Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Kino pavasario“ statulėlė – perspektyviam kino naujokui

JAV prodiuseris B.Potteris: „Žiūrovai, eidami į kiną, tikisi išvysti istoriją, kurią jie galėtų suprasti, kuri jiems būtų įdomi“.
JAV prodiuseris B.Potteris: „Žiūrovai, eidami į kiną, tikisi išvysti istoriją, kurią jie galėtų suprasti, kuri jiems būtų įdomi“.
Šaltinis: Laikraštis „15 minučių“
0
A A

Ši diena festivaliui „Kino pavasaris“ ir jo žiūrovams – istorinė. Pirmą kartą bus paskelbtas sudarytos konkursinės festivalio filmų programos „Nauja Europa – nauji vardai“ nugalėtojas. Dėl titulo varžėsi devyni debiutiniai Rytų ir Centrinės Europos režisierių darbai.

Dvi savaites trukęs Vilniaus tarptautinis kino festivalis intrigą išlaikė iki paskutiniosios dienos. Šįvakar specialios uždarymo ceremonijos metu festivalio vertinimo komisija, vadovaujama britų aktoriaus Dexterio Fletcherio, paskelbs filmų programos „Nauja Europa – Nauji vardai“ nugalėtoją.

Geriausio filmo autorius bus apdovanotas piniginiu prizu ir „Kino pavasario“ statulėle. Žiuri nariai taip pat įvertins dar du konkursinės programos filmus – jiems numatyta įteikti specialiuosius prizus.

„Mačiau ne vieną įspūdį palikusį filmą. Lengva nebus“, – teigė vienas iš penkių vertinimo komisijos narių amerikiečių prodiuseris Barras Potteris. Šis 30 metų kino versle dirbantis specialistas, Amerikos Kino ir meno akademijos narys atskleidė, kaip vertina Rytų bei Centrinės Europos kino kūrėjus.

Kokie yra esminiai konkursinės programos filmų vertinimo kriterijai?
Kiekvienas iš vertinimo komisijos narių, ko gero, spręs vadovaudamiesi savo kriterijais, žiniomis ir intuicija. Tačiau mūsų komisija kartu įvertins bendrą kūrinio kokybę, filmo istoriją, jos pramoginį aspektą, aktorių ir režisierių darbą. Tai kriterijai, kuriais vadovaujantis galima išskirti filmą iš kitų.

Tačiau į ką Jūs pats labiausiai atsižvelgsite?
Man svarbiausia yra tai, kaip aš pats reaguoju į filmą. Kiekvienas ką nors mėgsta arba ne, tačiau taip susiklosto, kad vienus filmus mes atsimename, kitų – nelabai. Natūralu, kad meno kūrinys daro skirtingą įtaką atskiroms auditorijoms, skirtingiems žmonėms. Vertinsiu filmus atsižvelgdamas į tai, kiek jie mane paveiks, kiek privers susimąstyti ir kartu suteiks tam tikros pramogos.

Kaip manote, kokiame lygmenyje, vertinant filmų kokybę, šiuo metu yra Centrinės ir Rytų Europos kinas?
Būdamas Amerikos Kino ir meno akademijos nariu, aš stebiu šio regiono kino pramonės vystymąsi. JAV keletą metų esu atsakingas už tai, kad padėčiau atrinkti kino juostas geriausio užsienio filmo kategorijoje. Kasmet atrenkame apie 60 filmų, tarp kurių yra darbų iš Centrinės ir Rytų Europos.

Mano akimis, šio regiono kūrėjai sparčiai progresuoja. Jie pasiekė pakankamai aukštą lygį – prieš penkerius metus to, ko gero, vargiai būčiau tikėjęsis. Filmų istorijos tapo įtikinamos, produkcijos kokybė – aukšta. Tie filmai, kurie buvo atrinkti į „Kino pavasario“ konkursinę programą, taip pat yra gero lygio.

Vis dėlto – ko Jūs pasigendate šio regiono režisierių darbuose?
Manau, esminė problema yra ta, kad ne visi sukuriami filmai yra aktualūs tarptautinei auditorijai. Žiūrovai, eidami į kiną, tikisi išvysti istoriją, kurią jie galėtų suprasti, kuri jiems būtų įdomi. Mano galva, į tai būtina atsižvelgti labiau.

Ar „Kino pavasaris“ ir kiti panašūs festivaliai gali padėti Centrinės ir Rytų Europos kūrėjams pasiekti persilaužimą?
Neabejotina, kad režisieriams dalyvauti tokiuose festivaliuose – naudinga. Taip galima pasiekti ne tik platesnę žiūrovų auditoriją, bet ir užmegzti kino pramonėje naudingų pažinčių, būti pastebėtam. Ne taip svarbu festivaliuose pelnyti prizus. Svarbiau pasiekti, kad filmas būtų rodomas didžiojoje dalyje festivalių.

Festivalio vertinimo komisijos nariai:

komisijos pirmininkas britų aktorius, režisierius ir rašytojas Dexteris Fletcheris
vokiečių kino ir teatro aktorė Julia-Maria Köhler
dainininkas, kompozitorius ir aktorius Andrius Mamontovas
indų kino kritikė Pratibha Sastry
Amerikos Kino ir meno akademijos narys, prodiuseris Barras Potteris

Konkursinės programos „Nauja Europa – nauji vardai“ filmai:

Kriminalinė drama „Niekieno sūnus“ ( rež. Arsen A.Ostojic / Kroatija, Slovėnija)
Biografinė muzikinė drama „Taarka“ ( rež. Ain Maeots / Estija)
Kriminalinė drama „Mėgėjas“ ( rež. Janis Nords, Latvija)
Komiška drama „Muzika“ ( rež. Juraj Nvota / Slovakija, Vokietija)
Kriminalinė drama „Žgutas“ ( rež. Javor Gardev / Bulgarija)
Drama „Sunku būti geram“ ( rež. Srdjan Vuletic / Bosnija ir Hercegovina, Vokietija, Didžioji Britanija, Serbija, Juodkalnija, Slovėnija)
Kriminalinis trileris „Tyrėjas“ ( rež. Attila Gigor / Vengrija, Švedija, Airija)
Komedija „Pasaulis yra didelis ir išsigelbėjimas slypi už kampo“ ( rež. Stefan Komandarev / Bulgarija, Slovėnija, Vengrija, Vokietija)
Tragikomedija „Laimingiausia pasaulyje mergina“ ( rež. Radu Jude / Rumunija, Olandija, Prancūzija, Japonija)

Dar daugiau įvertinimų

Šeštus metus iš eilės bus paskelbtas ir daugiausia žiūrovų simpatijų nusipelnęs filmas, kurį viso festivalio metu buvo galima rinkti festivalio „Kino pavasaris“ interneto svetainėje .

Kompanija „L’oreal Paris“, trečius metus rengianti „Lietuvos kino žvaigždės“ rinkimus, paskelbs savo nugalėtoją – vieną iš trijų aktorių, kuri bus apdovanota prestižinio Kanų kino festivalio akreditacija. Rinkimuose šiemet dalyvavo kino ir televizijos aktorės Gabija Ryškuvienė, Gražina Baikštytė ir Rimantė Valiukaitė.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min