Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

2017 m. „Kino pavasario“ autorinės kolekcijos kūrėjai apie įkvėpėją – kiną

„Kino pavasario“ iliustracija
„Kino pavasario“ iliustracija
Šaltinis: Projekto partnerio turinys
Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, turinio kontrolė – partnerio rankose
0
A A

Šiemet festivalis „Kino pavasaris“ pristatė autorinę riboto kiekio festivalio kolekciją. Jos kūrėjų komandai – žymiam iliustratoriui Karoliui Strautniekui, rankų darbo odinių rankinių ir aksesuarų „Gėda pelėda“ sielai Kristinai Lisauskei, stilingų uniformų „8ToGo“ prekės ženklo atstovui Donatui Puodžiukynui ir originalių drabužių prekės ženklo „DUE Fashion“ duetui Indrei Raubaitei bei Indrei Lukošiūnaitei – kinas yra vienas didžiausių įkvėpimo šaltinių.

Kolekcijos modelius galima įsigyti elektroninėje parduotuvėje.

Šių metų „Kino pavasario“ vizualinio identiteto „Nauji vėjai“ kūrėjas 29-erių Karolis Strautniekas piešia žinomiausiems pasaulio prekių ženklams: „The New York Times“, „The New Yorker“, „Forbes“, „Facebook“. Jo iliustracija „Nauji vėjai“ buvo sukurta specialiai šių metų „Kino pavasariui“. Riboto tiražo iliustraciją taip pat galima įsigyti festivalio e. parduotuvėje.

Ir nors Karolis turi labai nedaug laisvo laiko, tačiau seka mėgstamų režisierių kūrybą, kino naujienas bei yra ištikimas „Kino pavasario“ lankytojas. Tačiau kartais, jo paties teigimu, naudinga tiesiog besti pirštu į festivalio programą ir eiti į filmą neturint išankstinio nusistatymo ir vilčių.

„Kiekvienais metais tikiuosi, kad turėsiu daugiau laiko festivalio filmams, įsivaizdavau, jog šiemet apsigyvensiu kino salėje. Bet jau dabar matau, kad bus sunku planuoti laiką. Dirbu prie „Open House Vilnius“ vizualo, kelių projektų Prancūzijoje ir visai neseniai gavau pasiūlymą piešti Christopherio Nolano naujam filmui „Dunkirk“, – pasakoja K. Strautniekas.

K. Strautnieko mėgstamiausi

Nepaisant įtempto grafiko, atrodo, kad iliustratorius randa laiko filmams. Paklaustas, kokį kiną mėgsta, jis išvardijo ilgą ir be galo eklektišką sąrašą filmų, kiekvieną papildydamas argumentais, kodėl juosta patraukė jo akį. K. Strautnieko favoritų sąraše – ne vienas žymus kino kūrėjas.

„Patinka „važinėtis“ su Martino Scorsese‘s „Taksistu“ („Taxi Driver“, 1976) klausantis „All the Animals Come Out at Night“. Patinka, kad beveik visuose Anderso Thomaso Jenseno filmuose vaidina Madsas Mikkelsenas. Apskritai mane linksmina danų filmai. Norėčiau pagyventi Yorgoso Lanthimoso „Iltinis dantis“ („Kynodontas“, 2009) realybėje. Visi Charlio Kaufmano filmai yra mano mėgstamiausi, todėl nesuprantu, kodėl niekas nekalba apie „Sinekdocha, Niujorkas“ („Synecdoche New York“, 2008). Michelis Gondry yra kartono, folijos, žirklių ir spalvotų pieštukų genijus. Geriausias Jimo Jarmuscho filmas man yra „Kontroliuojamos ribos“ („Limits Of Control“, 2009)“, – pasakoja iliustratorius ir priduria, kad dažnai jaučiasi kaip Edas iš brolių Coenų filmo „Žmogus, kurio nebuvo“ („The Man Who Wasn’t There“, 2001).

Kalbėdamas apie kino filmų estetiką idėjos „Nauji vėjai“ autorius teigia, kad mėgsta kontrastus ir šviesotamsą film noir žanre, švytinčius neonus ir keisčiausius daiktus iš mokslinės fantastikos filmų.

„Pildžiau spragas ir tik dabar pažiūrėjau „Geras, blogas ir bjaurus“ („Il buono, il brutto, il cattivo“, 1966) bei „Kartą Vakaruose“ („C‘era una volta il West“, 1968). Negalėjau atsidžiaugti kompozicijomis, rakursais, kameros judesiu, scenų „užtempimu“ nepametant žiūrėtojo dėmesio. Po šių filmų dauguma dabartinių filmų atrodo kaip nufilmuoti mobiliuoju telefonu, tarsi aptingus“, – įspūdžiais dalinasi iliustratorius.

