Aš, lietuvių kalbos mokytoja, galiu išmokyti ne tik gramatikos?.. O pamėginkim įsivaizduoti drauge...

I. situacija: tu – įsimylėjęs paauglys ir tau žūtbūt reikia jos dėmesio, palankumo, draugystės. Ką darai? Garsiai žarstai grubius sąmojus, demonstruoji vikrumą sporto salėje, giriesi naujausio modelio telefonu? Nepadės. O jei ir taip – patikėk, trumpam. Reikia sugalvoti ką nors tokio, ko niekas nesugebėtų. Pameni „Riešutų duoną“ – Andrius taupė taupė ir padovanojo Liukai... karvę! Ir Liuka įsimylėjo... Žinoma, tau karvė nepadės, bet va pati mintis padaryti ką nors kitaip negu visi... Pavyzdžiui, lydėdamas namo, padeklamuok jai Šekspyro meilės sonetą. Arba K.Binkio „Vėjavaikį“. O geriausiai – P.Širvio „Kol praeis ilgesys“. Įspūdis bus nepakartojamas! Beje, noriu priminti, kad visus šiuos eilėraščius mokėmės, bet tu vis burbėjai: kam to reikia?...

II. situacija: tu – jaunas pradedantis verslininkas, kuriam verkiant reikia vadovybės pasitikėjimo ir investicijų. Ką darai? Galiu atspėti: perki lizingu brangiausią mašiną, puošiesi garsių firmų kostiumais, kalbėdamas vis žvilgčioji į šveicarišką laikrodį, dovanoji bilietus į F.Kirkorovo koncertą „Žalgirio“ arenoje? Nepadės. Visi taip daro. Tai jau neįspūdinga. O va jeigu galėtum sublizgėti savo erudicija, visi žinotų, kad tavo protui galima patikėti sudėtingas ir pelningas užduotis. Kaip tai padaryti – šimtas variantų. Pakviesk viršininko šeimą į teatrą, pavyzdžiui, į spektaklį „Nusikaltimas ir bausmė“, o pertraukos metu pradėk samprotauti apie Raskolnikovo charakterį, teisingumą, likimą ir pan. (tikiuosi, tu perkaitei romaną?). Arba padovanok V.Kernagio dainų rinktinę ir lyg tarp kitko pridurk komentarą: „labai gražios dainos, bet kodėl visi pamiršta M.Martinaičio nuopelną? juk tai jo sėkmė – Kukutis, Žuvelis... o jau „Kai sirpsta vyšnios Suvalkijoj...“ Arba reikia parašyti sveikinimą jubiliejaus proga, – tik susimildamas nerašyk „laimės darbe ir asmeniniame gyvenime“. Susirask J.Erlicko rinktinę ir brūkštelk šmaikštų posmelį (tik atsargiai prisitaikyk prie situacijos, – jeigu sąžiningai mokeisi interpretuoti, – tau pavyks).

III. situacija: tu – jau mylintis tėtis, bet niekaip negali suprasti savo vaikų, kurie nuolat atsikalbinėja ir maištauja. Ramiai prisimink savo paauglystę ir dar kartą perskaityk „Adriano Moulo brendimo kančias“. O geriausiai – skaitykite drauge su sūnum, aptardami skaudžiausius santykių kampus. Pats žinai, kad dėl nelaimingos vaikystės dažniausiai būna kalti suaugusieji (pameni, kaip visai klasei buvo gaila Irkos, pabėgusios nuo mamytės pas tėvelį, bet meilės neradusios?) Jeigu jūsų santykiai su vaikais nepagerės net perskaičius „Portugalijos karalių“ (jiems turėtų būti labai gaila atstumto, nemylimo, nusižudžiusio tėvo) ar „Oliverio Tvisto nuotykius“ (čia turėtų  nubusti baimė netekti šeimos ir namų), tada palik prie jų lovos atverstą trumputę novelę „Tėtis po lovą“. Galiu lažintis, kad per artimiausią Tėvo dieną tu gausi nuo savo vaikų beprotiškai fantastišką sveikinimą.

Aš galėčiau vardinti begalę kasdienių gyvenimiškų situacijų, kuriose tau padėtų literatūra. Bet kam to reikia? Jeigu skaitysi ir stengsies suprasti, jeigu viską dėsies į mintį ir širdį, jeigu suvoksi, kad mokaisi dėl savęs ir sau – pats sugebėsi būti laimingas ir gyvenime pritaikyti kiekvieną perskaitytą eilutę.

Auksė Petruševičienė, Kauno Martyno Mažvydo pagrindinės mokyklos lietuvių kalbos mokytoja

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min