Tačiau Edvardą Kaleną (Robertas Pattisonas), gaują siautėjančių vampyrų dykumos bare „Nuo sutemų iki aušros“, rafinuotąjį Lesteitą (Bradas Pittas) ir daug kartų kine pasirodžiusį Drakulą vienija ne tik kraujo troškimas, bet ir priklausymas holivudiniam arba dar kitaip vadinamam komerciniam kinui. Minėtos juostos – didžiųjų JAV kino kompanijų produkcija, pasipuošusi garsiomis režisierių ir aktorių pavardėmis, sukurta pagal tradicinį naratyvą, laikantis chronologiškos ir loginės įvykių sekos, o tų filmų herojai – tipiški vampyrai, į kino teatrų sales sukvietę didžiules auditorijas visame pasaulyje ir uždirbę didžiules pajamas Holivudo kino kompanijoms. Kitaip tariant, vampyrai – darbininkai.
O kaip vampyrai atrodo ir elgiasi autoriniame kine, kuris nesiekia „susprogdinti“ box-office? Tokie autorinio kino vampyrai, išties, niekur neskuba, turi daugiau laiko savo asmeniniam gyvenimui, hobiams, vakarėliams... Tokius juos ir pamatysime jubiliejinio „Kino pavasario“ filmuose: Naujosios Zelandijos komedijoje „Ką mes veikiame šešėliuose“ (rež. J. Clement ir T. Waititi, 2014) ir Irano siaubo trileryje „Mergina naktį grįžta namo viena“ (rež. A. L. Amirpour, 2014).
Dokumentika apie vampyrus
Jei niekada nemėgote filmų apie vampyrus, o juo labiau – dokumentikos, pamatę „Ką mes veikiame šešėliuose“ („What We Do In The Shadows“), gali būti, kad nuo šiol pamėgsite ir viena, ir kita. Siaubo komedija, nufilmuota kaip išgalvota dokumentika, pasakoja apie keturių vampyrų – Viago (379 m.), Diakono (183 m.), Vladislavo (862 m.) ir gimtadienių nebešvenčiančio, o tiesiog vegetuojančio Piterio (virš 8000 m.) – gyvenimą XXI amžiuje. Naktinio klubo paieškos, kruvinų indų plovimo grafikas, mezgimas (Diakonas puikiai mezga), žalingi įpročiai iš Viduramžių (Vladislavas turi nuosavą kankinimo kambarį), vampyrų žudikų pavojai, muštynės su vilkolakiais, skype skambučiai buvusiems tarnams, nepamiršta sena meilė bei tikra ir kartais komplikuota vyriška draugystė šešėliuose. Šmaikštus, gyvenimiškas, realus filmas apie vampyrus.
Plačiau apie šį filmą skaitykite čia.
Kruvinos iltys iš po čiadros
Film noir stiliaus filmas apie merginą, kuri ne tik naktį grįžta namo viena, bet ir važinėja riedlente tuščiomis ir pavojingomis Irano gatvėmis, klausosi Lionelio Richie vinilų, įsimyli vietinį vaikiną ir geria kraują tų, kurie buvo labai blogi. Juodai baltas, be galo stilingas iranietės Anos Lily Amirpour filmas „Mergina naktį grįžta namo viena“ apie priklausomybę nuo kraujo, vampyriškas moralines nuostatas, ir, žinoma, meilę. Kino kritikai jau spėjo šią juostą pakrikštyti „pirmuoju Irano vampyrišku vesternu“.
Plačiau apie šį filmą skaitykite čia.