Kinas – geriausias poilsis

Specialiai festivaliui sukūrusi rankinę „Dangoraižių pelėda“ ir keletą aksesuarų K. Lisauskė sako, kad kinas jos gyvenime užima labai svarbią vietą, todėl savo moto jį įvardija kaip „Nė dienos be kino“. Dizainerė filmus renkasi pagal nuotaiką, todėl vieno mėgstamo žanro neišskiria. Nepaisant to, išvardijo keletą mylimiausių režisierių. Tai – ispanų kino kūrėjas Pedro Almodóvaras, Woody Allenas, Davidas Lynchas, kurio retrospektyvą šiemet rengia „Kino pavasaris“, ir Quentinas Tarantino, kurio filmas „Mirties įrodymas“ („Death Proof“, 2007), anot K. Lisauskės, yra vienas geriausių visų laikų filmų.

„Kino pavasario“ kuprinė
„Kino pavasario“ kuprinė

„Man tai geriausias būdas atsitraukti mintimis nuo darbų, pakeisti aplinką ir pailsinti pavargusią galvą, trumpam „išsijungti“ ir persikelti į veikėjų gyvenimą. Visai kaip filme „Būti Džonu Malkovičiumi“ („Being John Malkovich“), kuris yra vienas mėgstamiausių mano filmų“, – pasakoja 2013-aisiais prekės ženklą „Gėda pelėda“ sukūrusi dizainerė.

Tampres, maudymosi kostiumėlius ir sukneles siūlantis prekės ženklas „DUE Fashion“ kartu su K. Strautnieku perkėlė „naujus vėjus“ ant festivalio uniformos dalies – tamprių. Idėja kurti drabužius dizainerių duetui gimė keliaujant po Azijos kraštus. Jų kūryboje svarbus įkvėpimo šaltinis yra gamta – drabužiuose atkartojami dykumos, jūros, kalnų ir kiti motyvai. Viena kūrėjų, Indrė Lukošiūnaitė, neabejoja, jog pasąmonėje ją įkvėpė „Planet Earth“ serijos, o kiną, kaip ir K. Lisauskė, apibūdina kaip poilsį, po kurio gimsta kūrybinių idėjų.

„Kino pavasario“ tamprės
„Kino pavasario“ tamprės

„Mane domina maistas – pastaruoju metu savo vakarus skiriu dokumentikai apie geriausius ir įdomiausius pasaulio virtuvės šefus. Esu didelė prancūziško kino gerbėja. Mane žavi ryškus italų kultūros perteikimas šios šalies kine. Balkanų ir Artimųjų Rytų kine atrandu įkvepiančios poezijos“, – savo kino skonį atskleidė kūrėja.

I. Lukošiūnaitė yra Xaviero Dolano kūrybos gerbėja. Jos manymu, filmas „Tai tik pasaulio pabaiga“ („It’s Only The End of The World“), kuris bus rodomas festivalyje, yra nuostabus. Kūrėjai labiausiai įstrigo iškalbingi herojų tylėjimo momentai. Dizainerė rekomenduoja filmą „Ji“ („Elle“) ir priduria, jog pagrindinio vaidmens atlikėja Isabelle Huppert yra gyvas įrodymas, jog moters amžius nėra svarbu.

Minimalizmą renkasi ir kine

Džemperius, tapusius festivalio uniforma, pristatę lietuvių prekės ženklo „8ToGo“ kūrėjai pasakoja, kad įkvėpimo ieškojo skandinaviškame dizaine, todėl drabužiai pasižymi minimalizmu, funkcionalumu ir aiškumu. Anot kūrėjų, stačiakampis – lengvai įsimenama ir charizmatiška figūra, kurios neišbaigtumas simbolizuoja kūrybiškumą ir laisvę.

„Kino pavasario“ džemperiai
„Kino pavasario“ džemperiai

„Uniformos yra skiriamasis tam tikros bendruomenės ženklas. Jis vienija žmones, tad kodėl kino mylėtojams neturėti savo simbolinės atributikos, kuri jiems primins apie festivalį net jam pasibaigus? Tai apranga, kurią mielai dėvės nuoširdžiai kiną ir šį kino festivalį mylintis žmogus, – paaiškino uniformų ekpertas ir prekės ženklo vadovas Donatas Puodžiukynas, šiemet labiausiai laukiantis Rumunijos kino kūrėjų filmų ir Irano kino poetu vadinamo Abbaso Kiarostami retrospektyvos. – Be galo intriguoja A. Kiarostami retrospektyva. Režisierius, vadinamas minimalistinio kino pradininku, tikrai vertas dėmesio šiuolaikiniame daiktų ir koncepcijų perpildytame pasaulyje.“

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min